Gå til innhold

Treningsstøtte gjennom jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjipt. Men det vil jo likevel lønne seg for den ansatte? Se svar til Høstløv.

Jeg har også kontorjobb med mye pc. Får vondt i ryggen dersom jeg ikke trener.

Selvsagt vil det lønne seg.

Dersom den ansatte får støtte på 3000,-, så blir skatten maks ca. 1500,-. Så for 1500 kan man altså trene for 3000,-.

For arbeidsgiver spiller det ingen rolle om han utbetaler lønn eller slikt gode. (Økonomisk)

Skrevet

En kan jo argumentere slik med kjøp av årskort i treningssenter også, at en ikke nødvendigvis bruker det.

Har hørt om arbeidsplasser som faktisk sjekker hvor mye de ansatte bruker treningssenterne, og bare utbetaler treningsstøtten dersom de er så og så aktive. Det synes jeg er litt for mye overvåking.

Ja, det blir overvåking. Men dersom det er viktig at arbeidstakere trener så er det jo en måte å få det til på.

Det gir kanskje arbeidstakere en ekstra spark bak også?

Tvillingmamma
Skrevet

Er det noen misunnelse mellom de som da passer inn i ordningen og får dekket sine utgifter, og de som "bare" løper eller går på ski?

Husker du hvor mye dere får dekket?

vi får dekket et lite beløp bare, og det er ingen misunnelse, trenger man på studio får man en liten sum pr måned, trener man ikke, får man ingenting. Enkelt og greit :)

Gjest veldig fornøyd
Skrevet

Vi har et klippekort liggende i svømmehallen som ansatte kan bruke. Vi får også dekket 200 kr pr måned av månedsavgiften om vi trener minst 4 ganger i måneden på treningssenter. Gratis innmelding på et visst senter. Videre har vi et lite treningsrom på jobben som er gratis å bruke. Leier også en liten sal som vi spiller innebandy og trener i 2 timer sammenhengende 1 dag i uka. Det siste er kjempeartig. Vi som er medlem i bedriftsidrettslaget har masse fordeler blant annet ved at vi kan leie hytte, kano, kan spille på bowlinglag, skyte, dra på fjellturer og masse annet...

Gjest lønningseksperten
Skrevet

Skattemessig er det ikke noe i veien for dette siden dere jo skatter av det :)

Skrevet

Kjipt. Men det vil jo likevel lønne seg for den ansatte? Se svar til Høstløv.

Jeg har også kontorjobb med mye pc. Får vondt i ryggen dersom jeg ikke trener.

''Men det vil jo likevel lønne seg for den ansatte? ''

Ja, det vil alltid lønne seg, for skatten er jo ikke høyere enn 100% :-)

Men det vil jo bare "lønne seg" dersom dette er noe man får _i tillegg til_ vanlig, kontant lønn. Er det noe man får istedenfor (herunder mer "skjult" ved at dette påvirker lønnsutviklingen), så ville nok de aller, aller fleste heller hatt 3000 cash enn 3000 som er bundet opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...