Gå til innhold

nhd


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

''Jeg mener at spørsmålet var konstruktivt og "realt".''

Jeg mener det ikke er konstruktivt at du trekker i gang denne debatten en gang til. Du fikk et svært kontant svar fra nhd i forhold til kverningen din rundt temaet forrige gang, og det er vel egentlig nettopp dette behovet for å få vite akkurat hva nhd mener om deg som er gjennomgangstemaet ? Jeg tror du trenger å øve på å leve med usikkerhet i forhold til både hva nhd og andre måtte mene om deg .

Forøvrig trodde jeg at du hadde bestemt deg for å følge rådet til nhd om å være på dol maks 2x20 minutter daglig, men jeg har kanskje misforstått?

Jeg tror, at hadde det betydd så mye for meg hva han og andre mener om meg, så hadde jeg ikke stilt de spørsmålene jeg har stilt.

Mht denne "saken", er det måten han gjorde ting på, jeg reagerer så sterkt på. For jeg opplevde det som at han indirekte gjorde narr av tankene mine, i tillegg til at han kansje tror jeg spør for "moro skyld"/ikke tror meg mht mine intensjoner bak mine spørsmål.

Av en som skal være ekspert på menneskesinnet og psykiske lidelser/problemer, synes jeg dette ligner på et "overtramp" og er svært uprofesjonellt. For det jeg tenkte på da jeg stilte spørsmålet, var at jeg ville følge opp rådet jeg fikk. Og så fikk jeg denne "rett i fleisen" i stedet.

Men jeg har vært åpen for at jeg tar feil og at jeg tolker det annerledes - det var grunnen til at jeg valgte å be om en forklaring på det.

Jeg hadde forøvrig bestemt meg for å følge rådet, og jeg gjorde det også. Jeg syntes det gikk så bra, helt til dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    7

  • frosken

    6

  • mariaflyfly

    3

  • Glimtipper

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv

Jeg tror, at hadde det betydd så mye for meg hva han og andre mener om meg, så hadde jeg ikke stilt de spørsmålene jeg har stilt.

Mht denne "saken", er det måten han gjorde ting på, jeg reagerer så sterkt på. For jeg opplevde det som at han indirekte gjorde narr av tankene mine, i tillegg til at han kansje tror jeg spør for "moro skyld"/ikke tror meg mht mine intensjoner bak mine spørsmål.

Av en som skal være ekspert på menneskesinnet og psykiske lidelser/problemer, synes jeg dette ligner på et "overtramp" og er svært uprofesjonellt. For det jeg tenkte på da jeg stilte spørsmålet, var at jeg ville følge opp rådet jeg fikk. Og så fikk jeg denne "rett i fleisen" i stedet.

Men jeg har vært åpen for at jeg tar feil og at jeg tolker det annerledes - det var grunnen til at jeg valgte å be om en forklaring på det.

Jeg hadde forøvrig bestemt meg for å følge rådet, og jeg gjorde det også. Jeg syntes det gikk så bra, helt til dette skjedde.

Det var jo denne type masing om svar på dette ene utsagnet, der førte til utestengelse sist.

Hør på de rådene du får: "La det ligge", du får ikke noe konstruktivt ut av å mase om dette igjen og igjen.

Det ender opp med at du blir utestengt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det var jo denne type masing om svar på dette ene utsagnet, der førte til utestengelse sist.

Hør på de rådene du får: "La det ligge", du får ikke noe konstruktivt ut av å mase om dette igjen og igjen.

Det ender opp med at du blir utestengt igjen.

Det ble feil i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at hadde det betydd så mye for meg hva han og andre mener om meg, så hadde jeg ikke stilt de spørsmålene jeg har stilt.

Mht denne "saken", er det måten han gjorde ting på, jeg reagerer så sterkt på. For jeg opplevde det som at han indirekte gjorde narr av tankene mine, i tillegg til at han kansje tror jeg spør for "moro skyld"/ikke tror meg mht mine intensjoner bak mine spørsmål.

Av en som skal være ekspert på menneskesinnet og psykiske lidelser/problemer, synes jeg dette ligner på et "overtramp" og er svært uprofesjonellt. For det jeg tenkte på da jeg stilte spørsmålet, var at jeg ville følge opp rådet jeg fikk. Og så fikk jeg denne "rett i fleisen" i stedet.

