Gå til innhold

Hva er forskjell på begjær og forelskelse?


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Enig! I sommer satt jeg ovenfor en kjekk kar på t-banen og når jeg møtte blikket hans ble jeg helt shaky og det kilte i hele kroppen. Fikk helt sjokk jeg, ble helt målbundet.. Han hadde et dyrisk, sensulet og utrolig mannlig og tiltrekkende blikk.. Det kan vel kanskje kalles begjær?

Må legge til at jeg var og er stormende forelsket i forloveden min. Men denne karen hadde øyne og blikk jeg aldri har sett maken til.. Følte han så inn i sjela på på de 5 sekundene vi hadde øyekontakt.

''Men denne karen hadde øyne og blikk jeg aldri har sett maken til.. Følte han så inn i sjela på på de 5 sekundene vi hadde øyekontakt.''

Hehe, høres herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Franzeska

    5

  • jubalong70

    2

  • Mrs D

    2

  • Mary Poppins

    2

Mest aktive i denne tråden

Enig! I sommer satt jeg ovenfor en kjekk kar på t-banen og når jeg møtte blikket hans ble jeg helt shaky og det kilte i hele kroppen. Fikk helt sjokk jeg, ble helt målbundet.. Han hadde et dyrisk, sensulet og utrolig mannlig og tiltrekkende blikk.. Det kan vel kanskje kalles begjær?

Må legge til at jeg var og er stormende forelsket i forloveden min. Men denne karen hadde øyne og blikk jeg aldri har sett maken til.. Følte han så inn i sjela på på de 5 sekundene vi hadde øyekontakt.

Ja, nettopp slik er min oppfattning av forskjellen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Men begjæret kom jo pga. forelskelsen''

Der er jeg helt uenig. Begjær kan godt oppstå uten forelskelse, men forelskelse opptrer vel ikke uten begjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke akkurat nå, nei

Det går an.

Har nettopp vært i

et forhold til en kar kun basert på begjær. Ingen forelskelse, men fy flate sånn som jeg hadde lyst på ham når vi var sammen. Har vel knapt følt så sterkt begjær for noen andre, noen sinne.

Veldig besnærende og spennende, tenningen kom i begynnelsen hos meg fordi han var mye yngre enn meg, jeg faller for yngre menn. Og fascinerende nok hos ham fordi jeg er såpass mye eldre enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidenskap er ikke helt det samme som begær. Lidenskap og begjær er mere litterære ord enn kåtskap, og lidenskap kamuflerer mye mer at det dreier seg om sex.

''Lidenskap er ikke helt det samme som begær.''

Dette er jeg helt enig i. Man kan føle lidenskap i forhold til mange områder, ikke bare det seksuelle. Jeg er f.eks en lidenskapelig fotograf. :-)

For meg er begjær noe som har med seksuell lyst å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kusinen

Tror du skal holde ungdomsskolen utenfor. En 20 år gammel gutt jeg kjenner, har fortalt at han hadde ett mål da han begynte på ungdomsskolen, og det var å få seg et ligg. Noe han ikke klarte. Derimot fikk han eksamen.

Da han var 12-13 år?? Ok, tror deg, men jeg snakte i utgangspunktet på jenter i den alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barne barne/ungdomskolen har man vel ikke kommet så langt at sex er veldig viktig.

Hæh? Sex er jo det eneste man tenker på i løpet av ungdomsskolen - selv om de fleste ikke praktiserer det så mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ser at mange skiller begjær og forelskelse.

Jeg henger fremdeles ikke helt med her, men samme er det:-)

Kanskje jeg er litt gammeldags for jeg kan ikke huske å ha begjært noen jeg ikke har vært forelsket i.

"knullekompiser" man snakker om i dag, har aldri fristet meg.

Og være forelsket uten å ha lyst på fysisk kontakt, klarer jeg heller ikke å forstå. Men samme er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange skiller begjær og forelskelse.

Jeg henger fremdeles ikke helt med her, men samme er det:-)

Kanskje jeg er litt gammeldags for jeg kan ikke huske å ha begjært noen jeg ikke har vært forelsket i.

"knullekompiser" man snakker om i dag, har aldri fristet meg.

Og være forelsket uten å ha lyst på fysisk kontakt, klarer jeg heller ikke å forstå. Men samme er det også.

Jeg er også gammeldags ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...