Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hår2
Skrevet

Hvorfor farger folk håret sitt ?

Jeg er mange som farger håret sitt og de fleste synest jeg ser helt grusomme ut på håret.

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Katt-ja

5

• Mary Poppins

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

''Hvorfor farger folk håret sitt ?

''

Jeg for min del gidder ikke fremstå som mer eller mindre gråhåra like tidlig som mora mi gjorde. ;)

Skrevet

jeg syns jeg har en kjedelig farge på håret. og dessuten syns jeg det er stygt med ettervekst, derfor fortsetter jeg å farge det :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns det blir mer glansfullt, og får mer liv. Jeg syns de som ikke har farget hår ser litt "grå" ut. Da mener jeg ikke fargen grå, men at det ser litt livløst ut.

Persille1365381127
Skrevet

''Jeg er mange som farger håret sitt og de fleste synest jeg ser helt grusomme ut på håret.''

Tipper du har sett ganske mange med farget hår som du ikke vet er farget også...

Det er mange som (etter min smak) ser grusomme ut på håret, med eller uten farge - men jeg antar de synes de er fine selv, og det må være det viktigste.

Jeg har både farget, ikke farget, stripet og farget & stripet håret - i forskjellige perioder. Noen synes jeg er finere med lyse striper, noen synes jeg er finere naturlig mørk - og andre igjen liker meg best helt farget. Smaken er forskjellig, og det er jo greit å ha muligheten til å variere litt :)

Skrevet

Jeg bruker en toning som er nærmest identisk med min egen farge, den er bare en anelse varmere. Jeg syns hele håret blir mer glansfullt og levende når jeg toner det.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg fant mitt første grå hår da jeg var 25 år, begynte å farge det ganske snart siden jeg var lei meg for å være gråhåret så ung. Håret er blitt hvitt nå og jeg har hatt det slik i perioder, men farger det nå av ren forfenglighet siden jeg synes jeg da ser yngre ut.

Gjest togli
Skrevet

Jeg vil tro det er svært mange rundt deg som farger håret, men som du ikke er klar over at gjør det ;)

Jeg har fra naturens side mørkebrunt hår. Har farga det jevnlig de siste tyve årene. I mange år farga jeg det svart (siden faren min har svart hår og moren min nesten svart, så kledde den fargen meg bra). De siste årene har jeg pleid å farge håret brunt (det blir mørk brunt på meg). De som ikke vet det ville altså aldri gjetta at jeg farger håret siden hårfargen er lik min opprinnelige hårfarge. Nå våger jeg ikke å slutte å farge håret for jeg antar det begynner å komme grå hår innimellom (og det kler jeg iallefall ikke!).

Poenget med å farge håret i samme nyanse man har fra naturens side er å få håret til å se mer glansfylt ut, samt for å skjule eventuelle grå hår.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg vil tippe noe sånt som 80% (kanskje mer) av den kvinnelige befolkningen har farget eller farger håret sitt. Jeg tviler på at du synes alle disse ser så grusomme ut, det er nok bare det at du ikke vet at så mange rundt deg farger håret.

De fleste gjøre det for å få mer glansfult hår, eller lage mer spill i håret med f.eks striper eller highlights. Ander gjør det fordi de har en trist hårfarge, og ønsker noe litt mer livlig.

Skrevet

''Hvorfor farger folk håret sitt ?

''

Jeg for min del gidder ikke fremstå som mer eller mindre gråhåra like tidlig som mora mi gjorde. ;)

:) Og jeg har akkurat sluttet å farge! Klippet meg kort for litt siden og ble nyskjerrig på hvor gæli det ser ut under Lòreal jeg fortjener det egentlig. Kanskje jeg blir lekker grå, noen blir jo det og..*håper*

Skrevet

De man veldig tydelig ser at er farget er sjeldent særlig fint, det er jeg enig i, men det er nok _mange_ som har så naturlig farget hår at man ikke ser det.

Det jeg synes er virkelig skrekkelig er de som bleker hele håret nesten hvit-blondt totalt uten andre nyanser - det ser så jævlig falskt og billig ut... Men de synes sikkert de er fine.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg farger håret jevnlig, og det er fordi jeg begynner å få HVITE hår. Grøss og gru. Ellers er jeg fremdeles mørk blond, og jeg går til frisøren hvert trdje mnd for klipp og farging. Da bruker jeg en farge som er mest mulig lik min egen. Hjemmefarging har jeg sluttet med for det syns jeg sjelden bli helt vellykket på meg.

Ellers er det rart det der med hår. Min 80 år gamle mamma pleier å erte meg litt med fargingen. Hun har aldri farget håret sitt og hun er fremdeles helt mørk i håret bortsett fra en grå lokk i pannen.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg er mange som farger håret sitt og de fleste synest jeg ser helt grusomme ut på håret.

''

Antakelig er det langt fler enn de du ser som har farget håret. Noen farger håret i farger de slett ikke kler, og det er ikke pent, nei.

Jeg farger også håret. Hovedsakelig for å dekke de små grå (sic), men liker også å live opp den litt matte brune fargen jeg har fra naturen.