Men jeg har vært åpen for at jeg tar feil og at jeg tolker det annerledes - det var grunnen til at jeg valgte å be om en forklaring på det.

Jeg hadde forøvrig bestemt meg for å følge rådet, og jeg gjorde det også. Jeg syntes det gikk så bra, helt til dette skjedde.

Jeg mener å huske at nhd tidligere har sagt til deg at han er mer opptatt av atferd enn intensjoner? I mange av diskusjonene på dol så har du vært opptatt av om folk mistror deg eller ikke. Slik jeg ser det, så ser jeg liten grunn til å mistenkeliggjøre motivene dine, men jeg reagerer på handlingene dine. Det er jo ikke slik at du kan gjøre "hva som helst" bare intensjonen din er "god". Du pleier å si at du er opptatt av å oppnå innsikt, og blir nesten litt euforisk av opplevelsen av å ha fått økt "innsikt". Etter å ha "kjent" deg her på dol noen år, så tror jeg at denne søkningen etter "innsikt via dol" er et dårlig valg fra din side. Grunnen til at jeg valgte å kommentere på innlegget ditt i dag var at du startet med å beklage noe du gjorde for noen uker siden, for så å gjenta nøyaktig samme handling.

Når det gjelder svaret du fikk av nhd for et par uker siden, så kan det være ulike oppfatninger om hva som er en rimelig tolkning av det. Det kan også være ulike oppfatninger av hvor heldig nhd var med formuleringen av svaret. Noen vil synes at svaret var fornuftig i forhold til å tydelig markere at nå må du tenke deg litt om, andre vil mene at han svarte på en måte som ga deg grunn til å føle deg latterliggjort. Men hva så? Du har jo fått uttallige svar av nhd de siste årene, så enten det var et godt eller mindre godt svar, så er det etter min mening destruktivt å starte opp diskusjonen på nytt.

En annen ting er at du kanskje er forbannet som følge av at du var misfornøyd med svaret du fikk for noen uker siden? I såfall kunne du vel like gjerne ha sagt det rett ut hvis du nå allikevel skulle ta opp diskusjonen på nytt, og ikke starte med å beklage din atferd forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at nhd tidligere har sagt til deg at han er mer opptatt av atferd enn intensjoner? I mange av diskusjonene på dol så har du vært opptatt av om folk mistror deg eller ikke. Slik jeg ser det, så ser jeg liten grunn til å mistenkeliggjøre motivene dine, men jeg reagerer på handlingene dine. Det er jo ikke slik at du kan gjøre "hva som helst" bare intensjonen din er "god". Du pleier å si at du er opptatt av å oppnå innsikt, og blir nesten litt euforisk av opplevelsen av å ha fått økt "innsikt". Etter å ha "kjent" deg her på dol noen år, så tror jeg at denne søkningen etter "innsikt via dol" er et dårlig valg fra din side. Grunnen til at jeg valgte å kommentere på innlegget ditt i dag var at du startet med å beklage noe du gjorde for noen uker siden, for så å gjenta nøyaktig samme handling.

Når det gjelder svaret du fikk av nhd for et par uker siden, så kan det være ulike oppfatninger om hva som er en rimelig tolkning av det. Det kan også være ulike oppfatninger av hvor heldig nhd var med formuleringen av svaret. Noen vil synes at svaret var fornuftig i forhold til å tydelig markere at nå må du tenke deg litt om, andre vil mene at han svarte på en måte som ga deg grunn til å føle deg latterliggjort. Men hva så? Du har jo fått uttallige svar av nhd de siste årene, så enten det var et godt eller mindre godt svar, så er det etter min mening destruktivt å starte opp diskusjonen på nytt.

En annen ting er at du kanskje er forbannet som følge av at du var misfornøyd med svaret du fikk for noen uker siden? I såfall kunne du vel like gjerne ha sagt det rett ut hvis du nå allikevel skulle ta opp diskusjonen på nytt, og ikke starte med å beklage din atferd forrige gang.

Jeg har akkurat lest svaret ditt. Og jeg skal fortelle deg hva jeg umiddelbart tenkte da jeg leste det: "noenganger tror jeg at jeg er på en helt annen planet enn de andre her på dol". Jeg blir så oppgitt av det, sikkert like mye som dere må bli oppgitt over meg.

