Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

Gjest speer

Takk for at du på en så konkret og glimrende måte viser at du ikke har argumenter.

Jeg har nok av argumenter. Du med dine skylapper velger derimot å ignorere alt som ikke passer inn i partiboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Tviler - eller vet?

Du har 128 tipptipptipptippoldeforeldre. Om én av dem kom fra det som i dag er Kina, Spania, India, Tyskland, Nigeria eller Sverige, så ville det neppe utgjøre en synlig forskjell. Like fullt ville det ligge i genmaterialet ditt.

blir tåpelig å dra den såå langt da.. du skjønner jo godt hva jeg mener, så skjønner ikke hvorfor det er så vansklig å ikke bare godta det og la det ligge...

jeg skjønner jo godt hva dere mener også og jeg godtar det.. :)

nå er det natta for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok av argumenter. Du med dine skylapper velger derimot å ignorere alt som ikke passer inn i partiboka.

Jeg er ikke medlem av noe politisk parti.

Men nei, du har ikke noen argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest komplisert og enkelt

Han ser ikke ut som en etnisk tysker.

Nei, men poenget er jo nettopp at utseendet ikke forteller oss noe som helst om statsborgerskap. Jeg vet at han faktisk er kineser, men jeg vet ingenting om han bare har kinesisk statsborgerskap men feks er født i Korea av Vietnamesiske foreldre. Og det er irrelevant, så lenge hans etniske identitet ikke er min sak.

Men som jeg nevnte tidlig i denne deilig, lange tråden, så er det mye krøll i diskusjonen her fordi den objektive størrelsen "norsk", som i statsborgerskap og formell tilhørighet, blandes med den subjektive størrelsen "norsk" som i etnisk tilhørighet. Den subjektive varianten angår kun individet selv. Den er det ikke opp til oss å grave i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

jo, foreldrene mine har så norske gener som det går an å få, så jeg er norsk..

Hva betyr det? At genene vokste opp av et norsk fjell? Det er definitivt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir tåpelig å dra den såå langt da.. du skjønner jo godt hva jeg mener, så skjønner ikke hvorfor det er så vansklig å ikke bare godta det og la det ligge...

jeg skjønner jo godt hva dere mener også og jeg godtar det.. :)

nå er det natta for meg =)

Er ikke så sikker på om du selv skjønner fullt ut hva du mener.

Og - siden du spurte om det et annet sted i tråden - så er det muligens det som er problemet mitt.

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er norsk avgjøres av om man har norsk statsborgerskap.

ELLER det avgjøres av genene! Hvilket i grunnen er en besnærende tanke, i og med at nordmenn i så fall ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER det avgjøres av genene! Hvilket i grunnen er en besnærende tanke, i og med at nordmenn i så fall ikke eksisterer.

*vurderer*

Da er vi nok somaliere alle sammen, og venter bare på utvisningsvedtak! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk. Alle ser at hun kommer fra et land i Afrika, at hun har genene sine derfra og ikke fra Norge.

Det er ikke bare statsborgerskapet som avgjør om en er norsk eller ikke. Det er også opprinnelse og genetisk/etnisk tilhørighet. Enten du liker det eller ikke.

godt andre mener det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Fordi en ramsvart kvinne umulig kan være norsk."

Ah! En ordentlig rasist, med andre ord. *ler*

La meg fortelle deg - "ramsvarte kvinner" kan være akkurat like norsk som deg og meg, enten du liker det eller ei.

Og hvis du ikke liker det, så foreslår jeg en enveisbillett til - ja, finn deg et sted.

man trenger da ikke være rasist for det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tror at svarte mennesker ikke kan være nordmenn?

jeg ser ikke på meg selv som rasist selv om jeg mener at de ikke er 100% norske pga genene dems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke på meg selv som rasist selv om jeg mener at de ikke er 100% norske pga genene dems...

Men det er vel ikke personen som selv avgjør om man er rasist?

En bankraner synes kanskje selv at han bare "låner pengene".

Det er klart det er rasistisk å tro at bare hvite mennesker kan være norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...