Gå til innhold

nhd


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Nei! Dette var tanker jeg gjorde meg en vending, og som jeg slo fra meg igjen.

Beklager at du opplever det sånn :-(

nå kjenner jeg at jeg har fått nok jeg også, av å forsvare meg og mine ord :-(

Jeg har prøvd så godt jeg kunne her. God natt.

''nå kjenner jeg at jeg har fått nok jeg også, av å forsvare meg og mine ord :-(

'

Ja vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    7

  • frosken

    6

  • mariaflyfly

    3

  • Glimtipper

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke riktig

Bare en liten kommentar før jeg legger meg: jeg har ikke sagt eller ment at du sitter her og sårer meg. Og det var heller ikke det jeg siktet til heller. Les hva jeg skriver. Jeg har skrevet mange ganger her inne, at jeg har nyttiggjort meg masse kritikk. Tilogmed negativ kritikk.

Jeg er klar over det, og jeg har vært veldig direkte, så det ville ikke være så rart om du ble litt såret. Men jeg antar det har også sammenheng med den betydningen du velger å gi meg kontra NHD.

Ha en god natt, og tenk ikke på dol når du har lagt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''nå kjenner jeg at jeg har fått nok jeg også, av å forsvare meg og mine ord :-(

'

Ja vel.

unnskyld.

Jeg kjente bare den svei, og det var svært dårlig gjort av meg å slenge ut den til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld.

Jeg kjente bare den svei, og det var svært dårlig gjort av meg å slenge ut den til deg.

Ok.

Håper du får en god natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er vanligvis en lavmælt mann. Dog er det slik at noen er så tunghørte at jeg må rope selv om jeg ikke liker det.

Du startet denne tråden kl. 10.47. Kl. 11.39 får du et lavmælt, men meget klokt svar fra frosken. Deretter følger mange gode råd fra andre kloke og vennlige brukere på DOL. Kl. 00.28 er du fortsatt her.

Jeg ber om at du slutter å stille meg spørsmål. Erfaring viser at jeg ikke er i stand til å formulere meg så tydelig at du forstår hva jeg mener selv om jeg mener selv at jeg har bestrebet meg på å være ultratydelig.

Jeg håper du kan få deg en behandler som har de kvaliteter som skal til for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vanligvis en lavmælt mann. Dog er det slik at noen er så tunghørte at jeg må rope selv om jeg ikke liker det.

Du startet denne tråden kl. 10.47. Kl. 11.39 får du et lavmælt, men meget klokt svar fra frosken. Deretter følger mange gode råd fra andre kloke og vennlige brukere på DOL. Kl. 00.28 er du fortsatt her.

Jeg ber om at du slutter å stille meg spørsmål. Erfaring viser at jeg ikke er i stand til å formulere meg så tydelig at du forstår hva jeg mener selv om jeg mener selv at jeg har bestrebet meg på å være ultratydelig.

Jeg håper du kan få deg en behandler som har de kvaliteter som skal til for å hjelpe deg.

Jeg er klar over at jeg ikke fulgte rådene mht dol i går. Jeg hadde ikke noe å tape på det, for jeg har ødelagt alt for meg her inne fra før. Det sier du noe om selv også, når du ber meg slutte å spørre deg. Jeg ønsket kun en oppklaring på den måten du valgte å formulere deg på sist. Og når du valgte å ikke svare, noe jeg respekterer, valgte jeg å diskutere det med de andre her inne.

Ellers fulgte jeg faktisk rådene like før dette skjedde og var innstilt på det.

Jo, du utrykker deg tydelig nok. Det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg er ikke tunghørt. Så godt at du kan si det, kjenner du meg ikke. For det er heller ikke det det handler om.

