Gå til innhold

HIV eller annet retrovirus?


Gjest Nepno

Anbefalte innlegg

Gjest Nepno

Hei og takk for svar! Jeg fortalte om at jeg hadde hatt sex med ei dame i England og fallende CD4 og CD8 tall. Fra 1300 til 790 på 5 mnd. I tillegg til nevropatier og lichen planus i munnhulen. Hvordan skal jeg få sjekket om det er virus i blodet? PCR HIV RNA? Kan det være andre virus som ligner på HIV som dreper CD4? Er det andre muligheter for å påvise om jeg har virus i blodet? Se i mikroskop? Er det infeksjonsmedisiner eller hematolog som tar disse prøvene? Er redd for ytterligere fall i CD4 jeg uten at legene finner ut hvilket virus det er. Kan det være stor variasjon i CD4-tall fra dag til dag? Er det påvist falske negative HIV-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er kjent at en ikke ubetydelig andel av medisinske prøver gir uventet resultat. Noen av disse er direkte feil; enten p.g.a tekniske årsaker eller rapportering. Derfor er det et godt poeng alltid å repetere uventede resultater. Det kan forekomme endel dag-til-dag variasjon av CD4 (og andre hematologiske) tall, men fra forandring fra 1300 til 790 er for stor til å være dag-til-dag variasjon. Hvem tar slike prøver? (da inkludert meningsfull vurderiong av resultater) Siden det er i utgangspunktet er et infeksjonsmedisinsk problemstilliong vil jeg anbefale en infeksjonsmedisiner. Dagens HIV undersøkelser er som regel antistoofundersøkelser. De som er i bruk i norske mikrobiologiske laboratorier er svært gode og jeg vil anta at falsk negativ resultat etter såp mange tester er praktisk talt noneksistent. Det at et individ ikke pøroduserer antistoffer etter en HIV infeksjon er beskrevet, men det er så sjelnde at de få tilfeller er publisert som rariteter. Det finnes muligheter til HIV RNA PCR undersøkelse. Jeg vil tro at en indremedisiner kan diskutere muligheten med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...