Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt problemer med folks hudfarge. Hvor i all verden tar du det i fra??

Du har åpenbart det hvis du nekter for at svarte mennesker kan være norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Sør kan ikke kunsten å diskutere, kun argumentering, og da skal han selvfølgelig ha rett hele tiden.... I motsetning til oss som kan diskutere:)))

Ikke bry deg!

Du diskuterer ikke, hidi. Du fremsetter noe tåpelig, og så løper du. Ingen argumenter, ingen dokumentasjon - bare å rakke ned på tilfeldige - enten det er jøder, muslimer, funksjonshemmede, adopterte, svarte. Du føler deg tilsynelatende fri til å trakassere hvem du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Sør kan ikke kunsten å diskutere, kun argumentering, og da skal han selvfølgelig ha rett hele tiden.... I motsetning til oss som kan diskutere:)))

Ikke bry deg!

Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.

Du har ikke lest noe av det, og respekterer ingenting så ikke kom og si til meg at du kan diskutere. Du er god på å kverulere inni din lille sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.

Du har ikke lest noe av det, og respekterer ingenting så ikke kom og si til meg at du kan diskutere. Du er god på å kverulere inni din lille sirkel.

''Du er god på å kverulere inni din lille sirkel.''

Du er ganske god på det selv også. Det skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Hvilket utseende har folk fra USA da?

I USA er innbyggere fra så mange deler av verden at det ikke er mulig å si noe generelt om utseende. Det er faktisk en grunn til at man snakker om "europeiske-amerikanere", "afroamerikanere", "latinoer" etc. Der er vi, ennå, ikke i Norge, derfor er det helt naturlig å snakke om et typisk "norsk" utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.

Du har ikke lest noe av det, og respekterer ingenting så ikke kom og si til meg at du kan diskutere. Du er god på å kverulere inni din lille sirkel.

''Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.''

Jeg hadde vært stolt om jeg var fra islandsk opprinnelse, og senere blitt norsk, skjønner ikke problemet ditt?

Hva i himmelens navn er så galt med opprinnelsen til mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

I USA er innbyggere fra så mange deler av verden at det ikke er mulig å si noe generelt om utseende. Det er faktisk en grunn til at man snakker om "europeiske-amerikanere", "afroamerikanere", "latinoer" etc. Der er vi, ennå, ikke i Norge, derfor er det helt naturlig å snakke om et typisk "norsk" utseende.

Nei det er ikke helt naturlig når vi har så mange innslag i den norske befolkningen. Jeg ser ikke noe utypisk norsk ved samisk utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.''

Jeg hadde vært stolt om jeg var fra islandsk opprinnelse, og senere blitt norsk, skjønner ikke problemet ditt?

Hva i himmelens navn er så galt med opprinnelsen til mennesker?

Ingenting, men det er galt å ekskludere meg fra å være norsk uansett om jeg er opprinnelig fra Island eller Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ingenting, men det er galt å ekskludere meg fra å være norsk uansett om jeg er opprinnelig fra Island eller Somalia.

Kunne ikke falle meg inn.

Men hva er så forferdelig med opprinnelse? Skal ikke dine barn være stolte av din islandske bakgrunn? Er det noe galt med meg om foreldrene mine kommer fra Korea?

Nei, selvfølgelig ikke, man er like norsk uansett, men opprinnelseslandet er et annet enn Norge!

Jeg har barn og tantebarn som er halvt norsk og halvt et annet land, og de har pass til sine respektive land, dvs de har to pass.

De er alle født og oppvokst i Norge, de er nordmenn men også statsborger i det landet som en av foreldrene var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er innbyggere fra så mange deler av verden at det ikke er mulig å si noe generelt om utseende. Det er faktisk en grunn til at man snakker om "europeiske-amerikanere", "afroamerikanere", "latinoer" etc. Der er vi, ennå, ikke i Norge, derfor er det helt naturlig å snakke om et typisk "norsk" utseende.

Takk! Du begynner å forstå!

Som du ser, hvis du kikker ut vinduet, så er det samme i ferd med å skje i Norge.

Du ligger bare litt etter, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.''