Skrevet

Jeg farger håret jevnlig, og det er fordi jeg begynner å få HVITE hår. Grøss og gru. Ellers er jeg fremdeles mørk blond, og jeg går til frisøren hvert trdje mnd for klipp og farging. Da bruker jeg en farge som er mest mulig lik min egen. Hjemmefarging har jeg sluttet med for det syns jeg sjelden bli helt vellykket på meg.

Ellers er det rart det der med hår. Min 80 år gamle mamma pleier å erte meg litt med fargingen. Hun har aldri farget håret sitt og hun er fremdeles helt mørk i håret bortsett fra en grå lokk i pannen.

''Jeg farger håret jevnlig, og det er fordi jeg begynner å få HVITE hår. Grøss og gru.''

Jeg gidder ikke farge håret og har fått en del englehår etterhvert. Er slett ikke grå ennå, men litt sølvdryss har det blitt. :o)

Ettervekst er stygt og jeg tror ikke det er noe særlig for hodebunnen å drive med disse sterke kjemikaliene stadig vekk. Og min kjære ser ikke forskjell uansett. *hehe*

Gjest majas mamma
Skrevet

''Jeg farger håret jevnlig, og det er fordi jeg begynner å få HVITE hår. Grøss og gru.''

Jeg gidder ikke farge håret og har fått en del englehår etterhvert. Er slett ikke grå ennå, men litt sølvdryss har det blitt. :o)

Ettervekst er stygt og jeg tror ikke det er noe særlig for hodebunnen å drive med disse sterke kjemikaliene stadig vekk. Og min kjære ser ikke forskjell uansett. *hehe*

Er helt enig med deg at ettervekst er lite pent. Men siden jeg farger håret så likt min egen farge synes det ikke så godt. Tror egentlig at de kjemiklaiene er mye "snillere" nå enn tidligere. Iallefall er det greit å innbille seg det. Og så føler jeg meg mere vel med en jevn farge over det hele. Den dagen jeg blir mere grå enn mørk, må jeg nok finne på noe annet.

Skrevet

Jeg vil tippe noe sånt som 80% (kanskje mer) av den kvinnelige befolkningen har farget eller farger håret sitt. Jeg tviler på at du synes alle disse ser så grusomme ut, det er nok bare det at du ikke vet at så mange rundt deg farger håret.

De fleste gjøre det for å få mer glansfult hår, eller lage mer spill i håret med f.eks striper eller highlights. Ander gjør det fordi de har en trist hårfarge, og ønsker noe litt mer livlig.

''Jeg vil tippe noe sånt som 80% (kanskje mer) av den kvinnelige befolkningen har farget eller farger håret sitt.''

Det tror jeg også,- ufattelig mange som farger. Før (for noen tiår siden, altså) var det stort sett bare middelaldrende/eldre som gjorde det, nå er det nesten alle fra de er 15 eller noe sånt...

Jeg synes det er skummelt å tenke på alle de kjemikaliene som renner ut - det er rimelig sterke saker. Jeg sluttet for en del år siden pga dette - og fordi jeg syntes det var i overkant jålete for en som ellers bryr seg så lite om fasaden som jeg... Nå er jeg tydelig gråmelert - og ser antageligvis så gammel ut som jeg er - sånn ca ;-)

Mary Poppins
Skrevet

''Jeg vil tippe noe sånt som 80% (kanskje mer) av den kvinnelige befolkningen har farget eller farger håret sitt.''

Det tror jeg også,- ufattelig mange som farger. Før (for noen tiår siden, altså) var det stort sett bare middelaldrende/eldre som gjorde det, nå er det nesten alle fra de er 15 eller noe sånt...

Jeg synes det er skummelt å tenke på alle de kjemikaliene som renner ut - det er rimelig sterke saker. Jeg sluttet for en del år siden pga dette - og fordi jeg syntes det var i overkant jålete for en som ellers bryr seg så lite om fasaden som jeg... Nå er jeg tydelig gråmelert - og ser antageligvis så gammel ut som jeg er - sånn ca ;-)

''Jeg sluttet for en del år siden pga dette - og fordi jeg syntes det var i overkant jålete for en som ellers bryr seg så lite om fasaden som jeg... Nå er jeg tydelig gråmelert - og ser antageligvis så gammel ut som jeg er - sånn ca ;-)''

Vel, med tanke på at jeg har hele tiden trodd du er rundt 30-35 år så har du i hvert fall ingen grå hår i mine øyne ;)

Skrevet

''Jeg sluttet for en del år siden pga dette - og fordi jeg syntes det var i overkant jålete for en som ellers bryr seg så lite om fasaden som jeg... Nå er jeg tydelig gråmelert - og ser antageligvis så gammel ut som jeg er - sånn ca ;-)''

Vel, med tanke på at jeg har hele tiden trodd du er rundt 30-35 år så har du i hvert fall ingen grå hår i mine øyne ;)

Nærmer meg dessverre 50... ;-)

Huff,- det så faktisk litt fælt ut! Aaaargh!

Mary Poppins
Skrevet

Nærmer meg dessverre 50... ;-)

Huff,- det så faktisk litt fælt ut! Aaaargh!

Men 50 er ingen alder :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Men 50 er ingen alder :-)

''Men 50 er ingen alder ''

Nei, ikke for en bestemor! :)

Men jeg er jo småbarnsmor!? *hm*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...