Mye av den negative kritikken jeg har fått sitter i meg: bl.a at jeg manipulerer, har andre hensikter, at de er dritt lei av meg, at jeg gnåler osv. Over tid blir dette litt for mye å svelge. Synes du det er rart jeg da etter hvert blir usikker på også deg, når jeg vet at du også er lei slik som de andre? For det har du selv sagt. Og hvis du tenker tilbake, så har denne usikkerheten bare vokst. Gradvis har jeg fått en følelse av at du støtter de andre. Og når du til slutt velger å formulere deg slik du gjorde forrige uke, så ble det rett og slett alt for mye for meg. Jeg har vært sjokkert over dette. Og jeg prøvde å få en forklaring på det, for jeg syntes det var så rart at du kunne gjøre noe sånt.

Og derfor ønsket jeg å bruke anonyme nick også, for å beskytte meg selv. Jeg har måttet forsvare og forklare hvorfor jeg spør osv. Det er så utrolig slitsomt. Det virker som andre ikke kan la fortiden min her inne være i fred. Hvorfor kan jeg ikke få stille spørsmål og så får andre som ønsker å svare forholde seg til spørsmålet og ikke begynne å "rote" med alt mulig annet? Det er slitsomt å forholde seg til. Jeg kunne jo selvsagt latt være å begynne å forklare.og forsvare meg. Hvorfor skal jeg måtte sitte og se på at dette skjer gang på gang?

Du skrev til meg at dette er en spør-svar tjeneste. Og det var slik jeg ønsket å bruke forumet etter at du ga meg dette svaret. Men det funker tydeligvis ikke i mitt tilfelle. For det er stort sett alltid noen som må begynne å rote i fortida mi her inne. Mine ord blir vridd og vendt på. Det blir bare kaos og forvirring av det og så vokser problemet seg bare større. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir urolig og da ønsker en oppklaring.

Jeg forstår veldig godt at du og andre er oppgitt og lei. Jeg er det selv også. Og jeg kan ikke annet enn å beklage og si at jeg ikke kan hjelpe for at jeg er den jeg er.

Jeg har hele tiden vært opptatt av å få kompetent hjelp. For jeg vet selv hvor komplisert jeg er. Når i tillegg en som deg gir opp, finnes det neppe noen som kan hjelpe meg. Men jeg sier ikke det for å bruke det mot deg slik frosken sa noe om i går. Det handler om fortvilelse og et rop om hjelp. Og min oppfatning er at man bare må ta det tilbudet man får i psykiatrien fordi det er så trangt om plassen. Hvis ingen kan hjelpe meg, så ser jeg ikke vitsen med at jeg skal ta opp en plass for andre som kan hjelpes.

Men jeg har satt stor pris på at du har gjort ditt beste. Selv om du og andre tror jeg ikke har kommet noe lengre i hele tatt, så stemmer ikke det. Så bortkastet har det ikke vært. Langt i fra. Jeg blir svært lei meg om dere sitter igjen med slike følelser eller oppfatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å nyttigjøre meg mange direkte tilbake meldinger, både fra han og andre. Og det har jeg vunnet mye på.

Jeg har i hele denne perioden forsøkt å forstå tilbakemeldingen som konstruktiv kritikk. Og jeg har nærmest tryglet om en forklaring på det, fordi jeg ikke klarer å se hvorfor han valgte å bruke et slikt "middel". Jeg har nemlig antatt at han ut fra sine erfaringer med den type problematikk jeg har, har visst at dette er noe av det verste noen kan gjøre mot "sånne som meg". Det er det jeg ikke forstår. I tillegg til at han visste at jeg hadde fått kritikk på lignende ting.

Da blir det ikke lenger konstruktivt for meg. Da blir det nedbrytende. Og det er det denne uka ble.

Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.

''Da blir det ikke lenger konstruktivt for meg. Da blir det nedbrytende. Og det er det denne uka ble.''

Det er ingen andres ansvar enn ditt, uavhengig av hva NHD sa eller ikke sa til deg.

