Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv

Joda, men du bommer på meningen. Dette skal være noe visuelt. Man kan selvsagt spare litt strøm i dag ved å justere ned termostaten en halv grad, men det er ikke videre synlig for andre.

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• Colette

6

• morsan

5

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest wiggum
Skrevet

Joda, men du bommer på meningen. Dette skal være noe visuelt. Man kan selvsagt spare litt strøm i dag ved å justere ned termostaten en halv grad, men det er ikke videre synlig for andre.

Det er med andre ord mest for å vise seg frem for naboen. En totalt meningsløs sosialist jippo.

Skrevet

Det er med andre ord mest for å vise seg frem for naboen. En totalt meningsløs sosialist jippo.

Er du besatt av sosialister?

Gjest wiggum
Skrevet

Er du besatt av sosialister?

Føler et vist ubehag ja. Slik som det virker som om du er alergisk overfor freppere.

Skrevet

Føler et vist ubehag ja. Slik som det virker som om du er alergisk overfor freppere.

Vel, Frp'ere har en politikk som trakasserer innvandrere. Lysmarkeringen har intet/lite med "sosialisme" å gjøre.

Skrevet

Vel, Frp'ere har en politikk som trakasserer innvandrere. Lysmarkeringen har intet/lite med "sosialisme" å gjøre.

''Vel, Frp'ere har en politikk som trakasserer innvandrere. Lysmarkeringen har intet/lite med "sosialisme" å gjøre.''

"Sosialisme" er for mange et skjellsord som kan brukes til hva som helst :-)

Gjest wiggum
Skrevet

WWF tilhører nok venstresiden.

Skrevet

''Vel, Frp'ere har en politikk som trakasserer innvandrere. Lysmarkeringen har intet/lite med "sosialisme" å gjøre.''

"Sosialisme" er for mange et skjellsord som kan brukes til hva som helst :-)

Helsesystem for alle er åpenbart "sosialisme".

Om man ikke var det før, så kunne man jo lett bli det! :-)

Skrevet

WWF tilhører nok venstresiden.

Det er jo egentlig litt fint at alt det fine og gode (helsesystem, WWF, velferdsstat, livskvalitet, trygghet, osv) skyldes "sosialisme".

Det er åpenbart en fin ting, altså.

Skrevet

Helsesystem for alle er åpenbart "sosialisme".

Om man ikke var det før, så kunne man jo lett bli det! :-)

Ja..Jeg er "temmelig kvalm" av de som ikke vet å verdsette det samfunnet sosialismen har gitt dem. Til tross for at de nyter godene av dette hver eneste dag.

Skrevet

Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv

'''så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv''

Ha!! Her kan jeg si klart og tydelig: NOT guilty as charged!! :-)

Skrevet

Var liiiiiit forsinket med å slå av... men skal ta igjen det tapte så det ivhertfall blir én time :)

Liker det symbolske med handlingen :)

''Var liiiiiit forsinket med å slå av... ''

Ja, her så jeg meg 'nødsaget' til å ha på lyset over komfyren noen minutter ekstra, da vi ikke rakk å bli ferdig med lørdagsmatlagingen...;-) Men ellers var det mørkt da.

Skrevet

Ja..Jeg er "temmelig kvalm" av de som ikke vet å verdsette det samfunnet sosialismen har gitt dem. Til tross for at de nyter godene av dette hver eneste dag.

''Ja..Jeg er "temmelig kvalm" av de som ikke vet å verdsette det samfunnet sosialismen har gitt dem. Til tross for at de nyter godene av dette hver eneste dag.''

Sant nok, og det samme kan sies å gjelde kvinnefrigjøringen. Jeg blir matt av unge kvinner som mener at det ikke er så viktig med likestilling...

Gjest Kayia
Skrevet

Ingen slukte lyr der denne kvinnen befant seg, og der var vi en mann og to kvinner ;)

Skrevet

Vi hadde tenkt å gjøre det, men glemte det...

Skrevet

''Dette er helt meningsløst så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren''

Jeg har hatt det 18-19 grader inne i vinter når det var på det kaldeste ute. Kunne slått på en ovn til, men med disse strømprisene har jeg ikke gjort det. Til vanlig er det rundt 20-21 grader hjemme hos meg.

''kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken''

Hvis jeg skal handle mye ja, hvis jeg ikke skal ha mer enn jeg får i ryggsekken så går jeg like gjerne.

''dra til syden 4 ganger i året''

Har aldri vært i syden.

''bytte ut sofaen hvert 5 år''

Sofaen min er 12 år og den blir ikke byttet ut før ungene flytter hjemmefra og jeg også flytter, fremdeles antagelig 7-8 år frem i tid.

''totalrehabilitere kjøkkenet like ofte''

Har riktignok skiftet kjøkken, men da ble det byttet en varmtvannstank som var 25 år gammel og høyst moden for utskifting. Røropplegget var ca. 40 år og definitivt modent for utskifting! Kjøkkenskapene likeså. Nytt kjøkken ble kjøpt på Ikea til en rimelig penge.

Så jeg har ingen dårlig samvittighet overhodet over at vi ikke slukket lyset i går kveld. :o)

mariaflyfly
Skrevet

'''så lenge folk fortsetter å ha 25 grander inne om vinteren, kjøre bil selv om de bare skal 300m til butikken, dra til syden 4 ganger i året, bytte ut sofaen hvert 5 år, totalrehabilitere kjøkkenet like ofte, osv osv''

Ha!! Her kan jeg si klart og tydelig: NOT guilty as charged!! :-)

Hehe, samme her. Skivebom. :)

Gjest wiggum
Skrevet

Det er jo egentlig litt fint at alt det fine og gode (helsesystem, WWF, velferdsstat, livskvalitet, trygghet, osv) skyldes "sosialisme".

Det er åpenbart en fin ting, altså.

Hvis vi kan takke sosialismen for dette er det merkelig hvorfor levestandarden og livskvalitet er omvendt proporsjonal med graden av sosialisme. Bare se på såkalte sosialistiske paradis, nu og tidligere. Når man må mure innbyggerne inne så de ikke skal rømme er det noe galt.

Skrevet

Hvis vi kan takke sosialismen for dette er det merkelig hvorfor levestandarden og livskvalitet er omvendt proporsjonal med graden av sosialisme. Bare se på såkalte sosialistiske paradis, nu og tidligere. Når man må mure innbyggerne inne så de ikke skal rømme er det noe galt.

Det er du som kaller alle fremskritt for "sosialisme".

Norge er et sosialdemokrati.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...