Gå til innhold

nhd


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

den skjønte jeg ikke helt..

Du tåler ikke kritikk;)

Jeg må tåle mye kritikk for den jeg er, men det påvirker ikke hverdagen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    7

  • frosken

    6

  • mariaflyfly

    3

  • Glimtipper

    3

Mest aktive i denne tråden

''Profesjonelle skal ikke såre andre.

''

Det der er bare tull. Selvsagt kan en bli såret av noe terapeuten eller andre profesjonelle sier. Og av og til er det på sin plass å bli snakket veldig direkte til. Jeg tenkte det som han skrev til deg bare noen sekunder før. Av og til sårer sannheten. NHD er ikke her inne for å gi en "godmodig" støtte. Det ville ikke være profesjonelt.

Jeg tenkte ikke her på konstruktiv kritikk. Det er stor forskjell på det og noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tåler ikke kritikk;)

Jeg må tåle mye kritikk for den jeg er, men det påvirker ikke hverdagen min...

Ok. Sånn og forstå.

Derfor har jeg alltid sett opp til deg også, hidi. Og det mener jeg oppriktig. Jeg har lest mye fra deg med stor interesse.

Skulle ønske jeg var like god på det. Men det blir jeg visst ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''Profesjonelle skal ikke såre andre.

''

Det der er bare tull. Selvsagt kan en bli såret av noe terapeuten eller andre profesjonelle sier. Og av og til er det på sin plass å bli snakket veldig direkte til. Jeg tenkte det som han skrev til deg bare noen sekunder før. Av og til sårer sannheten. NHD er ikke her inne for å gi en "godmodig" støtte. Det ville ikke være profesjonelt.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ok. Sånn og forstå.

Derfor har jeg alltid sett opp til deg også, hidi. Og det mener jeg oppriktig. Jeg har lest mye fra deg med stor interesse.

Skulle ønske jeg var like god på det. Men det blir jeg visst ikke..

''Skulle ønske jeg var like god på det. Men det blir jeg visst ikke..''

Det er du! Så lenge du ikke tenker på deg selv:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

''Profesjonelle skal ikke såre andre.

''

Det der er bare tull. Selvsagt kan en bli såret av noe terapeuten eller andre profesjonelle sier. Og av og til er det på sin plass å bli snakket veldig direkte til. Jeg tenkte det som han skrev til deg bare noen sekunder før. Av og til sårer sannheten. NHD er ikke her inne for å gi en "godmodig" støtte. Det ville ikke være profesjonelt.

Så hvis det er svært direkte og du ikke klarer å nyttiggjøre deg tilbakemeldingen, så betyr det at kritikken ikke er konstruktiv? Det er slik jeg tolker deg.

Du kan selv avgjøre om kritikken eller tilbakemeldingen tas imot på en konstruktiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Skulle ønske jeg var like god på det. Men det blir jeg visst ikke..''

Det er du! Så lenge du ikke tenker på deg selv:)))

I RL handler det meste om alle andre.

Når jeg har stilt spørsmål her inne, har jeg ofte fått tilbake meldinger fra andre utover det jeg spør om, og det blir så jeg forsvarer meg. Og på den måten blir jeg aldri "ferdig". For som jeg skrev til frosken, har jeg vanskelig for å slå meg til ro med ting jeg ikke skjønner eller har kontroll på.

Jeg mener ikke å skylde på andre. For jeg har selv valgt å ikke gi meg. Og det fru minst like slitsomt for meg som jeg forstår det er for dere ut fra de tilbake meldinges jeg får mht dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

I RL handler det meste om alle andre.

Når jeg har stilt spørsmål her inne, har jeg ofte fått tilbake meldinger fra andre utover det jeg spør om, og det blir så jeg forsvarer meg. Og på den måten blir jeg aldri "ferdig". For som jeg skrev til frosken, har jeg vanskelig for å slå meg til ro med ting jeg ikke skjønner eller har kontroll på.

Jeg mener ikke å skylde på andre. For jeg har selv valgt å ikke gi meg. Og det fru minst like slitsomt for meg som jeg forstår det er for dere ut fra de tilbake meldinges jeg får mht dette.

Jeg tror at du slett ikke stoler på deg selv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

I RL handler det meste om alle andre.

Når jeg har stilt spørsmål her inne, har jeg ofte fått tilbake meldinger fra andre utover det jeg spør om, og det blir så jeg forsvarer meg. Og på den måten blir jeg aldri "ferdig". For som jeg skrev til frosken, har jeg vanskelig for å slå meg til ro med ting jeg ikke skjønner eller har kontroll på.

Jeg mener ikke å skylde på andre. For jeg har selv valgt å ikke gi meg. Og det fru minst like slitsomt for meg som jeg forstår det er for dere ut fra de tilbake meldinges jeg får mht dette.

Så handler dette om at du ikke vil gi deg?

Jeg trodde det skulle handle om vekst jeg? Lære av andre, når du har mønstre som du sikkert ser ingen andre her inne har, og som ikke er hensiktsmessige på en flekk.

