Gå til innhold

Har ikke lyst til å gå på date i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altfor dårlig på å si nei. I kveld skal jeg på date med en jeg egentlig ikke har lyst til. Var på en fest og klarte ikke si nei da han spurte om telefonnummeret mitt. Har avvlyst ved to tidligere anledninger, vært "syk". Ikke klart å si at jeg ikke har lyst. Han er veldig pågående, kjenner han knapt men det er flere meldinger om dagen. Vet jeg burde si nei rett ut, men klarer ikke. Kan jo heller ikke fortsette å være "syk" og det er jo mer realt å si direkte at jeg ikke er interessert. Men er usikker på hvordan han vil reagere. Litt av grunnen er at han har skrytt av noen slåsskamper han har vært med i, og at han har slått ned en person som prøvde seg på eksen (da hun var en eks). En slik mann er definitivt ikke noe for meg.

Hvordan gjør man dette? Vil ikke såre han heller. Jeg har vært i et ti år langt forhold som tok slutt for et års tid siden. Ikke vært noe særlig på date og har dermed lite erfaring på den fronten.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carmelle

15

• Lillemus

5

• songbirdy

2

• Unni23

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Si at du er gravid med en annen, og føler deg dårlig i kveld. Da skygger han nok banen!

Skrevet

Her syns jeg du har to valg:

1. Du sier det som det er og avlyser. Sier han ikke er din type og at du heller vil si det rett ut enn å føre han bak lyset.

2. Du blir med på date, legger godviljen til og ser hvordan det hele utvikler seg. Så får du ta det derfra - kanskje fyren ikke er så ille når du blir kjent med han?

Skrevet

Si at du ikke er klar for noe forhold...

Høres ut som en fyr det er lurt å holde seg langt unna ja...

Skrevet

Her syns jeg du har to valg:

1. Du sier det som det er og avlyser. Sier han ikke er din type og at du heller vil si det rett ut enn å føre han bak lyset.

2. Du blir med på date, legger godviljen til og ser hvordan det hele utvikler seg. Så får du ta det derfra - kanskje fyren ikke er så ille når du blir kjent med han?

''kanskje fyren ikke er så ille når du blir kjent med han?''

Leste du hele innlegget? Fyren går rundt og skryter av slåsskamper han har vært med i og har slått ned en kar som prøvde seg på eksen hans... Jeg hadde holdt meg laaaaangt unna!

Skrevet

Si at du er gravid med en annen, og føler deg dårlig i kveld. Da skygger han nok banen!

Går de på sånt?

Skrevet

Om du ikke tør eller vil si det rett ut så si at du har truffet en annen. Jeg hadde holdt meg laaangt unna denne fyren ut fra det du beskriver.

Skrevet

Si at du ikke er klar for noe forhold...

Høres ut som en fyr det er lurt å holde seg langt unna ja...

jaaa.. idotisk av meg å gi telefonnummeret for nå vet han jo adressen. Har ikke veldig lyst til at han skal bli sint og troppe opp på døren..

Skrevet

Om du ikke tør eller vil si det rett ut så si at du har truffet en annen. Jeg hadde holdt meg laaangt unna denne fyren ut fra det du beskriver.

ja, han er defintivt en man bør holde seg unna tror jeg. Derfor er jeg også litt i tvil hvordan jeg skal avvise han på en ordentlig måte. Ettersom jeg har gitt han telefonnummeret har han adressen min. Lite lysten på at han skal troppe opp sint på døren min..

Gjest verinoca
Skrevet

jaaa.. idotisk av meg å gi telefonnummeret for nå vet han jo adressen. