Gå til innhold

Fjerning av forhud


Gjest GGdag

Anbefalte innlegg

Gjest GGdag

Hei, Mitt problem er som følger: Har siste tiden vært plaget med et rift/kutt i forhuden. Har prøvd diverse sår salver og hudsalver, men ingenting hjelper. Det ser ut til å være et lite arr som sprikker opp etter en tid. Har noe stram forhud i erigrert tilstand, noe som kanskje kan være en årsak. Har derfor bestemt meg for å fjerne forhuden helt eller delvis. Hvor lang tid vil et slik inngrep ta og hvor lang tid tar det for det gror helt? Ville du anbefalt helt eller delvis fjerning, med tanke på resultat i ettertid? Noen komplikasjoner forbundet med et slikt inngrep i ettertid? Vil dette påvirke min vannlating, da jeg får en "delt" stråle mens jeg later vannet med tilbaketruken forhud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kone til omskjært mann

Mannen min fikk fjernet forhuden for et halvt år siden, og i følge ham angrer han veldig på at han ikke fikk gjort dette før, for det var lite ubehag og resultatet ble svært bra.

Operasjonen var smertefri, med unntak av bedøvelsen som ble satt på to steder ved penisroten. Han fikk med smertestillende, men brukte bare vanlig paracet det første døgnet. Det var ubehagelig å ha klær mot glansen de første ukene, så han angret på at han ikke hadde forberedt glansen på forhånd, ved å gå med den trukket tilbake. Ubehaget ga seg etter noen uker, og nå er penis helt herdet.

Han fikk valget mellom total omskjæring eller bare å lage et snitt i forhuden, men valgte total da legen sa at mange ikke fikk godt nok resultat av bare å snitte opp.

Lykke til med operasjonen. Jeg er sikker på at du kommer til å bli fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det er ganske vanlig å være plaget med stram forhud med gjentatt sprekkedannelse og at det evt blir enda strammere når det gror med stor risiko på å sprekke igjen . For å få orden på dette kan man gjøre en begrenset plastikk som ikke er fullstendig omskjæring eller fjernelse av forhud. I lokalbedøvelse leggeer da kirurgen(helst urolog) vertikal snitt spes i området der det strammer mest og syr igjen horisontalt. På den måten avlastes trykket og sårene kan gro uten å komme tilbake.Det gror i løpet av 7-10 dager og arrene blir nesten ikke synlige. Det skal ikke påvirke vannlatingen og ettersom den den delte strålen kan skyldes stramning , kan det kanskje bli borte. Med hilsen fra Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...