Gå til innhold

Hva er den beste kaka du får?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Svarer kanskje litt sent, men.. :-)

Ostekake, gulrotkake, brownies.. Mmmm!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Linnea78

13

• Axcia

7

• morsan

4

• cathlin

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest verinoca
Skrevet

Du spurte ikke om oppskrft da? :-) Er enig i at eplekake er veldig godt altså, men for meg er det typisk høstkake, med masse epler fra hagen.

Enig i at det er høstkake. Laget eplekake med marengs på en gang, å, det var godt. :-)

Skrevet

4 eggehviter

250gr.sukker

1 ss maisenamel

1 ts sitronsaft (evt.eddik, men jeg har funnet ut at sitronsaft passer best til min smak)

1 ts vaniljesukker

Eggehvitene vispes stive. Ha i litt og litt sukker om gangen. Ha i resten. Visp til seig masse. Legg bakepapir på plata og ha oppå massa i en rund ring, eller bruk den formen som passer til fatet du har tenkt å bruke.

Stekes ved 140-150'C i 1 1/2 time.

Ha på krem/vaniljekrem e.l. Bruk jordbær/bringebær, fruktcoctail eller annen bær/frukt. Dersom du velger fersk bær/frukt kan du få ei sesongsmakende kake.

Thanx! :-)

Skrevet

Du spurte ikke om oppskrft da? :-) Er enig i at eplekake er veldig godt altså, men for meg er det typisk høstkake, med masse epler fra hagen.

Jeg har oppskriften, har bare aldri sett anledningen til å bake den. Lenge siden jeg bakte sist.

Gjest Elextra
Skrevet

Olje er _ikke_ godt i kaker. Og smør er _mye_ bedre en margarin. :)

''Og smør er _mye_ bedre en margarin''

Nei, i sjokoladekaker er det definitivt bedre med margarin enn med smør, i hvertfall saltet smør. Sjokolade og salt hører ikke sammen.

Skrevet

Jeg har oppskriften, har bare aldri sett anledningen til å bake den. Lenge siden jeg bakte sist.

Åja. Jeg er av typen som elsker å bake minst like mye som å spise kakene. :-)

Skrevet

Nei, i sjokoladekaker er det definitivt bedre med margarin enn med smør, i hvertfall saltet smør. Sjokolade og salt hører ikke sammen.

''Sjokolade og salt hører ikke sammen.''

Joooooo!!!!! Mmmmm..... Å putte en sjokoladebit og et flak potetgull vanlig, med salt) i munnen samtidig er vidunderlig!

Gjest Elextra
Skrevet

''Sjokolade og salt hører ikke sammen.''

Joooooo!!!!! Mmmmm..... Å putte en sjokoladebit og et flak potetgull vanlig, med salt) i munnen samtidig er vidunderlig!

Ja, når du sier det husker jeg at sjokolade og peanøtter også kan være godt.... men i sjokoladekake? Nei takk.

Skrevet

Åja. Jeg er av typen som elsker å bake minst like mye som å spise kakene. :-)

Synd jeg ikke kjenner deg:-)

Skrevet

Usaltet smør er jo greit. Margarin er bare hakket bedre enn olje.

Skrevet

4 eggehviter

250gr.sukker

1 ss maisenamel

1 ts sitronsaft (evt.eddik, men jeg har funnet ut at sitronsaft passer best til min smak)

1 ts vaniljesukker

Eggehvitene vispes stive. Ha i litt og litt sukker om gangen. Ha i resten. Visp til seig masse. Legg bakepapir på plata og ha oppå massa i en rund ring, eller bruk den formen som passer til fatet du har tenkt å bruke.

Stekes ved 140-150'C i 1 1/2 time.

Ha på krem/vaniljekrem e.l. Bruk jordbær/bringebær, fruktcoctail eller annen bær/frukt. Dersom du velger fersk bær/frukt kan du få ei sesongsmakende kake.

Og med friske bær er det nydelig med raspet mørk sjokolade på ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...