''Om det er slik terapeuter er, har ikke jeg noe i terapi å gjøre. Og det var like før jeg ga fra meg plassen da jeg var hos legen denne uka.''

Igjen - det hadde jo kun vært ditt destruktive valg. Jeg forstår ikke hvorfor du bruker det som et argument for å "bevise" hvor feil NHD tar?

Ingen av oss har rett på å ikke bli såret. Verden fungerer ikke sånn. Til det finnes for mange som blir såret av den minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det med vilje :-(

Jeg blir fullstendig forvirra av det hele. For det sies så mangt fra flere kanter, og det blir da et eneste stort kaos. Jeg prøver prøver stadig å endre adferd, men det blir jo ikke "bra nok". Jeg har fått så mye kritikk på det fra den ene og andre kanten at jeg ikke vet hva jeg skal forholde meg til. Det oppleves som jeg stadig gjør "alt" galt. Så får jeg skikkelig bakoversveissvar innimellom og da faller alt i grus fordi jeg vet jeg har gjort så godt jeg kunne, og jeg blir usikker på hvor jeg er.

Du sier du blir forvirret, selv om tilbakemeldingene egentlig er ganske ensartet (med tanke på at ingen her er profesjonelle og vi ikke samarbeider). Joda, noen detaljer her og der skiller vel.

Men hovedbudskapet, med unntak av noen få som sier at du skal slå deg løs, er at 1) du stiller for mange spørsmål til NHD, 2) du inntar en offer-rolle når du blir kritisert eller ikke får viljen din og 3) du tar ikke til deg råd.

Det er generelt lite sprik, formuleringene bare varierer.

Men det er vanskelig å høre det man ikke ønsker å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg tror, at hadde det betydd så mye for meg hva han og andre mener om meg, så hadde jeg ikke stilt de spørsmålene jeg har stilt.

Mht denne "saken", er det måten han gjorde ting på, jeg reagerer så sterkt på. For jeg opplevde det som at han indirekte gjorde narr av tankene mine, i tillegg til at han kansje tror jeg spør for "moro skyld"/ikke tror meg mht mine intensjoner bak mine spørsmål.

Av en som skal være ekspert på menneskesinnet og psykiske lidelser/problemer, synes jeg dette ligner på et "overtramp" og er svært uprofesjonellt. For det jeg tenkte på da jeg stilte spørsmålet, var at jeg ville følge opp rådet jeg fikk. Og så fikk jeg denne "rett i fleisen" i stedet.

Men jeg har vært åpen for at jeg tar feil og at jeg tolker det annerledes - det var grunnen til at jeg valgte å be om en forklaring på det.

Jeg hadde forøvrig bestemt meg for å følge rådet, og jeg gjorde det også. Jeg syntes det gikk så bra, helt til dette skjedde.

''Mht denne "saken", er det måten han gjorde ting på, jeg reagerer så sterkt på. For jeg opplevde det som at han indirekte gjorde narr av tankene mine, i tillegg til at han kansje tror jeg spør for "moro skyld"/ikke tror meg mht mine intensjoner bak mine spørsmål.

Av en som skal være ekspert på menneskesinnet og psykiske lidelser/problemer, synes jeg dette ligner på et "overtramp" og er svært uprofesjonellt. For det jeg tenkte på da jeg stilte spørsmålet, var at jeg ville følge opp rådet jeg fikk. Og så fikk jeg denne "rett i fleisen" i stedet.

''

Det er en ting jeg ikke forstår at du ikke ser ut til å se, og det er hvordan denne kommentaren til NHD var en gjentakelse av det han tidligere hadde forsøkt å si deg. Hvis du ser tilbake til den tråden du fikk en kontant tilbakemelding, svarer først NHD:

''Jeg har ikke svart i denne tråden før fordi jeg med sikkerhet vet at jeg har gitt deg detaljerte svar på det du spør om nå ved minst to tidligere anledninger. Du har mulighet for å finne svarene ved å søke.

