Gå til innhold

Psykisk stresshodepine/panikk angst

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips mot stress hodepinen min?

Jeg har mistet hele familien, og den aller siste jeg mistet nå var min store søster jeg har støttet meg til hele livet.

Reagerte med sinne, og trodde jeg skulle klare meg fint denne gangen og.

Men hva en ung skrott skal klare når du har mistet mamma, pappa, 2 søstre og en sønn. Er sinna på den hjelpen jeg ikke får.

Sliter med stiv og vond nakke og skuldre.. Og denne hodepinen gjør meg gal.

Har fått henvisning til psykomotorisk, men jaaa ett års vente tid, og psykolog. men hjelp fra helse norge etter traumer i livet er jeg ikke stolt av. Klar deg sjøl!;)

Hodepinen fører til panikk angst, da min søster døde av hjerne blødning, og har helt klart hatt hodepine.

Noen som har råd og tips, erfaring hvordan bli kvitt dette på egenhånd?

På forhånd tusen takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343758-psykisk-stresshodepinepanikk-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg ville oppsøkt en kiropraktor. Det kan vel være at det er noen låsninger i ryggen som kan være gode å få løsnet opp. Jeg har selv slitt mye med spenningshodepine og migrene. Kiropraktor hjalp mye mer enn bare fysio. Fysio er bra det også, så ikke avskriv det. Psykomotorisk går jo mye på kroppsbevissthet - som er kjempeviktig. Ellers er det fysisk trening. Det hjelper virkelig! Gjør det du liker av fysisk aktivitet - om det er en rask spasertur eller intensiv økt på treningsstudio.

Akupunktur er avspennende, og kan nok også hjelpe på de symptomene du får når panikkangsten kommer. Jeg tror spenningshodepine og hjerneblødnings-hodepine er veldig forskjellig. Det ene er typisk et bånd av smerte som strammer rundt hodet. Hadde det vært en blødning, ville hodepinen kommet brått og vært (unnskyld meg) helt jævlig. Siterer det fra en som har opplevd det.

Det er vondt å lese hva du går igjennom nå! Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan tilby deg noe mer akutt hjelp etter noe sånt noe - få sine nermeste revet vekk brått! Greit at fastlegen henviser deg hit og dit, men legen skal faktisk hjelpe deg i påvente av psykolog. Sørg for at det purres hvis det drar ut noe særlig! Finnes det virkelig ikke noen krisegrupper eller slikt der du bor? Dette må jo ha vært et kjempetraume, og du har nok et realt tankekaos nå.

Jeg må dessverre si at jeg også har merket at kompetansen på traumer er så som så... Selv har jeg vært heldig med psykologen jeg kom til. Jeg har vært heldig med lege. Off jeg skulle ønske jeg kunne sende noen som kunne gi deg en hånd holde i, litt håp og ro...

Jeg ville oppsøkt en kiropraktor. Det kan vel være at det er noen låsninger i ryggen som kan være gode å få løsnet opp. Jeg har selv slitt mye med spenningshodepine og migrene. Kiropraktor hjalp mye mer enn bare fysio. Fysio er bra det også, så ikke avskriv det. Psykomotorisk går jo mye på kroppsbevissthet - som er kjempeviktig. Ellers er det fysisk trening. Det hjelper virkelig! Gjør det du liker av fysisk aktivitet - om det er en rask spasertur eller intensiv økt på treningsstudio.

Akupunktur er avspennende, og kan nok også hjelpe på de symptomene du får når panikkangsten kommer. Jeg tror spenningshodepine og hjerneblødnings-hodepine er veldig forskjellig. Det ene er typisk et bånd av smerte som strammer rundt hodet. Hadde det vært en blødning, ville hodepinen kommet brått og vært (unnskyld meg) helt jævlig. Siterer det fra en som har opplevd det.

Det er vondt å lese hva du går igjennom nå! Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan tilby deg noe mer akutt hjelp etter noe sånt noe - få sine nermeste revet vekk brått! Greit at fastlegen henviser deg hit og dit, men legen skal faktisk hjelpe deg i påvente av psykolog. Sørg for at det purres hvis det drar ut noe særlig! Finnes det virkelig ikke noen krisegrupper eller slikt der du bor? Dette må jo ha vært et kjempetraume, og du har nok et realt tankekaos nå.

Jeg må dessverre si at jeg også har merket at kompetansen på traumer er så som så... Selv har jeg vært heldig med psykologen jeg kom til. Jeg har vært heldig med lege. Off jeg skulle ønske jeg kunne sende noen som kunne gi deg en hånd holde i, litt håp og ro...

Tusen takk for svar.

Ja trening er neste mål nå, men har rett og slett ikke hatt ork, og gravd med ned litt under dyna.

Ja jeg har også hørt at hjerneblødning hodepine er voldsomt vond, men søsteren min hadde hatt hjerneblødning en måned og ikke sagt noe om vondt i hodet. Dette skyldes slag mot hodet.

Hun har verken sagt hun hadde vondt i hodet eller slått seg i det hele tatt. Sitter å tenker mye på det etter jeg fikk raportten for vi sankket om alt. Og hadde hun hatt vondt i hodet hadde hun sagt det;( Må bare leve i uvistheten.

Ja akempuntur har jeg ikke prøvd. Kiropraktor har jeg nå snakket med legen min om, men dit ville hun overhode ikke sende meg;(

Støtte grupper finnes sikkert, og krise team.. men... så var det det å ha energien til å skrike ut om hjelp uten at legen min eller noen tilbyr å hjelpe.

Men har kommet dit nå at jeg virkelig må kjempe om hjelp, og det sliter det og.

Får jeg ikke hjelp kan jeg det sette seg til kronisk hodet og nakke.

Kjenner jeg blir litt sint av systemet, og ikke rart det er mange sykemeldte, man får jo ikke hjelp.

Nå har det gått 4 måneder uten at noe har skjedd, og for meg så var dette en sjokk opplevelse som virkelig setter seg i kroppen og psyken. Sliter hver eneste dag, ikke over tapet men over panikk angst og vondt.. og skrekken for å legge meg å sovne inn.

Håper jeg snart kan få en sorgreaksjon, og bare få det ut. Men jeg har bare vært sint, og er virkelig ikke en sinna person til vanlig;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...