Gå til innhold

STORE REAKSJONER PÅ HÅRFARGER!

Gjest jeane0216

Anbefalte innlegg

Gjest jeane0216

Hei. Jeg er en jente på 25 år. Jeg har farget håret mitt kjempe mye de siste 10 årene. Pga mitt dårlige selvbilde fikk jeg altså en trang til å farge håret flere ganger i uka med både sterke hjemmefarger og hos frisører. Jeg ble "avhengig" av å farge meg hele tiden fordi jeg følte meg ny etter hver hårfarging. I februar 07 sa det plutselig stopp for meg. Etter å ha klæsjet i 2 hårfargemidler og ett blekemiddel på SAMME kveld så fikk jeg hodepine. Så sterk hodepine rundt pannen og ansiktsmerter. Jeg ante ikke at det kom av fargene enda pga at jeg alltid hadde tålt det før, og ikke visste jeg at det var farlig heller på den tiden. Så jeg oppsøkte legen med alle muligheter åpne for hodepinen. Fikk da MR av hodet som var normalt. Så fortsatte jeg å frage det flere ganger måneden etterpå, og samme hodepine kom like etter hver fargebehandling! I mai ble det kronisk. Farget det 16 mai, og satt på legevakten 17 mai, men klarte likevel ikke å stoppe. Ingen lege ville tro meg heller fordi de ikke vet HVOR MYE jeg faktisk har puttet på hodet. Så tok jeg en liten pause og hodepinen ble bedre etter en måneds tid. Så hopper jeg videre i tid: Mars 08 bleket jeg og farget håret hjemme, samme dag og fikk smerter IGJEN, denne gang både i hodet og brennende smerter i foten. Fikk spinal punksjon, alt var normalt. Etter hvert opphold med hårfarger så ble jeg kvitt hodepine og smertene i foten, men leamus dukket etterhvert opp etter et frisørbesøk i august 08, og siden har jeg hatt leamus så og si hver eneste dag, og hver leamus kan vare opptil flere timer omgangen! Nå er jeg kjempe redd for at jeg kan utvikle ALS. For det skal visst kunne være forårsaket av forgiftning så vidt jeg vet! Leamusene har altså vært i snart 2 år!!! Og jeg synes det er forferdelig ekkelt og guffent. De dukker opp spesilet etter sterke parfymelukter, malinglukter og i svømmebasseng med sterke klor-lukter, under opphold i klorbasseng kommer også smerter i foten tilbake. Dette er grusomt. Jeg har blitt overfølsom for kjemikalier pga slik jeg køddet før med alle midlene jeg påførte meg. Det værste er at jeg føler at ingen lege forstår at det er pga hårfargene. Bare hun siste fastlegen min sa at det kan være noe i det! Hva om leamusene er "at kroppen angriper seg selv" og lager en slik immunsykdom som ALS? Huff, jeg er redd. Håper du var den rette og spørre. Fant ingen andre her på denne siden som det passet å spørre. Ps. Hårfargene inneholder masse kjemiklaier som ikke engang er tillat i maling! Og i følge grønnhverdag skal det kanskje bli en EU regel om 18 års grense på hårfarger. Hårfargene trekker inn i kroppen og kan skade celler og organer, dessverre. Hadde jeg visst dette så hadde jeg aldri gjort det såpass mye. Er en skam at det ikke finnes en advarsel om dette på pakkene slik som på røykpakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tvangsproblematikk

Du trenger helt klart hjelp fra psykiatrien til å takle dine problemer på en annen måte. Jeg tror du vet godt at det ikke er bra å holde på slik du har gjort, og at du har visst det hele tiden, og det er ikke noe poeng i å prøve å legge ansvaret et annet sted ved å fokusere på manglende advarsler på pakkene. Det står sikkert noen anbefalinger. Dette er tvangsmessig atferd som du trenger hjelp for. Du må fullstendig slutte å farge håret ditt og starte der. Og så ville jeg gått til legen og fått henvisning til psykolog eller dps snarest.

Du kan poste dette innlegget på psykiatri og se om du får råd der. Og jeg ville printet ut mitt eget innlegg og tatt det med til legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt klart hjelp fra psykiatrien til å takle dine problemer på en annen måte. Jeg tror du vet godt at det ikke er bra å holde på slik du har gjort, og at du har visst det hele tiden, og det er ikke noe poeng i å prøve å legge ansvaret et annet sted ved å fokusere på manglende advarsler på pakkene. Det står sikkert noen anbefalinger. Dette er tvangsmessig atferd som du trenger hjelp for. Du må fullstendig slutte å farge håret ditt og starte der. Og så ville jeg gått til legen og fått henvisning til psykolog eller dps snarest.

Du kan poste dette innlegget på psykiatri og se om du får råd der. Og jeg ville printet ut mitt eget innlegg og tatt det med til legen min.

Ja jeg har ett problem. Jeg har nemlig BDD (BODY DISMORPHIC PHOBIA). Jeg hater øynene mine, og har farget håret derfor 1000000 ganger for å "kompansere" for at jeg er stygg. Har tenkt at hvis hårfargen står perfekt til ansiktet, så blir jeg penere, men den gang ei:( Jeg er sikker på at jeg har farget det rundt 10 000 ganger!!! Jeg tuller ikke, og jer helt 100 prosent sikker på at hårfargen har laget smertene og sykdommene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ett problem. Jeg har nemlig BDD (BODY DISMORPHIC PHOBIA). Jeg hater øynene mine, og har farget håret derfor 1000000 ganger for å "kompansere" for at jeg er stygg. Har tenkt at hvis hårfargen står perfekt til ansiktet, så blir jeg penere, men den gang ei:( Jeg er sikker på at jeg har farget det rundt 10 000 ganger!!! Jeg tuller ikke, og jer helt 100 prosent sikker på at hårfargen har laget smertene og sykdommene mine.

hm, nå kommer jeg opp med ett annet brukernavn, men det er meg som har skrevet innlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...