Gå til innhold

Mageproblemer


Nadas

Anbefalte innlegg

Nå har jegg hatt vondt i magen siden forrige søndag. Tror kanskje at jeg forspiste meg, men det burde jo gått over til nå? Spiste enormt mye svinekjøtt.

Uttpå natta våkna jeg av at jeg hadde vondt i magen. Midt i, rundt navelen. Ingen problemer med avføring, ingen oppkast. Til å begynne med, hjalp det når jeg spiste litt, men ikke nå lenger. Hadde konstant mageknip til Onsdag. Etter det fiik jeg noen pauser mellom knipene. Nå har jeg satt meg på en slags "faste", skal prøve å ikke spise noe i hele dag, bare drikke mye. Få starta systemet på nytt på en måte. Kan dette hjelpe? Har ikke hatt vondt inatt, menn litt når jeg stod opp imorrest. Tør ikke spise noe!

Hva kan det være? Høres litt ekkelt ut, men når jeg prøver å kaste opp for å få bort smertene, kommer det bare slim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Knut-Erik Ånensen

Til Nadas ang mageproblemer.

Dette høres ikke ut som noen matforgiftning eller forspisning.

Det kan være et magevirus som gir smerter og økt gassdannelse i tarmsystemet.

Mindre trolig at du skulle ha noen form for magekatarr.

Jeg synes du bør oppsøke en lege for å få sett nærmere på dette, siden du helelr ikke orker å spise.

Forsøk ihvertfall i mellomtiden å drikke mye, samt få i deg noe sukker og saltholdig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...