Gå til innhold

Elendig søvn - ønsker råd


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Ta en tur på helsekosten. De har preparater som er beroligende.

Elles er det jo en del enkle råd som kan fungere.

Trening - men gjør dette litt tidlig på ettermiddagen.

Unngå sukker og koffein på ettermiddag/kveld.

Skriv ned tankene og legg vekk arket. Av en eller annen grunn er det lettere å ikke tenke på ting man har skrevet ned.

Lykke til. Det er jo håpløst å fungere når man ikke får sove.

Ok. Jeg har ikke vært på helsekost-butikk, satsa på Ikea i første omgang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ta en tur på helsekosten. De har preparater som er beroligende.

Elles er det jo en del enkle råd som kan fungere.

Trening - men gjør dette litt tidlig på ettermiddagen.

Unngå sukker og koffein på ettermiddag/kveld.

Skriv ned tankene og legg vekk arket. Av en eller annen grunn er det lettere å ikke tenke på ting man har skrevet ned.

Lykke til. Det er jo håpløst å fungere når man ikke får sove.

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett spikermatter rundt omkring, til en pris av 2-300,-. Er det denne du tenker på? Eller en dyrere variant?

Har vurdert å skaffe meg en slik en. Jeg kan tenke meg faktisk, at det hjelper.

Jeg tror jeg betalte 350,- for min. Men det fins billigere og dyrere. Men om det er stor forskjell på dem, vet jeg ikke. Jeg er i alle fall fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg gjør på tempurputa mi ;-)

Jeg ligger der i 20-30 minutter. Tanta mi kan ligge på matta hele natta, men det vet jeg ikke om jeg tør ;)

Ligger hun på den hele natten? Hvordan klarer hun å snu seg uten at hun våkner? Greit å ligge på den når man ligger helt i ro, men ved bevegelser synes jeg det er ubehagelig.

Når jeg har lagt i 20 min. er ryggen rød som en tomat;-) Lurer på hvordan den ville sett ut etter en natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg betalte 350,- for min. Men det fins billigere og dyrere. Men om det er stor forskjell på dem, vet jeg ikke. Jeg er i alle fall fornøyd.

Ok. Skal skaffe meg en og prøve for jeg har tro på at det funker :-) foreløpig prøver jeg ut puta til å begynne med.

Ellers har jeg en psykisk og fysisk frisk bror som pga jobben har vært plaget med nakken. Han har som meg spist paracet i mange år.

Han prøvde en ny type behandling. Det var laser tror jeg. Det kostet tusen kr timen, og han var der 5-6 ganger. Nå har han ikke hatt vondt på iallfall 6 mnd. Og det skal være virksomt mot flere ting også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Det må jo være en grunn til at det virker for noen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Da blir jeg litt nysgjerrig - hva mener du om at Valerina natt er i salg på apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg anbefaler Melatonin. Du kan få den på resept hos legen, men det e rlike greit og mye billigere å kjøpe den på nettet. Jeg kjøper ifra england, betaler med kort og mottar tablettene rett hjem i postkassen. Har brukt den i flere år og er garantert ikke søvnløs mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Melatonin. Du kan få den på resept hos legen, men det e rlike greit og mye billigere å kjøpe den på nettet. Jeg kjøper ifra england, betaler med kort og mottar tablettene rett hjem i postkassen. Har brukt den i flere år og er garantert ikke søvnløs mer.

Hvor mye betaler du for dem? Har du evt en link?

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Når det gjelder homeopatiske preparater er jeg helt enig, men de fleste helsekostbutikker har jo mange andre produkter også - alt fra kremer til vitaminer til diverse matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Hvor mye betaler du for dem? Har du evt en link?

Takk for svar :-)

Jeg bestiller fra www.vitasunn.co.uk

Betaler rundt 200 norske kroner for 300 tabletter. Inkludert frakt. En tablett ved sengetid er nok. Du har nesten et års forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller fra www.vitasunn.co.uk

Betaler rundt 200 norske kroner for 300 tabletter. Inkludert frakt. En tablett ved sengetid er nok. Du har nesten et års forbruk.

