Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest speer

jøje meg det er flere dager siden jeg startet tråden og den går fremdeles;) Bra å kunne engasjere slik.

Burde ikke du bruke tid å lete opp gamle lærebøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

''Norsk utseende dekker alle nordmenn''

Det er feil. De fleste forstår hva som menes med "norsk utseende". Bare ikke deg. Men det hadde jeg ikke forventet heller.

Der er jeg forsåvidt enig med deg - siden "norsk utseende" blir et meningsløst begrep, forstår man jo at det menes "typisk norsk utseende". I de tilfeller hvor man faktisk trenger begrepet for å beskrive et utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Der er jeg forsåvidt enig med deg - siden "norsk utseende" blir et meningsløst begrep, forstår man jo at det menes "typisk norsk utseende". I de tilfeller hvor man faktisk trenger begrepet for å beskrive et utseende.

''I de tilfeller hvor man faktisk trenger begrepet for å beskrive et utseende.''

Nettopp. Og det gjør bl.a. politiet rett som det er.

http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=politiet+%22norsk+utseende%22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Beklager, men det der var knapt nok sant for 100 år siden.

Hvem som helst kan se ut som en nordmann/norsk. Etnisk norsk, derimot, er noe annet.

Det blir akkurat som i USA.

Neida, slik er det fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det...''

Problemet er ikke de som eventuelt ikke definerer seg som norske. Klart det er greit å definere seg som noe mer enn eller noe annet enn norsk.

Problemet oppstår når folk som definerer seg som norske IKKE blir definert som norske av deg og dine likesinnede, fordi de ikke har "biologiske aner" herfra - selv om de føler seg norske tvers gjennom, har norske foreldre, norsk morsmål og norsk identitet.

Ser du virkelig ikke at det kan være problematisk?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et problem. Det er ikke slik at vi går rundt å sier "du er ikke norsk" til folk. Det gjør ihvertfall ikke jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest speer

Du har plutselig begynt å bruke "etnisk" som en kvalifikator før "tysker".

De fleste skjønner at når man snakker om en med "tysk utseende" så mener man implisitt "etnisk tysk utseende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omat og omat om det samme hele tiden... Dette fikk du forøvrig svar på i går.

Og en tysker som flytter til kina ser ikke plutselig ut som en kineser dagen etter.

Jeg begynner å bli jævla lei at dette patetiske PK-tullballet ditt.

Hvis han flytter til USA, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Norsk utseende dekker alle nordmenn''

Det er feil. De fleste forstår hva som menes med "norsk utseende". Bare ikke deg. Men det hadde jeg ikke forventet heller.

Akkurat som "ser ut som han kommer fra USA".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skjønner at når man snakker om en med "tysk utseende" så mener man implisitt "etnisk tysk utseende".

Så du mener at kun ariske ser tyske ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Akkurat som "ser ut som han kommer fra USA".

Ærlig talt sør, du blir bare mer og mer patetisk.

*rister oppgitt på hodet*

Det fleste skjønner at "norsk utseende" betyr "etnisk/typisk norsk utseende".

Som er et uttrykk som brukes jevnlig av våre myndigheter, og av pressen:

http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=politiet+%22norsk+utseende%22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt sør, du blir bare mer og mer patetisk.

*rister oppgitt på hodet*

Det fleste skjønner at "norsk utseende" betyr "etnisk/typisk norsk utseende".

Som er et uttrykk som brukes jevnlig av våre myndigheter, og av pressen:

http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=politiet+%22norsk+utseende%22

Ja, og det gjør det faktisk ikke stort bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ærlig talt sør, du blir bare mer og mer patetisk.

*rister oppgitt på hodet*

Det fleste skjønner at "norsk utseende" betyr "etnisk/typisk norsk utseende".

Som er et uttrykk som brukes jevnlig av våre myndigheter, og av pressen:

http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=politiet+%22norsk+utseende%22

Men du skjønner, speer, at det er ikke pk korrekt å mene det...

Vi er etnisk norske, akkurat som indianerne i USA og urbefolkningen i Australia...

Grunnen til at folk driter i menneskers opprinnelse er dårlig samvittighet. Vesten overtok de fleste u-land i verden, og derfor kan en sør-afrikaner være hvit, ikke fordi vi var velkomne der, men vi overtok bare landet deres.

Man kan være mye mer beskjemmet over å være hvit europeer, enn man kan fra alle andre land...(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er et problem. Det er ikke slik at vi går rundt å sier "du er ikke norsk" til folk. Det gjør ihvertfall ikke jeg. :P

Selvsagt gjør du, implisitt, det, hvis alle andre er akseptert som "norske", bortsett fra den ene gutten i klassen som er adoptert fra Korea.

Du ekskluderer mennesker, og det stinker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjønner, speer, at det er ikke pk korrekt å mene det...

Vi er etnisk norske, akkurat som indianerne i USA og urbefolkningen i Australia...

Grunnen til at folk driter i menneskers opprinnelse er dårlig samvittighet. Vesten overtok de fleste u-land i verden, og derfor kan en sør-afrikaner være hvit, ikke fordi vi var velkomne der, men vi overtok bare landet deres.

Man kan være mye mer beskjemmet over å være hvit europeer, enn man kan fra alle andre land...(

Jøss! Er det sånn du tenker.

Det sier nok masse om deg.

Hvordan ser en person fra USA ut, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Jøss! Er det sånn du tenker.

Det sier nok masse om deg.

Hvordan ser en person fra USA ut, da?

Du trenger ikke ta den én gang til. Det holder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta den én gang til. Det holder nå.

Nei, jeg forstår at du ikke ønsker det. Det viser jo så ettertrykkelig at du tar feil.

Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nei, jeg forstår at du ikke ønsker det. Det viser jo så ettertrykkelig at du tar feil.

Lykke til neste gang!

*rister på hodet igjen og tørker lattertårene*

''Nei, jeg forstår at du ikke ønsker det.''

USA spørsmålet er allerede besvart.

'' Det viser jo så ettertrykkelig at du tar feil.''

Nei, det gjør det ikke. Jeg bruker bare er vanlig uttrykk som også

benyttes av bl.a. norske myndigheter. Hvis du ikke tåler det, er det du som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...