Gå til innhold

nhd


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Jeg beklager, ovenfor både deg og dol, min utagering forrige uke.

Jeg hadde satt pris på om du fortalte meg (bak)grunnen til svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    7

  • frosken

    6

  • mariaflyfly

    3

  • Glimtipper

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg blir av og til så forvirret av ting du poster. Sett fra min synsvinkel så beklager du her noe i første avsnitt, og så fortsetter du å ta opp tråden i forhold til det som du nettopp har beklaget i andre avsnitt.

Jeg tror det er uklokt av deg å fortsette på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir av og til så forvirret av ting du poster. Sett fra min synsvinkel så beklager du her noe i første avsnitt, og så fortsetter du å ta opp tråden i forhold til det som du nettopp har beklaget i andre avsnitt.

Jeg tror det er uklokt av deg å fortsette på denne måten.

Enig. Første setning indikerer at fokuset nå skal forandres, andre setning viser det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg blir av og til så forvirret av ting du poster. Sett fra min synsvinkel så beklager du her noe i første avsnitt, og så fortsetter du å ta opp tråden i forhold til det som du nettopp har beklaget i andre avsnitt.

Jeg tror det er uklokt av deg å fortsette på denne måten.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel traver

Hold deg heller borte herfra. Du beviser med dette innlegget at du ikke har kommet et eneste skritt lengre i hodet ditt, på tre år. Du gnåler og beklager.

Beklager, men sånn er det sett fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir av og til så forvirret av ting du poster. Sett fra min synsvinkel så beklager du her noe i første avsnitt, og så fortsetter du å ta opp tråden i forhold til det som du nettopp har beklaget i andre avsnitt.

Jeg tror det er uklokt av deg å fortsette på denne måten.

Jeg har hele uken hatt et ønske om å få "saken" oppklart for å kunne legge det hele bak meg.

Min hensikt var derfor:

Jeg beklaget først at jeg utagerte mot han og dol (i første avsnitt).

Jeg spør så, direkte og i samme innlegg, hva han forsøkte å formidle (i andre avsnitt).

Jeg mener at spørsmålet var konstruktivt og "realt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest librella

hvilket svar? det om at du spørr hd som en 5-åring spørr faren sin?

det er jo bare fakta. nhd kan si ting rett ut i blant, de fleste greier dra nytte av det selv om det er litt sårt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg heller borte herfra. Du beviser med dette innlegget at du ikke har kommet et eneste skritt lengre i hodet ditt, på tre år. Du gnåler og beklager.

Beklager, men sånn er det sett fra meg.

Dersom det var det han forsøkte å formidle, er det ok. Da skal jeg holde meg borte herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener de konkrete begrensningene i forhold til DOL-bruken, er jeg nokså sikker på at de rådene er gitt for å hindre at du kommer inn i den lite konstruktive sirkelen med spørsmål - grubling og skuffelse over enkelte svar - nye spørsmål og forsøk på oppklaring osv.

Husker du noe jeg skrev til deg for lenge siden - at du skulle sette deg på DOL når du hadde det bra, ikke når du er på vei nedover / "innover"? En konkret begrensning med tid og antall tråder vil også hindre at aktiviteten blir for destruktiv

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket svar? det om at du spørr hd som en 5-åring spørr faren sin?

det er jo bare fakta. nhd kan si ting rett ut i blant, de fleste greier dra nytte av det selv om det er litt sårt der og da.

Jeg har desverre problemer med å dra nytte av svaret denne gangen.. For jeg skjønner ikke hva han ville med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener de konkrete begrensningene i forhold til DOL-bruken, er jeg nokså sikker på at de rådene er gitt for å hindre at du kommer inn i den lite konstruktive sirkelen med spørsmål - grubling og skuffelse over enkelte svar - nye spørsmål og forsøk på oppklaring osv.

Husker du noe jeg skrev til deg for lenge siden - at du skulle sette deg på DOL når du hadde det bra, ikke når du er på vei nedover / "innover"? En konkret begrensning med tid og antall tråder vil også hindre at aktiviteten blir for destruktiv

tror

Det hele gjorde mye med meg. Hadde dette skjedd før jeg møtte "veggen", ville jeg bare putta det baki sekken, holdt det for meg selv og gått videre som "brent barn".

