Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff!

Har lignende erfaringer og vet hvor irriterende og frustrerende det er!

Kattepiss gir en grusom og intens lukt!

Lukten går vel bort med en grundig såpe-vask, men det er ikke alltid like lett å finne "kilden."

Katter skvetter litt her og der, så det kan lukte fra flere steder.

Ja, det finnes midler du kan kjøpe for å holde kattene borte. Vet ihvertfall at dyrebutikker selger diverse sprayer og geleer som kan legges ut der man vil unngå katter. Men jeg har aldri prøvd noen av dette selv, og aner ikke hvor effektive de er..

Inngangspartiet består av belegningsstein, så er vanskelig å få vasket nå i kulden iallefall. Dessuten har vi endel ved stablet der, så tror lukten sitter godt i den også:/

Får høre litt på dyrebutikken ja, må ha noe som virker, orker ikke noe som kanskje virker. :)

Skrevet

Har hørt at å strø litt pepper rundt omkring skal være effektivt.

Da skal jeg prøve det, pepper har vi masse av :) Hel, eller knust? Kan prøve å legge noen hele pepper rundt veden, ser de liker å ligge der.

Skrevet

Jeg har alltid hørt at de skyr salmiakklukt, men har ingen personlig erfaring. Men dyrebutikkene har ymse sprayer etc som skal få dem til å skygge banen.

Mener også å ha hørt at de da vil gå tilbeke å markere ennå mer på de stedene. Spørs om jeg må høre på dyrebutikken. Skal prøve å legge ut pepper først.

Skrevet

Hva med å høfflig gå bort til naboen og spørr om de ikke kan kastrere katten sin?

De driver vel forsåvidt ikke avl? Så kan ikke se vitsen med at de har en fross som ikke er kastrert.

Da slipper du iallefall den kattepiss lukta.

Lukter det ikke av kastererte katter da? Aner ikke om det er ho- eller hankatt engang. Vet bare at de er to stykker og de søker ly ute ved min dør. Ligger der stort sett hele natten. Og i perioder er det voldsomt til "skriking" og slossing på de. *mareritt, av en annen verden... sukk*

Spørs om jeg må snakke med eieren ja, men tviler på hun bryr seg. Er den typen som aldri vasker bod, klipper gress eller andre oppgaver vi har i sameiet...

Skrevet

Lukter det ikke av kastererte katter da? Aner ikke om det er ho- eller hankatt engang. Vet bare at de er to stykker og de søker ly ute ved min dør. Ligger der stort sett hele natten. Og i perioder er det voldsomt til "skriking" og slossing på de. *mareritt, av en annen verden... sukk*

Spørs om jeg må snakke med eieren ja, men tviler på hun bryr seg. Er den typen som aldri vasker bod, klipper gress eller andre oppgaver vi har i sameiet...

Kastrerte hannkatter har ikke samme behov for å markere som de ukastrerte. :o)

Skrevet

Det mest effektive er å denge katta noe inn i helvete når den pisser på dørmatta di - evt ringe mattilsynet å høre om de kan løse problemet for deg...

Skrevet

Det eneste som fjerner lukt av kattetiss er rengjøringsmidler om inneholder enzymer. Som f.eks. BioTex flekkfjerner med enzymer. Men jeg vet ikke om den passer til rengjøring utendørs...

Skrevet

Var dette svaret til meg?

Passet litt dårlig med innlegget jeg hadde skrevet, synes jeg...

Nei det var nok et svar til trådstarter, men mulig det havnet feil?

Gjest mora2
Skrevet

Hell på med eddik. Fungerer kjempe bra. :0)

Skrevet

Hell på med eddik. Fungerer kjempe bra. :0)

Da skal jeg jammen tømme på eddik også:)

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...