Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

men bare godta at ikke alle tror det du tror..

er vel ikke mer å si enn det...

Jeg godtar det, i og med at jeg ikke gjør noe voldelig eller nekter deg å skrive.

Det betyr ikke at jeg ikke skriver innlegg, og påpeker at du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Jeg godtar det, i og med at jeg ikke gjør noe voldelig eller nekter deg å skrive.

Det betyr ikke at jeg ikke skriver innlegg, og påpeker at du tar feil.

ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

det har ikke noe å si om foreldrene er norske når de ikke er biologiske...

At du ikke skammer deg over slike uttalelser. Jeg skjemmes rett og slett når jeg leser dette. Det du sier er at adoptivbarn aldri kan bli norske i dine øyne. Heldigvis er vi mange som har andre øyne enn deg og inkluderer i vårt fellesskap mennesker med forskjellig hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke skammer deg over slike uttalelser. Jeg skjemmes rett og slett når jeg leser dette. Det du sier er at adoptivbarn aldri kan bli norske i dine øyne. Heldigvis er vi mange som har andre øyne enn deg og inkluderer i vårt fellesskap mennesker med forskjellig hudfarge.

ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?

Det er, som har blitt påpekt ørten ganger, INTET galt i ikke å være norsk, eller ha norske gener.

Det er, derimot, veldig mye galt i å nekte norske statsborgere å være norske, med henvisning til hudfargen, eller lignende irrelevante faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?

''ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?''

Hehe, synd du selv ikke ser det komiske i svarene dine, sett i sammenheng. Ett sted påpeker du standhaftig at du i ørten generasjoner bakover garantert er helt norsk, et annet sted skriver du som over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?

Hadde du vært...hadde du ikke. Du aner ikke hva du snakker om. Hadde du adoptert barn så hadde du vært følsom over at noen prøvde å ekskludere dem. Dette er meget følsomt tema og du burde hatt vett til å la være å komme med de uttalelsene.

For adoptivbarn å lese det du skriver er det direkte nedverdigende, og det er like nedverdigende for de som har foreldre eller besteforeldre som er født i et annet land. Det er den tankegangen at arier har finest utseende som er farlig for verdensfreden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?''

Hehe, synd du selv ikke ser det komiske i svarene dine, sett i sammenheng. Ett sted påpeker du standhaftig at du i ørten generasjoner bakover garantert er helt norsk, et annet sted skriver du som over.

aldri sagt at jeg ikke er norsk? mulig jeg skrev setningen feil eller noe.. beklager så meget... tåpelig.. må le av folk her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært...hadde du ikke. Du aner ikke hva du snakker om. Hadde du adoptert barn så hadde du vært følsom over at noen prøvde å ekskludere dem. Dette er meget følsomt tema og du burde hatt vett til å la være å komme med de uttalelsene.

For adoptivbarn å lese det du skriver er det direkte nedverdigende, og det er like nedverdigende for de som har foreldre eller besteforeldre som er født i et annet land. Det er den tankegangen at arier har finest utseende som er farlig for verdensfreden.

Ok.. Jeg har i hvertfall ikke mer å si om det.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk. Alle ser at hun kommer fra et land i Afrika, at hun har genene sine derfra og ikke fra Norge.

Det er ikke bare statsborgerskapet som avgjør om en er norsk eller ikke. Det er også opprinnelse og genetisk/etnisk tilhørighet. Enten du liker det eller ikke.

''Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk. Alle ser at hun kommer fra et land i Afrika, at hun har genene sine derfra og ikke fra Norge.

Det er ikke bare statsborgerskapet som avgjør om en er norsk eller ikke. Det er også opprinnelse og genetisk/etnisk tilhørighet. Enten du liker det eller ikke.''

Tar kvelden nå og orker ikke gjenta argumentene fra en del andre i denne tråden; men må bare uttrykke følgende:

Skremmende lesning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det er, som har blitt påpekt ørten ganger, INTET galt i ikke å være norsk, eller ha norske gener.

Det er, derimot, veldig mye galt i å nekte norske statsborgere å være norske, med henvisning til hudfargen, eller lignende irrelevante faktorer.

