Gå til innhold

Puppeoperasjon i morgen. NERVØS!!

Anbefalte innlegg

Gjest bOObs
Skrevet

Endelig, i morgen er dagen.... Helt siden jeg fikk pupper har jeg mislikt dem enormt, og vært sikker på at jeg skulle gjøre noe med det en dag. Og i morgen skjer det.

Ferdig med barn, langt over 30 år, dette har jeg ventet over halve livet på. Men hjelp, JEG ER SÅ NERVØS!

Har vært i narkose før, så det skal sikkert gå greit. Men, er engstelig for at jeg ikke skal ha en god kommunikasjon med kirurgen. Har vært på to konsultasjoner hos to ulike kirurger, men ble av forskjellige årsaker satt opp til en tredje kirurg.

Har fremdeles en del spørsmål, det er jo gjerne slik at det dukker opp masse man lurer på i siste liten. har lest og lest og lest på nettet.. både her på Dol og på andre norske og utenlandske fora. Har funnet svært lite negativt, så å si alle er fornøyde, så sånn sett er jeg beroliget.

Ser at jeg "babler" her. Og hodet er litt kaos. Nervøs i magen, urolig og tenker ikke helt klart. Sovet dårlig de siste nettene.

Urolig for om jeg skal klare meg bra de første dagene etter operasjonen, lage meg mat, klare å hente ting i skapene, tørke meg etter å ha vært på do..!!? Samboer henter meg etter operasjonen i morgen og er hos meg hele dagen. Tirsdag og onsdag skal han på jobb, jeg må være alene.

Kan jeg dusje 2-3 dager etterpå, bare sånn fra livet og ned? Eller kan det bli vanskelig? Og er det vanskelig å få tørket seg på do..? Er det mulig å få på seg en løs genser over hodet, eller går det kun med jakker?

Gruuuuer meg :-(( Men er ikke redd for smerter, mest for at jeg ikke skal føle meg ivaretatt på operasjonsdagen.

Gjest CableDrop
Skrevet

skal du redusere eller forstørre brystene?

Gjest bOObs
Skrevet

skal du redusere eller forstørre brystene?

Løft med bittelitt reduksjon

candyqueen_83
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! :o)

Kommer nok til å ta denne operasjonen om noen år jeg også. Lønner seg vel å vente til man er ferdig med barn.

Gjest bOObs
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til! :o)

Kommer nok til å ta denne operasjonen om noen år jeg også. Lønner seg vel å vente til man er ferdig med barn.

Tusen takk!

Sprøtt å være så nervs for noe jeg ønsker meg nesten mer enn noe annet. Men det er jo det du sier - det man øsnker seg mest er samtidig det man er mest redd for å få.

*bable bable* kommer ikke til å få sove i natt!! ;-)))

Skrevet

Løft med bittelitt reduksjon

hei,løftet selv for endel år tilbake og kan bare si at det har jeg aldri angret på :)

Klart du har vondt de første dagene, men tipper du smiler likevel :)

Lykke til

Gjest CableDrop
Skrevet

hei,løftet selv for endel år tilbake og kan bare si at det har jeg aldri angret på :)

Lykke til

jeg tok en reduksjonsoperasjon for noen år siden. Det var den enkleste, mest komplikasjonsløse operasjonen jeg har tatt. Tror jeg var ute av klinikken etter to timer. Tror ikke jeg hadde så mye smerter i brystene, uheldigvis fikk jeg en grusom tannpine og alt fokuset var på den smerten.

Skrevet

jeg tok en reduksjonsoperasjon for noen år siden. Det var den enkleste, mest komplikasjonsløse operasjonen jeg har tatt. Tror jeg var ute av klinikken etter to timer. Tror ikke jeg hadde så mye smerter i brystene, uheldigvis fikk jeg en grusom tannpine og alt fokuset var på den smerten.

Kansje det er annerledes med løft, enn kun reduksjon tenker jeg da...........for det er klart det er vondt, kan liksom ikke sammenlignes med tannpine da...he-he, det går jo som regel over da, etter ett tannlegebesøk, disse smertene derimot vil nok vare en liten uke ja.

vet ikke hvordan de gjør dette idag da, ca 10 år siden jeg hadde mitt løft.

