Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest viktig!
Skrevet

20 min burde holde. Noen under super puppen tom på et par minutter, andre kan ligge i evigheter og kose seg og småsuge. :o)

Ok,jeg er visst unødig bekymret.

Fortsetter under...

Gjest Trenger mat
Skrevet

Så ofte som det ber om det ja, men det finnes babyer som ikke sier fra, som sover mye, disse må man nesten vekke. De bør i alle fall få hver 3. time.

Helt rett. Da min første ble født ble det sagt at dette med mat alltid regulerer seg selv. Dette førte til at lillejenta vår nesten sultet ihjel, helt sant. Hun sov mye og var et såkalt snilt barn. Men hun la så lite på seg. Så vi tok affære og kontaktet lege. Heldigvis.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke erfaring med gullsottbarn, mine hadde ikke det.

Jeg har heller ikke erfaring med å telle antall ganger nyfødte får melk, de aller fleste barna styrer dette selv, og for mor føles det gjerner som om babyen ligger ved puppen det aller meste av døgnet.

Yngstegutten min sov 10 timer i strekk fra han var få uker, og mange skulle da instendig fortelle meg at jeg måtte vekke ham på natten for å mate ham! Det var imidlertid ikke nødvendig; han la godt på seg og viste ikke tegn til dehydrering. Jeg tenker også at i unntakstilfeller kan det sikkert være tilstrekkelig at også små babyer ammer fem ganger i døgnet, og at de da får i seg samme mengden som andre babyer fordeler over flere måltider.

Gjest togli
Skrevet

Så ofte den vil ha det? Jeg følte vel at jeg stort sett satt med puppen ute de tre første månedene iallefall ;-) -og mine tre har vokst seg friske og sunne ;)

Før var man mer restriktive på hvor ofte babyen skulle ha pupp og flere mistet melka tidlig. Idag pleier man vel å anbefale å følge babyens ønsker på det området?

Gjest togli
Skrevet

Så det er ikke nok å amme fem ganger for dagen?

Babyen sover hele tiden,har litt gulsot. Er under en uke,reagerte veldig da jeg hørte h*n hadde fått melk tre ganger i dag. Da var klokken åtte.

Skjønner nå at du er redd den ønsker melk for sjelden.. Da ville jeg nok "tvangsmata" babyen litt tror jeg...

Skrevet

Men kan vet du hvor lenge av gangen man bør amme?

Er 20 min nok?

Selv hadde jeg flaskebarn,så jeg vet ikke mye om amming.

Hvor lang tid barnet bruker på å tømme et bryst varierer veldig. Noen tømmer godt på et kvarter, mens andre kan kose seg og bruke en times tid... Jeg har opplevd begge deler med mine.

Etterhvert vil man kjenne det godt på brystet om det er tømt eller ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...