Jeg kan ikke skjønne hva jeg har gjort galt denne gangen. Det jeg beklaget, og som du tenker på, er at jeg oppførte meg som jeg gjorde forrige gang, dvs utagerte mot nhd og derfor misbrukte dol. For ja, jeg var forbannet. Jeg var skuffet, lei meg, sint. Slik har hele uken min vært. Frem og tilbake. Har forsøkt å forstå meg ihjel på det, for jeg har vært sjokkert over han.

Jeg tenkte meg om før jeg sendte inn spørsmålet. Vurderte frem og tilbake, fordelene opp mot ulempene. Jeg tenkte at jeg egentlig burde ventet noen dager med det, fordi jeg vet hvordan det kan se ut. Men så er jeg en som liker å legge ting bak meg. Jeg får liksom ikke ro i meg før jeg har fått ting oppklart. Det er desverre bare sånn jeg er. Men jeg kunne latt være å be om oppklaring på det, mao ikke startet denne tråden. Men da vet jeg hva resultatet ville blitt. Og det vil jeg ikke. Jeg har jobba så hardt for å komme dit jeg har kommet i dag.

Derfor stilte jeg spørsmålet så direkte som jeg gjorde også, uten å legge ut i det vide og brede om hvorfor jeg spør osv osv osv. og jeg hadde bestemt meg for at uansett hvor "ille"et evt svar evt måtte bli, så skulle jeg holde mine reaksjoner for meg selv.

Jeg var ikke forbannet da jeg stilte spørsmålet i dag. Da ville jeg ihvertfall ikke beklaget som jeg gjorde i første avsnitt. For noe har jeg da lært med tanke på dol og at jeg ikke skal misbruke det. Men at jeg er lei meg, ja, det legger jeg ikke skjul på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo denne type masing om svar på dette ene utsagnet, der førte til utestengelse sist.

Hør på de rådene du får: "La det ligge", du får ikke noe konstruktivt ut av å mase om dette igjen og igjen.

Det ender opp med at du blir utestengt igjen.

Ja. Jeg skal la det ligge. Men jeg har ikke lyst til å være her etter dette.. Føler at alle her ser ned på meg etter dette. Alle har sett hvor teit jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ja. Jeg skal la det ligge. Men jeg har ikke lyst til å være her etter dette.. Føler at alle her ser ned på meg etter dette. Alle har sett hvor teit jeg er.

''Ja. Jeg skal la det ligge. Men jeg har ikke lyst til å være her etter dette.. Føler at alle her ser ned på meg etter dette. Alle har sett hvor teit jeg er.''

Ingen sier teit.

Alle sier "grenser"! Og du overskrider hele tiden de grensene;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja. Jeg skal la det ligge. Men jeg har ikke lyst til å være her etter dette.. Føler at alle her ser ned på meg etter dette. Alle har sett hvor teit jeg er.''

Ingen sier teit.

Alle sier "grenser"! Og du overskrider hele tiden de grensene;(

Jeg gjør ikke det med vilje :-(

Jeg blir fullstendig forvirra av det hele. For det sies så mangt fra flere kanter, og det blir da et eneste stort kaos. Jeg prøver prøver stadig å endre adferd, men det blir jo ikke "bra nok". Jeg har fått så mye kritikk på det fra den ene og andre kanten at jeg ikke vet hva jeg skal forholde meg til. Det oppleves som jeg stadig gjør "alt" galt. Så får jeg skikkelig bakoversveissvar innimellom og da faller alt i grus fordi jeg vet jeg har gjort så godt jeg kunne, og jeg blir usikker på hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja. Jeg skal la det ligge. Men jeg har ikke lyst til å være her etter dette.. Føler at alle her ser ned på meg etter dette. Alle har sett hvor teit jeg er.''

Ingen sier teit.

Alle sier "grenser"! Og du overskrider hele tiden de grensene;(

Jeg har derfor bedt webm stenge meg ute for godt dersom de finner ut at det er til det beste for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erre muli

Jeg har derfor bedt webm stenge meg ute for godt dersom de finner ut at det er til det beste for alle parter.

