Gå til innhold

Hvor lenge varer en time hos fastlegen?


cathlin

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

Hørte et foredrag av Malterud om det hun kaller grensekonflikter (eller kanskje det ikke var hennes betegnelser) og det var utrolig spennende. Handlet om hvordan jobbe med pasienter med ME og tilsvarende.

Min fastlege er av den mer teknisk innrettede typen.

Ja, hun er en spennende lege - og visstnok spesiellt opptatt av kvinners forhold til leger. Glad for at noen forsker p[ slike ting, i en lege-pasient relasjon vil sistnevnte som regel alltid v're underlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    15

  • morsan

    4

  • frosken

    3

  • jubalong70

    2

Mest aktive i denne tråden

Her var det nok ikke dette det var snakk om. Hos meg foregår det slik: 1. Pasienten legger fram sitt problem. 2. Jeg undersøker. 3. Sammen med pasienten prøver jeg å oppsummere og legge en plan. 4. Utfylling av nødvendige rekvisisjoner/henvisninger og dokumentasjon. Under del 3 er det svært nyttig at pasienten holder seg til temaet og ikke bringer inn nye ting. Under del 4 blir arbeidet bedre utført om jeg ikke blir forstyrret av "preik".

Var det et svar til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...