Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnet Jona?


Gjest Vedis39

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jona ville jeg trodd var jente. Vet om et par unge gutter/menn som heter Jone; det er ok.

Jeg kjenner to som heter Jone, begge er jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vedis39

Det var et veldig fint navn. Enig i at det var finere uten H, men hvis det kan tenkes at det blir veldig mange misforståelser får du vel heller bare legge den til. Så kan du heller forklare ham (når han blir eldre) og andre hvordan du styrte og tenkte da du ga ham navnet;-) Jeg har selv et litt uvanlig navn, som jeg ikke fikk lov å hete i starten (dette var på 70-tallet) og liker å fortelle folk historien bak navnet mitt:)

Du er visst den eneste som er enig med meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er visst den eneste som er enig med meg :-)

Neida, jeg synes også Jona er et pent navn, litt uvanlig men ikke sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vedis39

Minner meg om noe jeg lærte om i kristendomsundervisninga på barneskolen. Huff. :(

Stemmer det. Han er oppkalt etter Jona i Jonas bok fra det gamle testamentet. Jona som ble slukt av en hval.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vedis39

Neida, jeg synes også Jona er et pent navn, litt uvanlig men ikke sært.

Ikke mange som har sagt det :) Jeg liker Jona, men alle andre liker visst Jonah. Det viktigste er selvsagt at gutten selv blir fornøyd med navnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvanlig, men en gang i tiden traff jeg en fyr som het Jone, så Jona er ikke så uvanlig. Men av de to tror jeg nok jeg ville valgt Jone.

Mener forresten å huske at Jonah var navnet på sønnen i filmen "Sleepless in Seattle".... ;-/ (Flott å tenke på at lagrinsplassen fylles opp av slike nyttige kunnskaper!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vedis39

Litt uvanlig, men en gang i tiden traff jeg en fyr som het Jone, så Jona er ikke så uvanlig. Men av de to tror jeg nok jeg ville valgt Jone.

Mener forresten å huske at Jonah var navnet på sønnen i filmen "Sleepless in Seattle".... ;-/ (Flott å tenke på at lagrinsplassen fylles opp av slike nyttige kunnskaper!!)

Jeg synes ikke Jonah høres norskt ut? Men at Jona er den norske versjonen av Jonah! (Han er oppkalt etter profeten Jona fra det gamle testamentet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Jonah høres norskt ut? Men at Jona er den norske versjonen av Jonah! (Han er oppkalt etter profeten Jona fra det gamle testamentet.)

Nei den h'en på slutten er veld mer typisk for engelsktalende.

Men nå strør man jo om seg med h'er på slutten her til alnds også, slik som i Leah og Noah. Sistnevnte sikkert for å skille navnet fra gubben Noa som beit i tåa! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et navn der jeg tenker: Stakkars jente som har valgt slike foreldre :-(

Nok et navn der jeg tenker: Stakkars gutt som har valgt slike foreldre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Nei den h'en på slutten er veld mer typisk for engelsktalende.

Men nå strør man jo om seg med h'er på slutten her til alnds også, slik som i Leah og Noah. Sistnevnte sikkert for å skille navnet fra gubben Noa som beit i tåa! ;-)

Rett igjen:

''Sam Baldwin, a Chicago architect, has lost his wife (Carey Lowell) to cancer. He and his young son Jonah move to Seattle, Washington to make a fresh start, but Sam is still disconsolate. On Christmas Eve, Jonah calls into a national radio advice show and persuades his father to go on the air with him to talk about how much he misses his wife...''

Det må vel bli fullt snart? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett igjen:

''Sam Baldwin, a Chicago architect, has lost his wife (Carey Lowell) to cancer. He and his young son Jonah move to Seattle, Washington to make a fresh start, but Sam is still disconsolate. On Christmas Eve, Jonah calls into a national radio advice show and persuades his father to go on the air with him to talk about how much he misses his wife...''

Det må vel bli fullt snart? ;)

''Det må vel bli fullt snart? ;)''

Neida! Det gjelder bare å kvitte seg med masse _nyttige_ kunnskaper, og vips så har man plass til alt det unyttige! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Det må vel bli fullt snart? ;)''

Neida! Det gjelder bare å kvitte seg med masse _nyttige_ kunnskaper, og vips så har man plass til alt det unyttige! ;-)

Selv skulle jeg gjerne sett at telefonnumrene til hele barneskoleklassen min(!) ble erstattet av f.eks. telefonnumre til familie og venner jeg har kontakt med i dag. Men nei *sukk*, ettersom jeg stort sett bruker mobilen, hvor numrene ligger lagret, går de ikke innom hodet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skulle jeg gjerne sett at telefonnumrene til hele barneskoleklassen min(!) ble erstattet av f.eks. telefonnumre til familie og venner jeg har kontakt med i dag. Men nei *sukk*, ettersom jeg stort sett bruker mobilen, hvor numrene ligger lagret, går de ikke innom hodet i det hele tatt.

Meget velkjent problemstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det må vel bli fullt snart? ;)''

Neida! Det gjelder bare å kvitte seg med masse _nyttige_ kunnskaper, og vips så har man plass til alt det unyttige! ;-)

Vi har tilnærmet ubegrenset lagringskapasitet i hjernen vår, det er det å klare å hente det fram som blir problemet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...