Gå til innhold

Bryllup

Gjest hemmelig i dag

Anbefalte innlegg

Gjest hemmelig i dag
Skrevet

Hvor lenge har dere visst om bryllupet?

Har dere, etter dere fikk vite om bryllupet, snakket med brudeparet / deres foreldre og gitt inntrykk av at dere kommer? Eller at dere ikke kan ta dere råd til å reise?

Skal dine foreldre (brudens besteforeldre) i bryllupet? Har dere snakket med disse om det økonomiske aspektet?

Vi fikk reisen til et slikt bryllup betalt av svigerforeldrene mine, (dvs at vi fikk det i stedenfor jule- og bursdagsgave et halvt år før bryllupet).

''Hvor lenge har dere visst om bryllupet?''

Vi har visst om det siden rett før jul.

''Har dere, etter dere fikk vite om bryllupet, snakket med brudeparet / deres foreldre og gitt inntrykk av at dere kommer? Eller at dere ikke kan ta dere råd til å reise?''

Vi har ikke gitt inntrykk av at vi kommer, De vet om vår pressede økonomiske situasjon, men jeg opplever at sånt er vanskelig å fatte for folk som ikke føler det på kroppen selv.

''Skal dine foreldre (brudens besteforeldre) i bryllupet? Har dere snakket med disse om det økonomiske aspektet?''

Besteforelde skal i bryllupet, men vi har ikke drøftet det økonomiske med dem. Har ikke lyst til å motta penger av dem til dette heller, vi er tross alt voksne mennesker og bør klare oss selv.

''Vi fikk reisen til et slikt bryllup betalt av svigerforeldrene mine, (dvs at vi fikk det i stedenfor jule- og bursdagsgave et halvt år før bryllupet).''

Gave kunne jeg tatt i mot, men dette blir mye dyrere enn vi pleier å få til jul og bursdager til sammen.

Gjest mora2
Skrevet

Hvordan baluba ble det, da? Ble brudeparet sure? Baksnakk?

Ja, det ble steingalt... Det var snakk i mange mnd etterpå. Det var t.om baksnakk av den familien som de innviterte var på tur sammen med. Aldri sett maken til barnslige og egoistiske mennesker.

:0)

Skrevet

''Er det ok å si nei, selv om dette i så fall blir et brudd med all tradisjon i familien.''

Ja, jeg synes det er ok, selv om jeg nok hadde valgt anderledes selv.

'' Kan folk bli sure for sånt?''

Ja, det kan de.

''Vi har en veldig presset økonomi for tida, og kommer ¨til å ha det i mange år fremover.''

Hvis du velger ferien framfor bryllupet ville jeg forsøt å forklare situasjonen nøye. Det kan også gjøre det lettere at det er en viss tid til bryllupet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...