Amen.

At det kan være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

ser ikke noe galt i å ikke være helt norsk jeg. Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det... hva er galt med å ikke ha helt norske gener?

''Hadde jeg ikke vært helt norsk så hadde jeg ikke skammet meg over det...''

Problemet er ikke de som eventuelt ikke definerer seg som norske. Klart det er greit å definere seg som noe mer enn eller noe annet enn norsk.

Problemet oppstår når folk som definerer seg som norske IKKE blir definert som norske av deg og dine likesinnede, fordi de ikke har "biologiske aner" herfra - selv om de føler seg norske tvers gjennom, har norske foreldre, norsk morsmål og norsk identitet.

Ser du virkelig ikke at det kan være problematisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

''Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk. Alle ser at hun kommer fra et land i Afrika, at hun har genene sine derfra og ikke fra Norge.

Det er ikke bare statsborgerskapet som avgjør om en er norsk eller ikke. Det er også opprinnelse og genetisk/etnisk tilhørighet. Enten du liker det eller ikke.''

Tar kvelden nå og orker ikke gjenta argumentene fra en del andre i denne tråden; men må bare uttrykke følgende:

Skremmende lesning!!

''Skremmende lesning!!''

Hva da? At jeg kalte brukte uttrykket "ramsvart"? Det er jo lov å bruke uttrykket "svart" om mørkhudete. "Ram" er bare et ord som gradsdefinerer det, altså i betydningen _veldig_ svart/mørk.

Du er vel ikke blant dem som nekter for at det blant f.eks. afrikanere finnes gradsforskjeller på hudfargen?

Eller blant dem som lar Sør få lov til å bruke uttrykket "svart", og ikke jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Skremmende lesning!!''

Hva da? At jeg kalte brukte uttrykket "ramsvart"? Det er jo lov å bruke uttrykket "svart" om mørkhudete. "Ram" er bare et ord som gradsdefinerer det, altså i betydningen _veldig_ svart/mørk.

Du er vel ikke blant dem som nekter for at det blant f.eks. afrikanere finnes gradsforskjeller på hudfargen?

Eller blant dem som lar Sør få lov til å bruke uttrykket "svart", og ikke jeg?

Det er ikke gradering av hudfarge som mange rister på hodet over deg, men gradering av definisjonen norsk. Når en som du beskriver som "ramsvart" ikke kan være norsk så beskriver du rasistiske fordommer som er farlige og ekskluderende, og som har før årsaket en verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er ikke gradering av hudfarge som mange rister på hodet over deg, men gradering av definisjonen norsk. Når en som du beskriver som "ramsvart" ikke kan være norsk så beskriver du rasistiske fordommer som er farlige og ekskluderende, og som har før årsaket en verdenskrig.

Nei, nå får du rulle inn. Mener du Sør også er rasist da eller, siden også han bruker ordet "svart"?

Det som er fakta her er jo at det finnes ulike raser og mennesker med ulike hudfarger. Hvordan kan en kalles rasist av å nevne det?

Men men, tro hva faen du vil. Du kjenner meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Det er ikke gradering av hudfarge som mange rister på hodet over deg, men gradering av definisjonen norsk. Når en som du beskriver som "ramsvart" ikke kan være norsk så beskriver du rasistiske fordommer som er farlige og ekskluderende, og som har før årsaket en verdenskrig.

Og DU er bare dum.....

Sørgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, nå får du rulle inn. Mener du Sør også er rasist da eller, siden også han bruker ordet "svart"?

Det som er fakta her er jo at det finnes ulike raser og mennesker med ulike hudfarger. Hvordan kan en kalles rasist av å nevne det?

Men men, tro hva faen du vil. Du kjenner meg ikke.

Jeg sier ikke at du er rasist fordi du bruker ordet svart, men måten du bruker det på. Du gjør det galt å være svart når du ekskluderer de som har mørk hudfarge fra å kunne være norske.

Når du sier at alle "ramsvarte" er afrikanske så er du historieløs og fordomsfull slik at det skremmer vannet av mange, og du kan ha lyse krøller og blå øyne så mye du vil, men du er farlig med slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...