Du må bestemme deg for hva det skal være. Du får ikke i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det er svært direkte og du ikke klarer å nyttiggjøre deg tilbakemeldingen, så betyr det at kritikken ikke er konstruktiv? Det er slik jeg tolker deg.

Du kan selv avgjøre om kritikken eller tilbakemeldingen tas imot på en konstruktiv måte.

Jeg har klart å nyttigjøre meg mange direkte tilbake meldinger, både fra han og andre. Og det har jeg vunnet mye på.

Jeg har i hele denne perioden forsøkt å forstå tilbakemeldingen som konstruktiv kritikk. Og jeg har nærmest tryglet om en forklaring på det, fordi jeg ikke klarer å se hvorfor han valgte å bruke et slikt "middel". Jeg har nemlig antatt at han ut fra sine erfaringer med den type problematikk jeg har, har visst at dette er noe av det verste noen kan gjøre mot "sånne som meg". Det er det jeg ikke forstår. I tillegg til at han visste at jeg hadde fått kritikk på lignende ting.

Da blir det ikke lenger konstruktivt for meg. Da blir det nedbrytende. Og det er det denne uka ble.

Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

Jeg tenkte ikke her på konstruktiv kritikk. Det er stor forskjell på det og noe helt annet.

Så hvis det er svært direkte og du ikke klarer å nyttiggjøre deg tilbakemeldingen, så betyr det at kritikken ikke er konstruktiv? Det er slik jeg tolker deg.

Du kan selv avgjøre om kritikken eller tilbakemeldingen tas imot på en konstruktiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så handler dette om at du ikke vil gi deg?

Jeg trodde det skulle handle om vekst jeg? Lære av andre, når du har mønstre som du sikkert ser ingen andre her inne har, og som ikke er hensiktsmessige på en flekk.

Du må bestemme deg for hva det skal være. Du får ikke i pose og sekk.

Noen ganger blir det bare for mye og forvirrende. Ikke negativt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis det er svært direkte og du ikke klarer å nyttiggjøre deg tilbakemeldingen, så betyr det at kritikken ikke er konstruktiv? Det er slik jeg tolker deg.

Du kan selv avgjøre om kritikken eller tilbakemeldingen tas imot på en konstruktiv måte.

Jeg vet ikke om vi forstår hverandre helt nå.. Det jeg prøver å si, er at han kunne valgt andre ord. Hvorfor akkurat ord som"pappa"? Ord som for meg er et svært ømt tema, i tillegg til at jeg har opplevd å bli "mobbet" (forstå meg sett) for nettopp det og lignende? Folk har tilogmed påstått at jeg er forelsket i mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klart å nyttigjøre meg mange direkte tilbake meldinger, både fra han og andre. Og det har jeg vunnet mye på.

Jeg har i hele denne perioden forsøkt å forstå tilbakemeldingen som konstruktiv kritikk. Og jeg har nærmest tryglet om en forklaring på det, fordi jeg ikke klarer å se hvorfor han valgte å bruke et slikt "middel". Jeg har nemlig antatt at han ut fra sine erfaringer med den type problematikk jeg har, har visst at dette er noe av det verste noen kan gjøre mot "sånne som meg". Det er det jeg ikke forstår. I tillegg til at han visste at jeg hadde fått kritikk på lignende ting.

Da blir det ikke lenger konstruktivt for meg. Da blir det nedbrytende. Og det er det denne uka ble.

Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.

Nå merker jeg at jeg synes du er i ferd med å innta din etterhvert så sedvanelige offerposisjon, og jeg kjenner at jeg irriterer meg mer enn jeg pleier på dol.

''Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.''

Så hvis ikke nhd og resten av dol oppfører seg på en måte som behager deg, så skal vi også ansvarliggjøres for hva som skjer videre med deg. Du truer med å ikke motta behandling, med de konsekvenser deg måtte ha for deg og dine barn. Synes du det er en passende straff for oss, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

Jeg har klart å nyttigjøre meg mange direkte tilbake meldinger, både fra han og andre. Og det har jeg vunnet mye på.

Jeg har i hele denne perioden forsøkt å forstå tilbakemeldingen som konstruktiv kritikk. Og jeg har nærmest tryglet om en forklaring på det, fordi jeg ikke klarer å se hvorfor han valgte å bruke et slikt "middel". Jeg har nemlig antatt at han ut fra sine erfaringer med den type problematikk jeg har, har visst at dette er noe av det verste noen kan gjøre mot "sånne som meg". Det er det jeg ikke forstår. I tillegg til at han visste at jeg hadde fått kritikk på lignende ting.

Da blir det ikke lenger konstruktivt for meg. Da blir det nedbrytende. Og det er det denne uka ble.

Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.

Du må slutte å oppføre deg som et lite barn da. Du har veldig umodne måter å reagere og agere på. Jeg sier det ikke for å såre, men fordi jeg har sett disse mønstrene så lenge nå. Og hvordan skal jeg ellers få formidlet det da?