Høres nesten for godt ut til å være sant :-) takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Tja, de har nå en del glutenfritt der som jeg ikke finner på Rimi. Så igjen bør du nyansere svaret ditt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, de har nå en del glutenfritt der som jeg ikke finner på Rimi. Så igjen bør du nyansere svaret ditt litt.

Og jeg ble av fastlegen min rådet til å kjøpe et produkt der da jeg hadde lavt jernlager og slet med energi mangel. Funket bra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger hun på den hele natten? Hvordan klarer hun å snu seg uten at hun våkner? Greit å ligge på den når man ligger helt i ro, men ved bevegelser synes jeg det er ubehagelig.

Når jeg har lagt i 20 min. er ryggen rød som en tomat;-) Lurer på hvordan den ville sett ut etter en natt...

Jeg vil tro man blir så avslappet at man ligger i samme stilling hele natta? Selv sover jeg alltid videre på ryggen etter å ha ligget på matta. Sover ellers aldri på ryggen...

Tror jeg ville blitt gjennomhulla etter ei natt på spikermatta, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Høres nesten for godt ut til å være sant :-) takk skal du ha :-)

''Høres nesten for godt ut til å være sant ''

Ja dette tenkte jeg også da jeg fant ut av denne muligheten...legen skrev ut noe tilsvarende til meg og jeg betalte 160 kroner for 21 tabletter på apoteket. For meg som har slitt med kroniske søvnproblemer halve livet er det en lettelse å finne en så grei og ikke minst rimelig løsning. Tidligere var det å mote seg opp og dra til legen når det nærmet seg tomt på pillebrettet. Man føler at man krangler seg til noe å sove på. Joda jeg har prøvd det meste de har på helsekostforretningen. Blir nesten arg når man punger ut masse penger på skit og lort som ikke fungerer. Valerina Natt og denslags har ingen effekt på meg ihvertfall.

Nå skal jeg pusse tenner og ta kveld ihvertfall. En melatonin ved tannpussen og jeg sover som et barn hele natten igjennom. Har ikke hatt en eneste våkennatt på over et år. Deilig rett og slett. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Høres nesten for godt ut til å være sant ''

Ja dette tenkte jeg også da jeg fant ut av denne muligheten...legen skrev ut noe tilsvarende til meg og jeg betalte 160 kroner for 21 tabletter på apoteket. For meg som har slitt med kroniske søvnproblemer halve livet er det en lettelse å finne en så grei og ikke minst rimelig løsning. Tidligere var det å mote seg opp og dra til legen når det nærmet seg tomt på pillebrettet. Man føler at man krangler seg til noe å sove på. Joda jeg har prøvd det meste de har på helsekostforretningen. Blir nesten arg når man punger ut masse penger på skit og lort som ikke fungerer. Valerina Natt og denslags har ingen effekt på meg ihvertfall.

Nå skal jeg pusse tenner og ta kveld ihvertfall. En melatonin ved tannpussen og jeg sover som et barn hele natten igjennom. Har ikke hatt en eneste våkennatt på over et år. Deilig rett og slett. God natt.

Herlig lesning :-)

Alt godt og god natt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun en god grunn til å gå i en "Helsekost"butikk:

En har alt for mye penger som en trenger å kaste bort. Da vil jeg heller foreslå at en gir dem til Redd Barna.

Det var da veldig dumt og lite gjennomtenkt svar. Helsekostbutikker har ganske mange matvarer for de som trenger spesialkost (p.g.a. allergier og intoleranser). De har også div. oljer, te osv. som kan hjelpe til med å roe ned og slappe av. Og om du kjøper slike ting på en helsekost eller om du finner dem i dagligvarebutikker med litt større utvalg spiller vel liten rolle eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...