Gå til innhold

Tjene 1G ved siden av avklaringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest fortviler nå...
Skrevet

Kan man tjene inntil 1G utenom rehabiliteringspenger/avklaringspenger fra den datoen man går over på dette? Eller er det bare de som har uføretrygd som kan tjene penger ved siden av?

Noen som vet? Var på møte med NAV i dag, men de svarer jo ikke ordentlig på noe, ser bare skjevt på deg som om du er dum!

Gjest høstløv
Skrevet

Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.

Kommer du ikke inn under overgangsreglene, så vil lønnet arbeid i utgangspunktet føre til at AAP inkl. barnetillegget blir redusert.

AAP er forkortelse for ArbeidsAvklaringsPenger.

Kommer du inn under overgangsreglene, så har du fått brev om dette, hvor dette står forklart i detalj.

Gjest høstløv
Skrevet

Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.

Kommer du ikke inn under overgangsreglene, så vil lønnet arbeid i utgangspunktet føre til at AAP inkl. barnetillegget blir redusert.

AAP er forkortelse for ArbeidsAvklaringsPenger.

Kommer du inn under overgangsreglene, så har du fått brev om dette, hvor dette står forklart i detalj.

Mitt tidligere svar:

''Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.''

Gjelder for en som har fått Tidsbegrenset uførestønad i flere år.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

nei, du kan ikke tjene 1g i tillegg til aap, hvis du ikke hadde tu før 1. mars.Og da mener jeg tu med vedtak som varer lenger enn 1. mars. Da er du kommet under overgangsregler, og da kan du tjene noe helt til ditt vedtak går ut. Om du kan tjene noe mens du går på aap ellers, må være hvis du ikke har 100% aap? F.eks. at du jobber 50%, og ellers 50% aap. Det er vel den eneste måten det er lov på, uten at de trekker deg i aap. har du ikke fått informasjonsbrev ang. dette?

• 2 uker senere...
Skrevet

Mitt tidligere svar:

''Det avhenger av om du kommer inn under overgangsreglene eller ikke. Hvis du kommer inn under overgangsreglene kan du oppgi 16 timer arbeid på meldekortet (for to uker) uten at AAP blir redusert.''

Gjelder for en som har fått Tidsbegrenset uførestønad i flere år.

Dette er feil. Det er 16 timer pr uke, altså 32 timer på to uker man kan jobbe uten å bli trukket noe. Men kun hvis man er hatt TU før, og er under overgangsreglene.

Gjest høstløv
Skrevet

Dette er feil. Det er 16 timer pr uke, altså 32 timer på to uker man kan jobbe uten å bli trukket noe. Men kun hvis man er hatt TU før, og er under overgangsreglene.

Jeg tror, du må lese reglene en gang til, for jeg siterte fra brevet fra NAV ang. overgangsreglene.

Skrevet

Jeg tror, du må lese reglene en gang til, for jeg siterte fra brevet fra NAV ang. overgangsreglene.

Da må du se på utgangspunktet for sitatet ditt en gang til. 16 t pr uke er det som er riktig. Gjerne ring Nav. Det gjorde jeg.

Gjest høstløv
Skrevet

Da må du se på utgangspunktet for sitatet ditt en gang til. 16 t pr uke er det som er riktig. Gjerne ring Nav. Det gjorde jeg.

En må sende inn ett meldekort for hver to ukers periode.

''For å få utbetalt arbeidsavklaringspenger, må du sende meldekort hver 14. dag, slik de som mottar attføringspenger gjør i dag. ''

''Alt lønnet arbeid skal oppgis på meldekortet, og vil som hovedregel føre til at arbeidsavklaringspengene inkludert barnetillegg blir redusert. Som en erstatning for friinntekten, kan du i overgangsperioden oppgi 16 timer arbeid på meldekortet, uten at arbeidsavklaringspengene blir redusert.''

http://www.nav.no/217387.cms

Skrevet

En må sende inn ett meldekort for hver to ukers periode.

''For å få utbetalt arbeidsavklaringspenger, må du sende meldekort hver 14. dag, slik de som mottar attføringspenger gjør i dag. ''

''Alt lønnet arbeid skal oppgis på meldekortet, og vil som hovedregel føre til at arbeidsavklaringspengene inkludert barnetillegg blir redusert. Som en erstatning for friinntekten, kan du i overgangsperioden oppgi 16 timer arbeid på meldekortet, uten at arbeidsavklaringspengene blir redusert.''

http://www.nav.no/217387.cms

Sorry, du har rett. Jeg tok feil.

Dårlig i matematikk, jeg.

Hvis man fører opp at man arbeider 50%, altså 37,5 timer på to uker, blir man trukket kun for 21 timer.

På fire uker utgjør det 32 timer. Man kan altså arbeide en dag i uka uten å bli trukket noe som helst.

*legger meg langflat*

Gjest høstløv
Skrevet

Sorry, du har rett. Jeg tok feil.

Dårlig i matematikk, jeg.

Hvis man fører opp at man arbeider 50%, altså 37,5 timer på to uker, blir man trukket kun for 21 timer.

På fire uker utgjør det 32 timer. Man kan altså arbeide en dag i uka uten å bli trukket noe som helst.

*legger meg langflat*

OK.

Dette gjelder hvis en kommer inn under overgangsreglene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...