Da får dere utestenge meg, og holdt på å gi fra meg plassen.. Begge er eksempler fra i dag på mønstre hvor du opprettholder en umodenhet. Men du er en voksen kvinne, og da må en til slutt si i fra. Om du ikke forstår selv, så gjør det som blir foreslått, og se om ikke den nye oppførselen fører deg til bedre stier.

Jeg sitter ikke her for å såre deg. Hvorfor skulle jeg gidde det? Men jeg ville gledet meg over å oppleve at du etter en slik opplevelse av å bli såret, hadde gradvis ristet deg av deg, og gjort noe konstruktivt ut av det.

Din tilbøyelighet er heller å si at skal det være på denne måten får dere heller stenge meg ute.

Dette er ting du kunne og bør jobbe med i terapi. Om jeg var deg ville jeg latt min nye terapeut lese litt her inne, så kanskje dere kunne fått en pangstart på terapien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå merker jeg at jeg synes du er i ferd med å innta din etterhvert så sedvanelige offerposisjon, og jeg kjenner at jeg irriterer meg mer enn jeg pleier på dol.

''Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.''

Så hvis ikke nhd og resten av dol oppfører seg på en måte som behager deg, så skal vi også ansvarliggjøres for hva som skjer videre med deg. Du truer med å ikke motta behandling, med de konsekvenser deg måtte ha for deg og dine barn. Synes du det er en passende straff for oss, eller hva?

Nei! Dette var tanker jeg gjorde meg en vending, og som jeg slo fra meg igjen.

Beklager at du opplever det sånn :-(

nå kjenner jeg at jeg har fått nok jeg også, av å forsvare meg og mine ord :-(

Jeg har prøvd så godt jeg kunne her. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

Jeg vet ikke om vi forstår hverandre helt nå.. Det jeg prøver å si, er at han kunne valgt andre ord. Hvorfor akkurat ord som"pappa"? Ord som for meg er et svært ømt tema, i tillegg til at jeg har opplevd å bli "mobbet" (forstå meg sett) for nettopp det og lignende? Folk har tilogmed påstått at jeg er forelsket i mannen!

Jeg tror det var et rett ord. Og jeg hadde vondt av deg, og tenkte likevel at det var en helt greit tilbakemelding å gi. Den traff også. Av og til må det treffe, jente. Men du bestemmer veien videre selv.

Denne uka de har vært tung. Det er du selv som tenker tunge tanker, du må ikke et sekund tro at det bare ble slik. Tankene ble ikke bare tenkt som en automatisk respons på det som ble skrevet og skjedde her inne. Ansvarliggjør deg selv for tankene, følelsene og handlingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke riktig

Noen ganger blir det bare for mye og forvirrende. Ikke negativt ment.

Da er det mitt forslag at du ikke lager nye liknende tråder, men heller leser om igjen dette i morgen med klart hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å oppføre deg som et lite barn da. Du har veldig umodne måter å reagere og agere på. Jeg sier det ikke for å såre, men fordi jeg har sett disse mønstrene så lenge nå. Og hvordan skal jeg ellers få formidlet det da?

Da får dere utestenge meg, og holdt på å gi fra meg plassen.. Begge er eksempler fra i dag på mønstre hvor du opprettholder en umodenhet. Men du er en voksen kvinne, og da må en til slutt si i fra. Om du ikke forstår selv, så gjør det som blir foreslått, og se om ikke den nye oppførselen fører deg til bedre stier.

Jeg sitter ikke her for å såre deg. Hvorfor skulle jeg gidde det? Men jeg ville gledet meg over å oppleve at du etter en slik opplevelse av å bli såret, hadde gradvis ristet deg av deg, og gjort noe konstruktivt ut av det.

Din tilbøyelighet er heller å si at skal det være på denne måten får dere heller stenge meg ute.

Dette er ting du kunne og bør jobbe med i terapi. Om jeg var deg ville jeg latt min nye terapeut lese litt her inne, så kanskje dere kunne fått en pangstart på terapien.

Bare en liten kommentar før jeg legger meg: jeg har ikke sagt eller ment at du sitter her og sårer meg. Og det var heller ikke det jeg siktet til heller. Les hva jeg skriver. Jeg har skrevet mange ganger her inne, at jeg har nyttiggjort meg masse kritikk. Tilogmed negativ kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tante nusse

Noen ganger blir det bare for mye og forvirrende. Ikke negativt ment.

Dessverre for deg har du havnet her på dol, et forum fullt av folk som på mange måter har samme problem som du har. De mener vel, og de prøver "bare én gang til", med litt andre ord denne gangen, og så enda en gang, og så har vi det gående. Se nå for Guds skyld til å kutte ut dette her. Det er en Catch 22, du blir ikke klokere. Kutt ut og gå videre med livet ditt. Når jeg sier det tenker jeg ikke bare på ditt vel, men også på alle hjelperne du har skaffet deg her inne. Dette kan neppe føles greit for dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...