Gå til innhold

Betale for posen?


Gjest better

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Helt enig. Evnt burde det ikke være reklame på posene. Det er nemlig det som irriterer meg - at jeg betaler for noe som reklamerer for butikken.

Det er kun i matvarebutikker at man betaler for posene. Merkerlig..

Nei, innimellom på apotek og blomsterbutikker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)''

Hvorfor i alle dager skal det være det? Hvorfor skal folk som handler mye og sjeldent få gratis poser mens folk som handler lite og ofte må betale for dem? Vi bruker jo like mange poser totalt sett. Enten må poser være gratis for alle, ellers får det koste for alle.

''Hvorfor skal folk som handler mye og sjeldent få gratis poser mens folk som handler lite og ofte må betale for dem? Vi bruker jo like mange poser totalt sett.''

Nei, man vet jo ikke om de bruker like mange poser totalt sett. Kanskje den soim handler lite går i andre butikker til vanlig osv osv. Og poenget er at det er mer "tilgivelig" å feilberegne antall poser når man har handlet nok til f eks 8-9 poser, enn om man "feilberegner" og unnlater å be om pose når man åpennbart ikke har plass til varene i lommene sine...

''Enten må poser være gratis for alle, ellers får det koste for alle.''

Da stemmer jeg for at det koster for alle, og enda dyrere enn i dag, så kanskje folk blir flinkere til å bruke handlenett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker alltid fram en krone hvis jeg må ha en ektra pose eller glemmer å legge posen sammen med varene. Har aldri opplevd at betjeningen tar imot denne kronen.

Men når du ikke opplever at de tar imot 1-kroningen, hvorfor fortsetter du å gjøre det, da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så det så..litt fleksibilitet må til..

Jeg tilbyr ikke flere penger. Herligland!! jeg handler for 1000,- , da har jeg ikke dårlig samvittighet nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest så det så..litt fleksibilitet må til..

Ingenting er gratis. Hvis posene blir gratis, tar butikken det inn på andre måter.

Du er naiv når du tror at en butikk ikke har innebakt litt ekstra kr.på prisene sine for å veie opp tapet på posene. Hva med all frukten som blir smaksprøver først før du bestemmer deg til å kjøpe en klase druer osv..klart at prisen er kalkulert deretter. Ellers så kan man ikke drive butikk.

Det er også klin umulig å få alle til å betale for posene sine slik at matvarene blir billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når du ikke opplever at de tar imot 1-kroningen, hvorfor fortsetter du å gjøre det, da?:)

Fordi jeg ikke automatisk går ut fra at de vil gi meg varer gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)

Ellers er det nesten bare en teoretisk problemtstilling for meg - det er ekstremt sjelden jeg opplever å feilberegne for få poser.

Jeg kan skjønne at folk gjør det når man handler mye, men irriterer meg over dem som aldri "husker" å kjøpe den ene eller de to posene de trenger. Lurer på om folk snylter bevisst.

Og så passer jeg på å avslutte med at jeg alltid har et slikt nett lite nett i veska, så med mindre jeg skal handle mye, kjøper jeg ikke pose :-)

Ja, man kan begynne å lure på folk. Jeg jobbet i en matvarebutikk for noen år siden, der folk med berg på handlekorga ber om 1 pose og jeg antar at folk da har med seg noen poser selv, men neida. "oj jeg trenger hvis noen poser til jeg" uten noe form for tilbud om betaling. Etterhvert lærer man at menn skal alltid ha pose (dumt spørsmål, hvordan skal de ellers få med seg varene), godt voksne damer skal sjelden ha pose eldre damer får anfall i redsel for at jeg har tatt betaling for 1 pose når jeg spør. Så poser er en utfordring for kassapersonalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan begynne å lure på folk. Jeg jobbet i en matvarebutikk for noen år siden, der folk med berg på handlekorga ber om 1 pose og jeg antar at folk da har med seg noen poser selv, men neida. "oj jeg trenger hvis noen poser til jeg" uten noe form for tilbud om betaling. Etterhvert lærer man at menn skal alltid ha pose (dumt spørsmål, hvordan skal de ellers få med seg varene), godt voksne damer skal sjelden ha pose eldre damer får anfall i redsel for at jeg har tatt betaling for 1 pose når jeg spør. Så poser er en utfordring for kassapersonalet.

''Så poser er en utfordring for kassapersonalet.''

he he, det tror jeg så gjerne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan begynne å lure på folk. Jeg jobbet i en matvarebutikk for noen år siden, der folk med berg på handlekorga ber om 1 pose og jeg antar at folk da har med seg noen poser selv, men neida. "oj jeg trenger hvis noen poser til jeg" uten noe form for tilbud om betaling. Etterhvert lærer man at menn skal alltid ha pose (dumt spørsmål, hvordan skal de ellers få med seg varene), godt voksne damer skal sjelden ha pose eldre damer får anfall i redsel for at jeg har tatt betaling for 1 pose når jeg spør. Så poser er en utfordring for kassapersonalet.

Her finner du opptil flere pose-poster:

http://vilduhapose.blogspot.com

F.eks. her: http://vilduhapose.blogspot.com/2009_08_01_archive.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Du er naiv når du tror at en butikk ikke har innebakt litt ekstra kr.på prisene sine for å veie opp tapet på posene. Hva med all frukten som blir smaksprøver først før du bestemmer deg til å kjøpe en klase druer osv..klart at prisen er kalkulert deretter. Ellers så kan man ikke drive butikk.

Det er også klin umulig å få alle til å betale for posene sine slik at matvarene blir billigere...

Jeg regner med at folk som driver butikk vet hva de gjør. Og hvis posene er "gratis" vil forbruket av poser gå kraftig opp. Noe som ikke er bra hverken for bunnlinjen eller miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest så det så.....litt..

Jeg regner med at folk som driver butikk vet hva de gjør. Og hvis posene er "gratis" vil forbruket av poser gå kraftig opp. Noe som ikke er bra hverken for bunnlinjen eller miljøet.

Det med miljøet er bare rent tull og kun en riktig ting å påpeke. Det er veldig mye annet vi mennesker kan gjøre for å spare miljøet vårt på en mye bedre måte. F.eks ha en bil istedenfor to biler osv... du vet det sikkert best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Det med miljøet er bare rent tull og kun en riktig ting å påpeke. Det er veldig mye annet vi mennesker kan gjøre for å spare miljøet vårt på en mye bedre måte. F.eks ha en bil istedenfor to biler osv... du vet det sikkert best selv.

Alle monner drar. Flere land i verden har allerede innført forbud mot plastposer.

Uansett vil forbruket øke kraftig når noe blir "gratis". Og det er ikke bra for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en selvfølge å tilby betaling, men har man handlet mye, er det jo nærmest en selvfølge at personen i kassa tilbyr posen gratis :-)

Ellers er det nesten bare en teoretisk problemtstilling for meg - det er ekstremt sjelden jeg opplever å feilberegne for få poser.

Jeg kan skjønne at folk gjør det når man handler mye, men irriterer meg over dem som aldri "husker" å kjøpe den ene eller de to posene de trenger. Lurer på om folk snylter bevisst.

Og så passer jeg på å avslutte med at jeg alltid har et slikt nett lite nett i veska, så med mindre jeg skal handle mye, kjøper jeg ikke pose :-)

Det hender (hvis jeg handler i fremmede butikker) at jeg må be om poser... Noen butikker har dem ved kassen, andre i enden av kassen (gratis) og noen ganger er de hos ekspeditøren som da må spørre om man skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...