''

Etter at han har svart, er ikke du fornøyd med presiseringene, og tråden fortsetter og utvikler seg etterhvert destruktivt. Da svarer NHD igjen, antageligvis for at du skal slå deg til ro og tenke over det han sier:

''At rådene kan varier etterhvert som ting utvikler seg, antar jeg at du forstår.

Jeg kan endre litt på dem slik at de er ajour per 06.03.10:

1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.

2. Start maks to ny tråder per uke.

3. Når tråder "tar av" slik som denne: Slutt! Vent da minst tre dager før du starter en tråd igjen.

4. Ikke svar hver enkelt som svarer deg i din tråd. Det er ikke nødvendig.

5. Konsentrer deg om å få unna praktiske ting i hverdagen din.

6. Kom deg ut på trim hver dag. Det er fortsatt skøyteis.

7. Jeg vet hvor du bor og at du har bil. En time i skogen med bål og kaffe/te er nesten alltid bedre enn en time med en terapeut.

8. Kos deg med barna.

9. Begynn i dag.

Lykke til :-)

''

Klarere enn dette kan ikke ting sies, mener nå jeg. Men likevel maser du videre for å få han til å presisere ytterligere noe som ikke kan presiseres ytterligere. Og når tråden utvikler seg ennå mer i destruktiv retning, er det at han svarer deg svært kontant. Men hva annet skal mannen gjøre, da? Uansett hva han sier, ser det ikke ut til å nå fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at jeg ikke fulgte rådene mht dol i går. Jeg hadde ikke noe å tape på det, for jeg har ødelagt alt for meg her inne fra før. Det sier du noe om selv også, når du ber meg slutte å spørre deg. Jeg ønsket kun en oppklaring på den måten du valgte å formulere deg på sist. Og når du valgte å ikke svare, noe jeg respekterer, valgte jeg å diskutere det med de andre her inne.

Ellers fulgte jeg faktisk rådene like før dette skjedde og var innstilt på det.

Jo, du utrykker deg tydelig nok. Det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg er ikke tunghørt. Så godt at du kan si det, kjenner du meg ikke. For det er heller ikke det det handler om.

Mye av den negative kritikken jeg har fått sitter i meg: bl.a at jeg manipulerer, har andre hensikter, at de er dritt lei av meg, at jeg gnåler osv. Over tid blir dette litt for mye å svelge. Synes du det er rart jeg da etter hvert blir usikker på også deg, når jeg vet at du også er lei slik som de andre? For det har du selv sagt. Og hvis du tenker tilbake, så har denne usikkerheten bare vokst. Gradvis har jeg fått en følelse av at du støtter de andre. Og når du til slutt velger å formulere deg slik du gjorde forrige uke, så ble det rett og slett alt for mye for meg. Jeg har vært sjokkert over dette. Og jeg prøvde å få en forklaring på det, for jeg syntes det var så rart at du kunne gjøre noe sånt.

Og derfor ønsket jeg å bruke anonyme nick også, for å beskytte meg selv. Jeg har måttet forsvare og forklare hvorfor jeg spør osv. Det er så utrolig slitsomt. Det virker som andre ikke kan la fortiden min her inne være i fred. Hvorfor kan jeg ikke få stille spørsmål og så får andre som ønsker å svare forholde seg til spørsmålet og ikke begynne å "rote" med alt mulig annet? Det er slitsomt å forholde seg til. Jeg kunne jo selvsagt latt være å begynne å forklare.og forsvare meg. Hvorfor skal jeg måtte sitte og se på at dette skjer gang på gang?

Du skrev til meg at dette er en spør-svar tjeneste. Og det var slik jeg ønsket å bruke forumet etter at du ga meg dette svaret. Men det funker tydeligvis ikke i mitt tilfelle. For det er stort sett alltid noen som må begynne å rote i fortida mi her inne. Mine ord blir vridd og vendt på. Det blir bare kaos og forvirring av det og så vokser problemet seg bare større. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir urolig og da ønsker en oppklaring.

