Gå til innhold

bare tyngre

Gjest sliten av å være sliten

Anbefalte innlegg

Gjest sliten av å være sliten

Jeg har drukket et kjøkkenglass med sprit og gått og lagt

megHar sovet fire timer om natta så lenge jeg kan huske og var desperat. Sovner likevel ikke. Må kanskje be om sovemedisiner. Jeg har prøvd det før, og det fører til at jeg går søvning dag og natt. Jeg som skal på jobb i morgen. Funker ikke det her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344756-bare-tyngre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg har drukket et kjøkkenglass med sprit og gått og lagt megHar sovet fire timer om natta så lenge jeg kan huske og var desperat. Sovner likevel ikke. Må kanskje be om sovemedisiner. Jeg har prøvd det før, og det fører til at jeg går søvning dag og natt. Jeg som skal på jobb i morgen. Funker ikke det her.''

Ser du ber oss overse innlegget, men drister meg til å svare likevel.

Føler med deg, har sjøl slitt med søvnproblemer det meste av livet. Det at du drakk et kjøkkenglass sprit, og det til alt overmål på formiddagen, vitner om at du er i en desperat situasjon!

Du har sikkert i likhet med meg lest og prøvd det meste mht søvnråd; fast døgnrytme uka gjennom, trim, kosthold, kjerringråd osv, osv. Og du vet helt sikkert like godt som meg at alkohol kan virke fristende for å få sove, men bare forsterker problemet.

Det som har hjulpet meg gjennom de verste kneikene (i tillegg til alle PK godkjente råd) er innsovningstabletter, Imovane 5 mg i mitt tilfelle. De er vanedannende ja, men om du er bevisst på bruken og har en årvåken lege, tror jeg ikke det bør være et problem å ta en tablett i ny og ne periodevis. Jeg følte meg ikke døsig dagen etter, men en ekkel smak i munnen fra morgenen av var ubehagelig. Likevel verdt en god natts søvn....

Melatonin er nå godkjent i Norge og skrives ut på resept. Dette er et "hormontilskudd" som ikke er vanedannende, vel verdt et forsøk om du ikke har prøvd det!

Mener ikke at alt skal løses med piller, men det kan være et alternativ når alt annet er forsøkt og bunnen er nådd.

Ikke vær redd for å søke hjelp, LYKKE TIL :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344756-bare-tyngre/#findComment-2921949
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...