Gå til innhold

hvordan vet Nabintu Herland så mye om kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saklighet er makt, sutring virker mot sin hensikt i enhver dialog. Være seg om det foregår på arbeidsplasser eller i heimen.

''Saklighet er makt, sutring virker mot sin hensikt i enhver dialog. Være seg om det foregår på arbeidsplasser eller i heimen.''

Der er vi i hvert fall helt enige!

Er nok mye unødvenig maktkamp ute og går fra begge parter også, og ikke minst misforståelser og -tolkninger.

Fortsetter under...

Skrevet

''Det er jeg helt enig i, men det er da nyanseforskjeller mellom krigføring og fiendlig holdning til menn generelt og det å jobbe for likestilling og likeverd på forskjellige arenaer?''

Det har jeg allerede skrevet. Vi kvinner har forsatt en lang vei å gå og det gjelder å bruke de rette midler for å komme dit. Fientliggjøring, krigføring og sutring er i mine øyne feil midler.

''Ja, vi har kommet langt i Norge, men det er ikke ensbetydende med at vi er i mål. For ikke å snakke om kvinners stilling på verdensbasis..''

Vi er langt fra i mål og mange har det langt verre som du er inne på.

Da avslutter jeg denne interessante ordvekslingen med å konkludere med at vi er enige i det grunnleggende, og ønsker deg en god "kvinnedagsnatt" :-)

Gjest wiggene
Skrevet

Da avslutter jeg denne interessante ordvekslingen med å konkludere med at vi er enige i det grunnleggende, og ønsker deg en god "kvinnedagsnatt" :-)

Takk det samme :)

Gjest friDOLine
Skrevet

Jeg er mann, og jeg føler ingen fiendtlig holdning fra kvinner til meg eller menn generelt. I hvert fall ikke sammenlignet med hva som foregår andre veien.

Noe av det kan selvsagt gjøres "vennlig", men når man fremdeles kun tjener 80% av lønnen til menn etter så mange år, så forstår jeg godt at man bruker hardere skyts. Menn ville ikke jobbet for slike lønninger.

Med vennlig hilsen

''men når man fremdeles kun tjener 80% av lønnen til menn etter så mange år''

Mann og kvinne som utfører SAMME arbeid i SAMME bedrift har vel SAMME lønn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...