Jeg forstår veldig godt at du og andre er oppgitt og lei. Jeg er det selv også. Og jeg kan ikke annet enn å beklage og si at jeg ikke kan hjelpe for at jeg er den jeg er.

Jeg har hele tiden vært opptatt av å få kompetent hjelp. For jeg vet selv hvor komplisert jeg er. Når i tillegg en som deg gir opp, finnes det neppe noen som kan hjelpe meg. Men jeg sier ikke det for å bruke det mot deg slik frosken sa noe om i går. Det handler om fortvilelse og et rop om hjelp. Og min oppfatning er at man bare må ta det tilbudet man får i psykiatrien fordi det er så trangt om plassen. Hvis ingen kan hjelpe meg, så ser jeg ikke vitsen med at jeg skal ta opp en plass for andre som kan hjelpes.

Men jeg har satt stor pris på at du har gjort ditt beste. Selv om du og andre tror jeg ikke har kommet noe lengre i hele tatt, så stemmer ikke det. Så bortkastet har det ikke vært. Langt i fra. Jeg blir svært lei meg om dere sitter igjen med slike følelser eller oppfatninger.

Får du behandling/oppfølging i rl?

Jeg tror ikke ditt tilfelle er så komplisert og vanskelig at det ikke er mulig å behandle deg, men jeg tror du trenger å forholde deg til en person, ikke mange som har forskjellige meninger og synspunkter som gjerne skjer her inne på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har derfor bedt webm stenge meg ute for godt dersom de finner ut at det er til det beste for alle parter.

Hvis nhd eller webmaster finner ut at det beste for deg er at du blir utestengt for godt, blir du det uten at du må be om det. Det kan du være trygg på. Å be om å bli utestengt for godt "hvis det er til beste for alle parter" er å frasi deg ansvar for din egen oppførsel, og det er du slett ikke tjent med. Mener du selv at det er best for deg å holde deg unna dol, så må du gjøre det. Du kan ikke la andre ta ansvaret både for vurderingen av om det er best for deg, og ansvaret for å passe på at du følger opp og gjør det du tror er det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lei meg mange ganger her inne jeg, over tilbakemeldinger jeg har fått fra andre. Tro det eller ei. Men jeg har forsøkt å holde det for meg selv.

Det er også en av grunnene til at jeg har stolt mest på nhd.

Når kritikk kommer fra han, blir jeg svært usikker.

Jeg har opplevd han som en god støtte. Og jeg forholdt meg til han som det han er - en profesjonell. Profesjonelle skal ikke såre andre.

Denne gangen har han vist at han støtter de som har kritisert meg.. Og det er svært vondt og skremmende for meg.

"Profesjonelle skal ikke såre." Det er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. De skal ikke gå inn for å såre, eller for (utelukkende) fortelle hvor håpløs du er på alle måter. Men profesjonelle både skal og må være direkte og ærlige i sine tilbakemeldinger, og sannheten kan mange ganger være sårende. Hvordan tror du du skal komme fremover hvis profesjonelle bare skal koseprate og støtte deg? Erfaring har vist at du trenger veldig direkte og klart uttrykte tilbakemeldinger for å forstå budskapet, og da går det ikke å uttrykke seg på en "skånsom" måte for å unngå at du skal bli såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mousaka

Jeg er klar over at jeg ikke fulgte rådene mht dol i går. Jeg hadde ikke noe å tape på det, for jeg har ødelagt alt for meg her inne fra før. Det sier du noe om selv også, når du ber meg slutte å spørre deg. Jeg ønsket kun en oppklaring på den måten du valgte å formulere deg på sist. Og når du valgte å ikke svare, noe jeg respekterer, valgte jeg å diskutere det med de andre her inne.

