Gå til innhold

Jeg støtter Sagen


nick

Anbefalte innlegg

Hvis du leser hva Anette Sagen selv sier, så sier hun at faren hennes ikke var klar over at bakken skulle testes først.

Selv var hun klar over det og vet at alle nye bakker testes før det første offisielle rennet.

Gutta ble spurt for flere uker siden og dette skulle foregå i stillhet uten media til stede.

Anette Sagen selv var i Japan og kunne ikke teste bakken.

Hvordan mener du at det skulle ha foregått? Skulle man droppet testingen?

Typisk media. Ei fjær har blitt til fem høns. Anette Sagen er den første offisielle hopperen.

Å kalle gutta for drittsekker fordi de ble bedt om å teste er å gå litt langt.

Det gjorde vel ikke så mye at noen skulle teste den først, men at de akkurat sendte Romøren ut, var nok planlagt. Kollenhopp var imot at Sagen skulle få æren, og ville at Romøren skulle få den istedet. Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    11

  • cathlin

    8

  • bustebeisa

    5

  • Mary Poppins

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Det gjorde vel ikke så mye at noen skulle teste den først, men at de akkurat sendte Romøren ut, var nok planlagt. Kollenhopp var imot at Sagen skulle få æren, og ville at Romøren skulle få den istedet. Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder en idrett hvor jeg har blitt flau over visse folks argumenter mot kvinnelig deltakelse, og det i det 21. århundre.

En gang i tiden skulle ikke kvinner delta i idrett fordi de var for skjøre og fordi det ikke var kvinnelig å bli svett osv. Det er direkte pinlig at argumenter som er like dårlige og tåpelige som dette i dag benyttes mot å slippe kvinnelige hoppere til i skiflyvningsbakker etc.

Annette Sagen er et likestillingsikon, og den symbolske betydningen av at nettopp hun skulle få førstehoppet kan ikke undervurderes - med mindre man er helt historieløs når det gjelder betydningen av kvinnelige forbilder.

''Vi tenkte vel at egentlig at dette ikke skulle kommet ut i det hele tatt, svarte Romøren til NRK''

O, hellige enfold! Som om landslagshopperne kan slippe en fis uten at det kommer på førstesidene.

Går det ikke an å spørre disse medierådgiverne om råd FØR de driter seg ut?

Hvis det virkelig er et snev av sannhet i den (dekk)historien, er noen av disse gutta enda dummere enn jeg trodde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vel ikke så mye at noen skulle teste den først, men at de akkurat sendte Romøren ut, var nok planlagt. Kollenhopp var imot at Sagen skulle få æren, og ville at Romøren skulle få den istedet. Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

''Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi tenkte vel at egentlig at dette ikke skulle kommet ut i det hele tatt, svarte Romøren til NRK''

O, hellige enfold! Som om landslagshopperne kan slippe en fis uten at det kommer på førstesidene.

Går det ikke an å spørre disse medierådgiverne om råd FØR de driter seg ut?

Hvis det virkelig er et snev av sannhet i den (dekk)historien, er noen av disse gutta enda dummere enn jeg trodde fra før.

Ja, det er utrolig. "Trodde ikke det skulle komme ut" er jo kanskje det nærmeste man kommer en innrømmelse av "...for vi skjønte jo hele tiden at dette ikke burde komme ut.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, det er utrolig. "Trodde ikke det skulle komme ut" er jo kanskje det nærmeste man kommer en innrømmelse av "...for vi skjønte jo hele tiden at dette ikke burde komme ut.."

''"Trodde ikke det skulle komme ut" er jo kanskje det nærmeste man kommer en innrømmelse av "...for vi skjønte jo hele tiden at dette ikke burde komme ut.."''

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Det gjorde vel ikke så mye at noen skulle teste den først, men at de akkurat sendte Romøren ut, var nok planlagt. Kollenhopp var imot at Sagen skulle få æren, og ville at Romøren skulle få den istedet. Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?

Jo, men det er jo det jeg sier - Romøren hadde ikke noe å gjøre i den bakken på det tidspunktet. Men de kamuflerte hele greia som et "prøvehopp", derfor jeg skrev det jeg skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det gjorde vel ikke så mye at noen skulle teste den først, men at de akkurat sendte Romøren ut, var nok planlagt. Kollenhopp var imot at Sagen skulle få æren, og ville at Romøren skulle få den istedet. Tror du det var tilfeldig at han var med,- og tilmed først? Tipper de sto og flirte av kuppet.

At Anette Sagen dysser det litt ned, viser bare at hun tar det voksent.

Det kan være at det var planlagt at Romøren skulle starte og nettopp derfor burde ikke saken fått så stor oppmerksomhet heller.

Jeg har ikke fått med meg at det har vært en debatt om at det sto mellom de to.Uansett så spiller det jo egentlig ingen rolle hvem av hopperne som startet. Det burde ihvertfall ikke gjort det.

Det er Anette som havner i historiebøkene, men nå vil alle huske alt bråket rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Skjønner ærlig talt ikke problemet.

Bakken bør testes før de sender utfor første offisielle hopper.

Slik gjøres i mange sammenhenger når det gjelder åpninger av diverse ting og tang. Det testes ut først, så foretar man en åpning. Enkelt og greit. :-)

Ååå, nice 2 see youuuu! *smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...