Jeg hadde vært stolt om jeg var fra islandsk opprinnelse, og senere blitt norsk, skjønner ikke problemet ditt?

Hva i himmelens navn er så galt med opprinnelsen til mennesker?

Hvem sier det er noe galt?

Poenget er at diskusjonen går på hva man er NÅ, og ikke hvor man er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Kunne ikke falle meg inn.

Men hva er så forferdelig med opprinnelse? Skal ikke dine barn være stolte av din islandske bakgrunn? Er det noe galt med meg om foreldrene mine kommer fra Korea?

Nei, selvfølgelig ikke, man er like norsk uansett, men opprinnelseslandet er et annet enn Norge!

Jeg har barn og tantebarn som er halvt norsk og halvt et annet land, og de har pass til sine respektive land, dvs de har to pass.

De er alle født og oppvokst i Norge, de er nordmenn men også statsborger i det landet som en av foreldrene var født.

Der sa du det, man er like norsk for det. Det er det jeg vil se og lese at man er like norsk enten man har opprinnelse fra Island eller Pakistan og har like mye lov til å være stolt av sin opprinnelse i begge tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Der sa du det, man er like norsk for det. Det er det jeg vil se og lese at man er like norsk enten man har opprinnelse fra Island eller Pakistan og har like mye lov til å være stolt av sin opprinnelse i begge tilfeller.

Det er alt jeg ønsker;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du blitt provosert og oppgitt over at andre definerte deg som noe annet enn det du oppfatter deg selv som, eller at de syntes de hadde en soleklar rett til å utelukke deg fra noe du selv følte deg inkludert i?

føle seg inkludert i? skjønner ikke hva det har med å være norsk og ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

føle seg inkludert i? skjønner ikke hva det har med å være norsk og ikke..

Skjønner du virkelig ikke det? Si at jeg har norsk som morsmål, norske foreldre og en norsk identitet - at jeg kort sagt føler og definerer meg som 100 prosent norsk. Men si at noen allikevel insisterer på at jeg umulig kan være helt norsk, fordi jeg har mørkere hudfarge. Er ikke det å la være å inkludere? Å annerledesgjøre, eller å rangere nasjonalitet?

Hvis du ikke mener det, er jeg veldig, veldig spent på hva definisjonen din er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Du ekskluderte meg netopp fra å være norsk selvom jeg ønsker det med å skrive "dere" hvor du mener islendinger. Jeg har skrevet gang på gang at jeg er norsk, men født og oppvokst på Island.''

Jeg hadde vært stolt om jeg var fra islandsk opprinnelse, og senere blitt norsk, skjønner ikke problemet ditt?

Hva i himmelens navn er så galt med opprinnelsen til mennesker?

Det handler selvsagt ikke om at det er noe galt med opprinnelsen til noen som helst, eller at noen skammer seg over noe som helt. Det handler om retten til å få definere seg selv, og retten til å få lov til å føle seg for eksempel heilnorsk selv om man har en anelse mer melanin i huden enn naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det handler selvsagt ikke om at det er noe galt med opprinnelsen til noen som helst, eller at noen skammer seg over noe som helt. Det handler om retten til å få definere seg selv, og retten til å få lov til å føle seg for eksempel heilnorsk selv om man har en anelse mer melanin i huden enn naboen.

Jeg har heller aldri nektet for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg har heller aldri nektet for det;)

Da er det sannelig rart at du fortsetter å diskutere med de som mener akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hva vil du egentlig de skal svare???

Hvis du leste denne artikkelen, så kommer jenta fra London. Hun blir spurt om hvor hun kommer fra, og idiotisk nok svarer hun - London.

Hvis jeg er født og oppvokst og bor i Bodø, med mor fra Oslo og far fra Tromsø - hva mener du egentlig jeg skal svare hvis noen spør meg hvor jeg er fra?

Dette er bare så regelrett idiotisk.

''Hvis jeg er født og oppvokst og bor i Bodø, med mor fra Oslo og far fra Tromsø - hva mener du egentlig jeg skal svare hvis noen spør meg hvor jeg er fra?''

Bra eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...