Ellers fulgte jeg faktisk rådene like før dette skjedde og var innstilt på det.

Jo, du utrykker deg tydelig nok. Det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg er ikke tunghørt. Så godt at du kan si det, kjenner du meg ikke. For det er heller ikke det det handler om.

Mye av den negative kritikken jeg har fått sitter i meg: bl.a at jeg manipulerer, har andre hensikter, at de er dritt lei av meg, at jeg gnåler osv. Over tid blir dette litt for mye å svelge. Synes du det er rart jeg da etter hvert blir usikker på også deg, når jeg vet at du også er lei slik som de andre? For det har du selv sagt. Og hvis du tenker tilbake, så har denne usikkerheten bare vokst. Gradvis har jeg fått en følelse av at du støtter de andre. Og når du til slutt velger å formulere deg slik du gjorde forrige uke, så ble det rett og slett alt for mye for meg. Jeg har vært sjokkert over dette. Og jeg prøvde å få en forklaring på det, for jeg syntes det var så rart at du kunne gjøre noe sånt.

Og derfor ønsket jeg å bruke anonyme nick også, for å beskytte meg selv. Jeg har måttet forsvare og forklare hvorfor jeg spør osv. Det er så utrolig slitsomt. Det virker som andre ikke kan la fortiden min her inne være i fred. Hvorfor kan jeg ikke få stille spørsmål og så får andre som ønsker å svare forholde seg til spørsmålet og ikke begynne å "rote" med alt mulig annet? Det er slitsomt å forholde seg til. Jeg kunne jo selvsagt latt være å begynne å forklare.og forsvare meg. Hvorfor skal jeg måtte sitte og se på at dette skjer gang på gang?

Du skrev til meg at dette er en spør-svar tjeneste. Og det var slik jeg ønsket å bruke forumet etter at du ga meg dette svaret. Men det funker tydeligvis ikke i mitt tilfelle. For det er stort sett alltid noen som må begynne å rote i fortida mi her inne. Mine ord blir vridd og vendt på. Det blir bare kaos og forvirring av det og så vokser problemet seg bare større. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir urolig og da ønsker en oppklaring.

Jeg forstår veldig godt at du og andre er oppgitt og lei. Jeg er det selv også. Og jeg kan ikke annet enn å beklage og si at jeg ikke kan hjelpe for at jeg er den jeg er.

Jeg har hele tiden vært opptatt av å få kompetent hjelp. For jeg vet selv hvor komplisert jeg er. Når i tillegg en som deg gir opp, finnes det neppe noen som kan hjelpe meg. Men jeg sier ikke det for å bruke det mot deg slik frosken sa noe om i går. Det handler om fortvilelse og et rop om hjelp. Og min oppfatning er at man bare må ta det tilbudet man får i psykiatrien fordi det er så trangt om plassen. Hvis ingen kan hjelpe meg, så ser jeg ikke vitsen med at jeg skal ta opp en plass for andre som kan hjelpes.

Men jeg har satt stor pris på at du har gjort ditt beste. Selv om du og andre tror jeg ikke har kommet noe lengre i hele tatt, så stemmer ikke det. Så bortkastet har det ikke vært. Langt i fra. Jeg blir svært lei meg om dere sitter igjen med slike følelser eller oppfatninger.

Når jeg ser innlegg i fra deg, sitter jeg nesten alltid med et ønske om å gi deg råd, jeg har prøvd noen ganger også. Men det er som om jeg seiler en vei og du en annen.

Jeg forstår deg rett og slett ikke.

Du får her beskjed om å la vær og spørre. Ikke bare beskjed, men såpass med trykk på at han følte han måtte rope det ut. Det første du gjør er å svare og stille mange spørsmål. Hvis du leser innlegget ditt, står det opptil flere spørsmålstegn.

Jeg antar at i ditt hode så er et spørsmål som ikke handler om akkuratt det NHD sa for en uke siden/eller lenger greit. Det er bare et nytt forsøk på å forklare deg enda en gang.

