Gå til innhold

Er Obama amerikansk?

Anbefalte innlegg

Gjest vømmøln
Skrevet

Koffår kjefta du på mej???!!! Ej ekkje den verste her ;)

tilfeldig. Du stod øvert på "siste 100" da æ skriv innlægget mett :-)

Gjest togli
Skrevet

tilfeldig. Du stod øvert på "siste 100" da æ skriv innlægget mett :-)

Åkkei ;)

Skrevet

Jeg kjenner en amerikansk statsborger som er født og oppvokst i USA, og som har vært amerikansk statsborger hele sitt liv. Men han er etterkommer fra to europeiske land. Jeg har noen ganger sagt at han er 50% ditt og 50 % datt, men 100% amerikansk! :-)

Skrevet

Nå har USAs innbyggere en noe pussig (for oss) måte å definere seg selv på. Selv om det er 8 generasjoner siden forfedrene innvandret til USA identifiserer de seg som f.eks irske, danske, svenske og norske. I tillegger de 110% "americans", Guds utvalgte folk.

Så hva Obama er; han er vel halvt Kenyansk og halvt amerikansk. Dvs African-American, eller afroamerikansk på norsk. Og han er Amerikansk statsborger...

Gjest segunda
Skrevet

Nå har USAs innbyggere en noe pussig (for oss) måte å definere seg selv på. Selv om det er 8 generasjoner siden forfedrene innvandret til USA identifiserer de seg som f.eks irske, danske, svenske og norske. I tillegger de 110% "americans", Guds utvalgte folk.

Så hva Obama er; han er vel halvt Kenyansk og halvt amerikansk. Dvs African-American, eller afroamerikansk på norsk. Og han er Amerikansk statsborger...

En pussig måte for nordmenn ja;-) De definerer seg som amerikanske, men er opptatt av sin opprinnelse. Jeg ser ikke noe galt i det og ikke ser jeg heller at de ser på seg som guds utvalgte folk. Jeg har aldri vært enig i norsk kritikk av amerikanere og synes den bygger på uvitenhet og fordommer.

Skrevet

En pussig måte for nordmenn ja;-) De definerer seg som amerikanske, men er opptatt av sin opprinnelse. Jeg ser ikke noe galt i det og ikke ser jeg heller at de ser på seg som guds utvalgte folk. Jeg har aldri vært enig i norsk kritikk av amerikanere og synes den bygger på uvitenhet og fordommer.

Å ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...