Skrevet

Kansje det er annerledes med løft, enn kun reduksjon tenker jeg da...........for det er klart det er vondt, kan liksom ikke sammenlignes med tannpine da...he-he, det går jo som regel over da, etter ett tannlegebesøk, disse smertene derimot vil nok vare en liten uke ja.

Var forresten på sykhuset en dag, fra tidlig morgen til ettermiddag.

Tok endel mer en 2 timer ja.

Gjest CableDrop
Skrevet

Jeg hadde tannpine i flere dager, dro til tannlegen men hun tok 700 kroner bare for å si at hun ikke ante hva hun skulle gjøre for å hjelpe meg. tannpinen varte i nesten to uker. smertene etter operasjonen var peanuts i forhold til det.

Skrevet

Jeg har ikke noe informasjoner til deg, men lykke til, dette går helt sikkert flott!

Gjest bOObs
Skrevet

må si jeg trodde du var mann med det nicket, og lurte litt på om du bare var interessert i puppeprat ;))) Takk for at du delte beroligende info!

Gjest bOObs
Skrevet

Jeg har ikke noe informasjoner til deg, men lykke til, dette går helt sikkert flott!

takk for det :-)

Gjest bOObs
Skrevet

Lykke til

Jeg regner også med at det går bra til slutt!

Bare et dumt spørsmål... kan jeg ha litt mascara på øynene eller må all sminke bort slik som smykker? Føler meg litt naken uten, og skal på bussen i morgen tidlig..... ;-P

Gjest nopey
Skrevet

Jeg regner også med at det går bra til slutt!

Bare et dumt spørsmål... kan jeg ha litt mascara på øynene eller må all sminke bort slik som smykker? Føler meg litt naken uten, og skal på bussen i morgen tidlig..... ;-P

Ingen smykker eller sminke. Mest mulig sterilt.

Gjest bOObs
Skrevet

Og det har gått veldig bra hittil. Hyggelig kirurg, utrolig hyggelig og beroligende anestesilege, som ga meg deilig massasje i panna mens han snakket rolig... helt supert.

Anestesisykepleieren var derimot litt muggen, men det brydde jeg meg ikke om ;-)

Ligger nå pent dandert hjemme i senga som en annen prinsesse på erten, en del smerter, men man har da født uten smertestillende flere ganger, så dette er bare peanuts.

Skal til ktr i morgen. Happy :-)

candyqueen_83
Skrevet

Og det har gått veldig bra hittil. Hyggelig kirurg, utrolig hyggelig og beroligende anestesilege, som ga meg deilig massasje i panna mens han snakket rolig... helt supert.

Anestesisykepleieren var derimot litt muggen, men det brydde jeg meg ikke om ;-)

Ligger nå pent dandert hjemme i senga som en annen prinsesse på erten, en del smerter, men man har da født uten smertestillende flere ganger, så dette er bare peanuts.

Så bra :o) Håper du blir fornøyd :o)

Gjest bOObs
Skrevet

Så bra :o) Håper du blir fornøyd :o)

Håper jeg og. Drømmen er å kunne gå i en sommerkjole som ikke ser ut som en sekk, fordi jeg ellers ikke får plass til puppene i bryststykket...... ;o)

Skrevet

Gratulerer som ferdig! Det er bare å ta smertestillende om du har det vondt - da vil kroppen kunne konsentrere seg om å leges, i stedet for å takle smertene.

Er litt misunnelig ;)

Gjest bOObs
Skrevet

Gratulerer som ferdig! Det er bare å ta smertestillende om du har det vondt - da vil kroppen kunne konsentrere seg om å leges, i stedet for å takle smertene.

Er litt misunnelig ;)

Jepp :-)

jeg skal visst ikke ta smertestillende mer enn 3 dager, noe jeg synes er rart, mtp alt jeg har lært om sensibilisering av smertesensorer. (tror du kan litt om slike fag og ;-)

Men enn så lenge er jeg ikke vondt å be nei. Svelger Paracet etter anbefalingene og har fått Oxynorm til bruk ved behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...