Gå til innhold

har du hatt noen rare/pinlige hjemmeulykker?

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• SoriaMoria

4

• mariaflyfly

4

• willow

3

Skrevet

Ha ha,,, du og togli passer jo virkelig inn i de stereotypiske vitsene om kvinnelige sjåfører!! ;-)

''Ha ha,,, du og togli passer jo virkelig inn i de stereotypiske vitsene om kvinnelige sjåfører!! ;-)''

Hrmpfff!

Har kjørt stort sett skadefritt i 20 år - med bare den garasjebulkingen + et par småbulker - med unntak av en ordentlig krasj påsken for to år siden.

Men det er kanskje det som er typisk.....?????

Huff!

Men jeg er ikke den som lar være å kjøre når det er snø, som en del andre damer jeg kjenner gjør. Men jeg innrømmer at på langtur foretrekker jeg å være passasjer.

Skrevet

Kake på taket! Morsomt!

Jeg klarte å legge lommeboka på taket en gang vi var på tur mellom Oslo og Kristiansand og hadde stoppet i Vestfold et sted og spist middag. La lommeboka på taket, satte ungene inn i bilen, og satte meg selv inn - uten lommeboka.

Vi stoppet neste gang i Grimstad. Gikk ut av bilen - og der hadde lommeboka kilt seg fast under takrailsene og var like hel :-)))))

Mannen min prøvde det samme med en mobiltelefon på taket, men den holdt seg bare på plass til første sving. Og ble knust.

Jeg har hatt samme flaks med et nøkkelknippe engang! Vi kjørte i 12-13 mil uten at det falt av. Vi hadde da takgrind på, og knippet hadde kilt seg fast rundt festet til takgrinda.

Jeg har en lang historie med gjenglemte ting på tak, men alle fra den tida vi hadde lite barn som skulle festes fast i bilsetetet baki... I de fleste tilfellene har tingen blitt oppdaget før det har gått galt, men jeg har hatt et par vannflasker som har trillet ned frontruta...;-//

Skrevet

''Ha ha,,, du og togli passer jo virkelig inn i de stereotypiske vitsene om kvinnelige sjåfører!! ;-)''

Hrmpfff!

Har kjørt stort sett skadefritt i 20 år - med bare den garasjebulkingen + et par småbulker - med unntak av en ordentlig krasj påsken for to år siden.

Huff!

Men jeg er ikke den som lar være å kjøre når det er snø, som en del andre damer jeg kjenner gjør. Men jeg innrømmer at på langtur foretrekker jeg å være passasjer.

''Men jeg er ikke den som lar være å kjøre når det er snø, som en del andre damer jeg kjenner gjør.''

Huff, ja, akkurat det der skjønner jeg meg ikke på. Snakk om å begrense seg selv! Ikke kjøre når det er snø/glatt, ikke kjøre i mørket, ikke kjøre hvis man må gjennom en by eller på en motorvei osv osv.

Tenker de damene kunne ha blitt snurte dersom _mannen_ plustelig hadde fått samme "redsler"!!

Skrevet

''Men jeg er ikke den som lar være å kjøre når det er snø, som en del andre damer jeg kjenner gjør.''

Huff, ja, akkurat det der skjønner jeg meg ikke på. Snakk om å begrense seg selv! Ikke kjøre når det er snø/glatt, ikke kjøre i mørket, ikke kjøre hvis man må gjennom en by eller på en motorvei osv osv.

Tenker de damene kunne ha blitt snurte dersom _mannen_ plustelig hadde fått samme "redsler"!!

Jeg kjører ikke med campingvogn og jeg liker heller ikke å kjøre på veiene i Spania!

Skrevet

Hrmpfff!

Huff!

''Har kjørt stort sett skadefritt i 20 år - med bare den garasjebulkingen + et par småbulker - med unntak av en ordentlig krasj påsken for to år siden.''

Jeg har også kjørt skadefritt i 20 år (21 til sommeren), så det er bare de to "småulykkene" jeg er skyld i ;)

Skrevet

Jeg kjører ikke med campingvogn og jeg liker heller ikke å kjøre på veiene i Spania!

De gangene vi har vært i utlandet utenom Skandinavia har sjåførfordelingen som regel gitt seg selv: Jeg er den beste kartleseren og den som er flinkest til å si fra _i tide_ når man må svinge av osv, så da blir han sjaffis istedet! ;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Svogeren min kjørte rundt med sønnens bæsjebleie på taket en gang. Fant igjen bleia nedi veien hos oss ;))

He he, fort gjort:-)

Skrevet

De gangene vi har vært i utlandet utenom Skandinavia har sjåførfordelingen som regel gitt seg selv: Jeg er den beste kartleseren og den som er flinkest til å si fra _i tide_ når man må svinge av osv, så da blir han sjaffis istedet! ;-)

Hos oss får den som elsker å kjøre bil gjøre det og den som elsker å sove i bilen gjør det ;-P

Skrevet

Min mor hadde en verre variant. Hun hadde satt diverse poser og vesker inn i bilens bagasjerom - og smalt igjen lokket før hun hadde tatt hodet ut!

Endte med 4 sting i hodet - en svær bandasje - og en vanvvittig god historie!

Huff, her sitter jeg og gapskratter! ;) Det var bra det gikk greit med henne. Jeg fikk noen vannvittig komiske bilder inni hodet mitt. ;)

Skrevet

''Tenker de damene kunne ha blitt snurte dersom _mannen_ plustelig hadde fått samme "redsler"!!''

Godt poeng.