Hadde jeg innerst inne gitt opp/gjort det samme nå, ville jeg ikke tatt på meg den belastningen det er å ta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener de konkrete begrensningene i forhold til DOL-bruken, er jeg nokså sikker på at de rådene er gitt for å hindre at du kommer inn i den lite konstruktive sirkelen med spørsmål - grubling og skuffelse over enkelte svar - nye spørsmål og forsøk på oppklaring osv.

Husker du noe jeg skrev til deg for lenge siden - at du skulle sette deg på DOL når du hadde det bra, ikke når du er på vei nedover / "innover"? En konkret begrensning med tid og antall tråder vil også hindre at aktiviteten blir for destruktiv

tror

Du har vel forøvrig rett..

Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Dersom det var det han forsøkte å formidle, er det ok. Da skal jeg holde meg borte herfra.

''Dersom det var det han forsøkte å formidle''

Det var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har desverre problemer med å dra nytte av svaret denne gangen.. For jeg skjønner ikke hva han ville med det.

Han bare poengterte at du spurte om helt uvesentelig detaljer slik jeg tolker det, det er jo noe en 5-åring også kan finne på. Forskjellen er at et barn ikke har nok livserfaring til å tenke selv og av den grunn spør og spør om det samme.

Er du litt lur følger du rådet til Frosken og avslutter denne tråden umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bare poengterte at du spurte om helt uvesentelig detaljer slik jeg tolker det, det er jo noe en 5-åring også kan finne på. Forskjellen er at et barn ikke har nok livserfaring til å tenke selv og av den grunn spør og spør om det samme.

Er du litt lur følger du rådet til Frosken og avslutter denne tråden umiddelbart.

Jeg skulle bare ønske han selv svarte på det, for jeg vet ikke hva jeg skal tro. Noen sier at det er pga det og det, mens andre sier det motsatte. Osv.

Men svaret ditt ga litt mer mening, så takk for at du trodde på meg - forsto meg og tok meg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har desverre problemer med å dra nytte av svaret denne gangen.. For jeg skjønner ikke hva han ville med det.

Dersom dette er så viktig for deg å rydde opp i, og fortsatt gnager deg etter at du har vært utestengt og (forhåpentligvis) borte fra dol i 10 dager (eller hva det er), vil jeg si dette er nok et tegn på at du skal begrense din tid her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele gjorde mye med meg. Hadde dette skjedd før jeg møtte "veggen", ville jeg bare putta det baki sekken, holdt det for meg selv og gått videre som "brent barn".

Hadde jeg innerst inne gitt opp/gjort det samme nå, ville jeg ikke tatt på meg den belastningen det er å ta det opp.

Når det gjelder den sleivebemerkningen om at du spurte litt barnslig, handlet det nok om at du ikke skulle henge deg opp i minuttene. Prinsippet - om å begrense seg - var poenget, ikke om det skulle være 20, 25 eller 30 minutter.

Det blir som når sønnen din har i lekse å regne videre i matteboka i 15 minutter - poenget er ikke om klokka deres går helt høyaktig og har sekundviser, men at han jobber seg noen sider videre.

Tenk på helgen og påskeferien nå, ikke det som skjedde for over en uke siden. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele uken hatt et ønske om å få "saken" oppklart for å kunne legge det hele bak meg.

Min hensikt var derfor:

Jeg beklaget først at jeg utagerte mot han og dol (i første avsnitt).

Jeg spør så, direkte og i samme innlegg, hva han forsøkte å formidle (i andre avsnitt).

Jeg mener at spørsmålet var konstruktivt og "realt".

''Jeg mener at spørsmålet var konstruktivt og "realt".''

Jeg mener det ikke er konstruktivt at du trekker i gang denne debatten en gang til. Du fikk et svært kontant svar fra nhd i forhold til kverningen din rundt temaet forrige gang, og det er vel egentlig nettopp dette behovet for å få vite akkurat hva nhd mener om deg som er gjennomgangstemaet ? Jeg tror du trenger å øve på å leve med usikkerhet i forhold til både hva nhd og andre måtte mene om deg .

Forøvrig trodde jeg at du hadde bestemt deg for å følge rådet til nhd om å være på dol maks 2x20 minutter daglig, men jeg har kanskje misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...