Gjest vømmøln Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Koffår kjefta du på mej???!!! Ej ekkje den verste her tilfeldig. Du stod øvert på "siste 100" da æ skriv innlægget mett :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 tilfeldig. Du stod øvert på "siste 100" da æ skriv innlægget mett :-) Åkkei 0 Siter
morsan Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg kjenner en amerikansk statsborger som er født og oppvokst i USA, og som har vært amerikansk statsborger hele sitt liv. Men han er etterkommer fra to europeiske land. Jeg har noen ganger sagt at han er 50% ditt og 50 % datt, men 100% amerikansk! :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 Nå har USAs innbyggere en noe pussig (for oss) måte å definere seg selv på. Selv om det er 8 generasjoner siden forfedrene innvandret til USA identifiserer de seg som f.eks irske, danske, svenske og norske. I tillegger de 110% "americans", Guds utvalgte folk. Så hva Obama er; han er vel halvt Kenyansk og halvt amerikansk. Dvs African-American, eller afroamerikansk på norsk. Og han er Amerikansk statsborger... 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 Nå har USAs innbyggere en noe pussig (for oss) måte å definere seg selv på. Selv om det er 8 generasjoner siden forfedrene innvandret til USA identifiserer de seg som f.eks irske, danske, svenske og norske. I tillegger de 110% "americans", Guds utvalgte folk. Så hva Obama er; han er vel halvt Kenyansk og halvt amerikansk. Dvs African-American, eller afroamerikansk på norsk. Og han er Amerikansk statsborger... En pussig måte for nordmenn ja;-) De definerer seg som amerikanske, men er opptatt av sin opprinnelse. Jeg ser ikke noe galt i det og ikke ser jeg heller at de ser på seg som guds utvalgte folk. Jeg har aldri vært enig i norsk kritikk av amerikanere og synes den bygger på uvitenhet og fordommer. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. mars 2010 Skrevet 29. mars 2010 En pussig måte for nordmenn ja;-) De definerer seg som amerikanske, men er opptatt av sin opprinnelse. Jeg ser ikke noe galt i det og ikke ser jeg heller at de ser på seg som guds utvalgte folk. Jeg har aldri vært enig i norsk kritikk av amerikanere og synes den bygger på uvitenhet og fordommer. Å ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.