Har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg gjør ikke det med vilje :-(

Jeg blir fullstendig forvirra av det hele. For det sies så mangt fra flere kanter, og det blir da et eneste stort kaos. Jeg prøver prøver stadig å endre adferd, men det blir jo ikke "bra nok". Jeg har fått så mye kritikk på det fra den ene og andre kanten at jeg ikke vet hva jeg skal forholde meg til. Det oppleves som jeg stadig gjør "alt" galt. Så får jeg skikkelig bakoversveissvar innimellom og da faller alt i grus fordi jeg vet jeg har gjort så godt jeg kunne, og jeg blir usikker på hvor jeg er.

Slutt å være forvirra!

Drit i nhd, og vær deg selv på DOL;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har derfor bedt webm stenge meg ute for godt dersom de finner ut at det er til det beste for alle parter.

Slutt å skrive til nhd og webmaster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Heng dette opp over PC'n din:

1) Drit i det som skjedde for en uke siden.

2) Se på andres diskusjoner på DOL og svar slik du pleier - på en grei og real måte.

3) Begrens tiden på DOL til 30 minutter pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å skrive til nhd og webmaster!!!

Jeg skrev til webm fordi jeg ikke vil gjøre (mer) galt mot dol.. Jeg ville komme dem i forkjøpet denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg skrev til webm fordi jeg ikke vil gjøre (mer) galt mot dol.. Jeg ville komme dem i forkjøpet denne gangen.

Men det aller første du gjør er galt, vennen,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg skrev til webm fordi jeg ikke vil gjøre (mer) galt mot dol.. Jeg ville komme dem i forkjøpet denne gangen.

Vi har jo sett hvordan du har blomstret i vinter når du har engasjert deg på de andre foraene, både i andres tråder og i dine egne tråder.

Det er når du vikler deg inn i å skulle forstå og få innsikt i alt som blir sagt av alle her, og særlig det som blir sagt av NHD, at du blir fanget i dine egne tanker og ditt eget nett. Det er det som er uheldig.

Jeg vil tro at Webmaster synes det er helt i orden at du er aktiv på andre fora enn Psykiatrisk. Du har mye klokt og godt å gi oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo sett hvordan du har blomstret i vinter når du har engasjert deg på de andre foraene, både i andres tråder og i dine egne tråder.

Det er når du vikler deg inn i å skulle forstå og få innsikt i alt som blir sagt av alle her, og særlig det som blir sagt av NHD, at du blir fanget i dine egne tanker og ditt eget nett. Det er det som er uheldig.

Jeg vil tro at Webmaster synes det er helt i orden at du er aktiv på andre fora enn Psykiatrisk. Du har mye klokt og godt å gi oss andre!

Har vært lei meg mange ganger her inne jeg, over tilbakemeldinger jeg har fått fra andre. Tro det eller ei. Men jeg har forsøkt å holde det for meg selv.

Det er også en av grunnene til at jeg har stolt mest på nhd.

Når kritikk kommer fra han, blir jeg svært usikker.

Jeg har opplevd han som en god støtte. Og jeg forholdt meg til han som det han er - en profesjonell. Profesjonelle skal ikke såre andre.

Denne gangen har han vist at han støtter de som har kritisert meg.. Og det er svært vondt og skremmende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

Har vært lei meg mange ganger her inne jeg, over tilbakemeldinger jeg har fått fra andre. Tro det eller ei. Men jeg har forsøkt å holde det for meg selv.

Det er også en av grunnene til at jeg har stolt mest på nhd.

Når kritikk kommer fra han, blir jeg svært usikker.

Jeg har opplevd han som en god støtte. Og jeg forholdt meg til han som det han er - en profesjonell. Profesjonelle skal ikke såre andre.

Denne gangen har han vist at han støtter de som har kritisert meg.. Og det er svært vondt og skremmende for meg.

''Profesjonelle skal ikke såre andre.

''

Det der er bare tull. Selvsagt kan en bli såret av noe terapeuten eller andre profesjonelle sier. Og av og til er det på sin plass å bli snakket veldig direkte til. Jeg tenkte det som han skrev til deg bare noen sekunder før. Av og til sårer sannheten. NHD er ikke her inne for å gi en "godmodig" støtte. Det ville ikke være profesjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...