Gå til innhold

Behandling/dissosiativ lidelse NHD

Anbefalte innlegg

Hvordan behandles dissosiative transetilstander? Jeg plages i perioder av at jeg faller ut, dette kan skje flere ganger i løpet av dagen, med ulik varighet.

Jeg har ikke epilepsi, det er grundig skjekket ut.

Føler at behandlingen har gått helt i stå, min nåværende behandler er veldig vag mht. diagnose. Han sier slike tilstander skal behandles poliklinisk og uten medisiner, men er dette med medisiner korrekt?

Har en time i mnd. der det ikke skal snakkes om overgrep og andre ubehagelige ting, så jeg lurer på: Hva skal jeg der da? Han er veldig ærgjerrig på at jeg er "frisk", men vil ikke at jeg skal slutte i behandling.....jeg skjønner ingenting av dette!

Blir så frustrert av hele situasjonen! Tror ikke han har forståelse av hvordan jeg sliter....med stemmer og tid som "forsvinner". Det er pinlig for meg og familien at jeg gjør så mye rart som jeg ikke kan huske etterpå. Er redd jeg blir gal av dette!

Når det gjelder innleggelse er vi enige, jeg syns det er bedre å være her hjemme. Føler meg veldig utrygg på psyk.

Hvor vanlig er det å ha slike dissosiative plager når man har ustabil pf, er det et vanlig symtom på lik linje med svingende humør ol? Hva skal til for å "oppfylle" diagnosene ustabil pf og dissosiativ lidelse?

Håper du vil svare NHD, det hadde jeg satt stor pris på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34451-behandlingdissosiativ-lidelse-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Behandlingen av dissosiative lidelser er langvarig psykoterapi.

Denne kan skje individuelt eller i grupper. Den kan skje poliklinisk eller på en dagavdeling.

Innleggelse anses som uheldig.

Det finnes ikke medisiner for denne lidelsen.

Behandlingen er langvarig.

Jeg tror din terapeut er på rett spor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...