Det er som om du ikke leser innlegget, forstår innholdet i budskapet, eller at det egentlig ikke angår deg, eller at det var der og da. 5 minutter etterpå er det greit å spørre igjen.

Hadde jeg fått beskjed her inne eller i rl, slutt å spør meg. Hadde jeg aldri våget å gjøre det. Det handler jo om grenser andre har satt for meg.

Jeg ønsker deg lykke til, håper du finnes svarene dine i deg selv, med eller uten hjelp. Det finnes alltid noe der fremme som gir mening og som får oss til å heve hodene.

Vær stolt av deg selv om den du er. Jeg tror vi alle har en vilje og kraft i oss til å vokse og endre oss hvis vi har viklet oss inn på et feilspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erre muli

Hvis nhd eller webmaster finner ut at det beste for deg er at du blir utestengt for godt, blir du det uten at du må be om det. Det kan du være trygg på. Å be om å bli utestengt for godt "hvis det er til beste for alle parter" er å frasi deg ansvar for din egen oppførsel, og det er du slett ikke tjent med. Mener du selv at det er best for deg å holde deg unna dol, så må du gjøre det. Du kan ikke la andre ta ansvaret både for vurderingen av om det er best for deg, og ansvaret for å passe på at du følger opp og gjør det du tror er det beste for deg.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Har vært lei meg mange ganger her inne jeg, over tilbakemeldinger jeg har fått fra andre. Tro det eller ei. Men jeg har forsøkt å holde det for meg selv.

Det er også en av grunnene til at jeg har stolt mest på nhd.

Når kritikk kommer fra han, blir jeg svært usikker.

Jeg har opplevd han som en god støtte. Og jeg forholdt meg til han som det han er - en profesjonell. Profesjonelle skal ikke såre andre.

Denne gangen har han vist at han støtter de som har kritisert meg.. Og det er svært vondt og skremmende for meg.

Jeg synes det virker som du ser veldig svart hvitt på NHD.

Om han skulle ha blitt lei eller oppgitt akkurat der og da så trenger ikke det bety at han er lei hele deg. Det er ikke slik at folk enten er mot deg eller med deg. Det er masse nyanser det ser ut som forsvinner hos deg.

Jeg synes at NHD sitt svar var godt og tydelig. Skjønner at det kan virke litt skarpt. Men synes hele innlegget bar preg av en omsorg og omtanke for deg og ditt eget beste.

Det synes jeg forøvrig NHD har vist deg hele veien. Og at du nå vender deg mot ham pga noen kommentarer synes jeg er trist. Men han er jo blitt din redningsmann og den du stoler på virker deg som. Men den illusjonen du har om at NHD er ikke reell.

Folk flest også NHD tipper jeg hadde glemt hele greia om det ikke er for at du igjen maser på NHD. Det her er ikke bra for deg. Du er altfor avhengig og besatt av NHD. Kanskje du burde holde deg unna dol totalt siden du jo hopper inn i samme destruktive mønster på nytt og på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er du ikke utestengt

jeg har ikke vært her lenge, stusset litt i begynnelsen over alt dette oppstyret rundt deg. Men har lest litt her i dag og må si jeg har forståelse for det nå. Leste ett sted at du var utestengt ut 2010 (fra psyk forum) og et annet sted at det var ut påsken - vet ikke hva som stemmer, men uansett er du vel utestengt i dag. Men det har ikke akkurat hindret deg i å poste innlegg.

Tror du legger altfor stor vekt på et internettforum, hvis du blir så ødelagt og forvirret av svar her så kan det umulig være sunt for deg å være her. Dette er et anonymt nettforum og NHD er ikke din private terapeut. Du virker helt avhengig av han. Fokuser på RL er mitt råd til deg. Og unngå dol.

Ønsker deg forøvrig en god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...