Gjest verinoca Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Svarer kanskje litt sent, men.. :-) Ostekake, gulrotkake, brownies.. Mmmm! 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Du spurte ikke om oppskrft da? :-) Er enig i at eplekake er veldig godt altså, men for meg er det typisk høstkake, med masse epler fra hagen. Enig i at det er høstkake. Laget eplekake med marengs på en gang, å, det var godt. :-) 0 Siter
Axcia Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 4 eggehviter 250gr.sukker 1 ss maisenamel 1 ts sitronsaft (evt.eddik, men jeg har funnet ut at sitronsaft passer best til min smak) 1 ts vaniljesukker Eggehvitene vispes stive. Ha i litt og litt sukker om gangen. Ha i resten. Visp til seig masse. Legg bakepapir på plata og ha oppå massa i en rund ring, eller bruk den formen som passer til fatet du har tenkt å bruke. Stekes ved 140-150'C i 1 1/2 time. Ha på krem/vaniljekrem e.l. Bruk jordbær/bringebær, fruktcoctail eller annen bær/frukt. Dersom du velger fersk bær/frukt kan du få ei sesongsmakende kake. Thanx! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Thanx! :-) Fikk servert denne en gang.... NAM: http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=283 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Fikk servert denne en gang.... NAM: http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=283 Mmmmm, den så god ut! Har bokmerket den siden. 0 Siter
cathlin Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Du spurte ikke om oppskrft da? :-) Er enig i at eplekake er veldig godt altså, men for meg er det typisk høstkake, med masse epler fra hagen. Jeg har oppskriften, har bare aldri sett anledningen til å bake den. Lenge siden jeg bakte sist. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Olje er _ikke_ godt i kaker. Og smør er _mye_ bedre en margarin. ''Og smør er _mye_ bedre en margarin'' Nei, i sjokoladekaker er det definitivt bedre med margarin enn med smør, i hvertfall saltet smør. Sjokolade og salt hører ikke sammen. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Skrevet 20. mars 2010 Jeg har oppskriften, har bare aldri sett anledningen til å bake den. Lenge siden jeg bakte sist. Åja. Jeg er av typen som elsker å bake minst like mye som å spise kakene. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 ''Og smør er _mye_ bedre en margarin'' Nei, i sjokoladekaker er det definitivt bedre med margarin enn med smør, i hvertfall saltet smør. Sjokolade og salt hører ikke sammen. ''Sjokolade og salt hører ikke sammen.'' Joooooo!!!!! Mmmmm..... Å putte en sjokoladebit og et flak potetgull vanlig, med salt) i munnen samtidig er vidunderlig! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 ''Sjokolade og salt hører ikke sammen.'' Joooooo!!!!! Mmmmm..... Å putte en sjokoladebit og et flak potetgull vanlig, med salt) i munnen samtidig er vidunderlig! Ja, når du sier det husker jeg at sjokolade og peanøtter også kan være godt.... men i sjokoladekake? Nei takk. 0 Siter
Linnea78 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Skrevet 20. mars 2010 Fikk servert denne en gang.... NAM: http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=283 Den så god ut. Tror min oppskrift er enklere. Og faktisk mer ekte Pavlova. Men det må være lov å eksperimentere litt. :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Åja. Jeg er av typen som elsker å bake minst like mye som å spise kakene. :-) Synd jeg ikke kjenner deg:-) 0 Siter
Axcia Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 Fikk servert denne en gang.... NAM: http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=283 *mmm* Ser nydelig ut! Må prøves :-) 0 Siter
ariadne Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 ''Og smør er _mye_ bedre en margarin'' Nei, i sjokoladekaker er det definitivt bedre med margarin enn med smør, i hvertfall saltet smør. Sjokolade og salt hører ikke sammen. Usaltet smør er jo greit. Margarin er bare hakket bedre enn olje. 0 Siter
tiliti Skrevet 20. mars 2010 Skrevet 20. mars 2010 4 eggehviter 250gr.sukker 1 ss maisenamel 1 ts sitronsaft (evt.eddik, men jeg har funnet ut at sitronsaft passer best til min smak) 1 ts vaniljesukker Eggehvitene vispes stive. Ha i litt og litt sukker om gangen. Ha i resten. Visp til seig masse. Legg bakepapir på plata og ha oppå massa i en rund ring, eller bruk den formen som passer til fatet du har tenkt å bruke. Stekes ved 140-150'C i 1 1/2 time. Ha på krem/vaniljekrem e.l. Bruk jordbær/bringebær, fruktcoctail eller annen bær/frukt. Dersom du velger fersk bær/frukt kan du få ei sesongsmakende kake. Og med friske bær er det nydelig med raspet mørk sjokolade på ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.