Skrevet

''De gangene vi har vært i utlandet utenom Skandinavia har sjåførfordelingen som regel gitt seg selv: Jeg er den beste kartleseren og den som er flinkest til å si fra _i tide_ når man må svinge av osv, så da blir han sjaffis istedet! ;-)''

Slik arbeidsfordeling har vi også. Derfor er det jeg som kjører i Spania og Italia mens han leser kart. ;)

Skrevet

Jeg leser også kart når vi er utenlands. Har aldri skjønt de påstandene om at kvinner ikke kan lese kart - det er kjempelett, spesielt i de landene som har oppfunnet veinumre.

Vi kjører sjelden feil, og vi har vært på mange bittesmå steder og rare severdigheter det ikke er skiltet til.

Skrevet

Jeg har rygget på sportsvogna. Skulle hente i barnehagen med bil, noe som var høyst uvanlig at jeg gjorde. Kjørte junior (1 år) i sportsvogna ut til parkeringsplassen, satte vogna bak bilen der den skulle inn i bagasjerommet etterpå, løftet guttungen ut og satte ham i setet - og satte meg inn og rygget ut. Jeg hadde vært heldig og fått en av de svært få plassene rett foran barnehagen, så jeg skulle være rask...

Jeg husket det med en gang jeg hørte en rar lyd, så det gikk bra med bilen. Vogna måtte ha to nye hjul, men det var Simo sportstrille og lett å få tak i.

Det høres jo dramatisk ut å rygge på barnevogna, men det var jo heldigvis ikke sånn at det kunne vært et barn oppi. Ham hadde jeg heldigvis kontroll på.

Skrevet

Uff da.. Hørtes ikke godt ut. Da jeg var 12 hadde venninna mi og jeg dilla på Dirty dancing, både filmen og musikken og vi dansa masse. jeg var "mannen" og skulle løfte henne opp på hofta og slenge henne rundt og så mellom beina mine, før vi skulle svinge oss videre.. Dette hadde vi gjort ørten ganger før og faktisk blitt ganske flinke. :) Men den ene gangen gikk det gæli, for føttene våres kræsja, og det endte med at jeg falt over henne og fikk vridd storetåa med i gulvet i fallet. Den ble forstuet og jeg klarte nesten ikke gå på par uker. DET var vondt det! Hoven og lilla tå.. Noen uker etter dansa vi igjen - dog noe mer kontrollert. :o) Hehe..

Gjest Elextra
Skrevet

Kom på en garasjehistorie etter inspirasjon fra togli:

For et par år siden skulle jeg rygge ut av garasjen. For en gangs skyld var jeg alene om morgenen og hadde ingen barn med meg, og jeg skulle komm tidlig på jobb. Jeg trykket på knappen for å åpne porten, slengte veske og pc inn i baksetet, satte meg inn, startet, og rygget.

BRRRRRRRRAAAAAAAKKKKKKKKKK sa det...

Porten hadde ikke gått helt opp, og skiboksen og garasjeporten hadde krasjet. Skiboksen vant - og nederste ledd på porten ble helt smadret...

Og jeg måtte tusle inn igjen til mann og barn og fortelle hva jeg hadde gjort...

Hehe, huff!

Kom nettopp fra fjellet, og der observerte jeg noen som gjorde noe lignende. Det kom en stor BMV-suv med diverse utstyr festet _oppå_ takboksen. De skulle inn i garasjen under leiligheten sin, døren var lav og farten var høy. Det gikk som det måtte gå.... *ørlite beskjemmet over at jeg måtte kvele et flir*.

Skrevet

Ikke akkurat hjemmeulykke kanskje, men...

Vi hadde vært på ferietur og skulle kjøre hjem om natta. Pappa ble kjempetrøtt og vi måtte finne en rasteplass for å sove i bilen før vi kjørte videre. Tidlig på morgenen våkna jeg for å gå på do. Jeg gikk litt innover i krattskogen ved bilen, dro ned buksa og tissa. Rett før jeg fikk dratt på meg buksa igjen mista jeg balansen og ramla med naken rumpe oppi et tornekratt *auuuuuu*

For å si det sånn - Det var kjempevondt å sitte i bilen resten av turen hjem ;)

AU, hørtes vondt ut, men utrolig underholdende i etterkant ;-)

Skrevet

Hehe, huff!

Kom nettopp fra fjellet, og der observerte jeg noen som gjorde noe lignende. Det kom en stor BMV-suv med diverse utstyr festet _oppå_ takboksen. De skulle inn i garasjen under leiligheten sin, døren var lav og farten var høy. Det gikk som det måtte gå.... *ørlite beskjemmet over at jeg måtte kvele et flir*.

''Det kom en stor BMV-suv med diverse utstyr festet _oppå_ takboksen. De skulle inn i garasjen under leiligheten sin, døren var lav og farten var høy. Det gikk som det måtte gå....''

*Hehe* Noen jeg kjenner fortalte en gang at deres nabo hadde noen kjenninger som kjørende opp fra Oslo for å delta på Den Store Styrkeprøven. De hadde syklene på taket og det hadde gått fint hele veien. Helt til de kom til naboen og kjørte inn i carporten... Fremdeles med syklene på taket... Au da.

Skrevet

AU, hørtes vondt ut, men utrolig underholdende i etterkant ;-)

Har heldigvis fått det litt på avstand nå, sånn ca 25 år etter ;-P

Gjest Elextra
Skrevet

''Det kom en stor BMV-suv med diverse utstyr festet _oppå_ takboksen. De skulle inn i garasjen under leiligheten sin, døren var lav og farten var høy. Det gikk som det måtte gå....''

*Hehe* Noen jeg kjenner fortalte en gang at deres nabo hadde noen kjenninger som kjørende opp fra Oslo for å delta på Den Store Styrkeprøven. De hadde syklene på taket og det hadde gått fint hele veien. Helt til de kom til naboen og kjørte inn i carporten... Fremdeles med syklene på taket... Au da.

Hehe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...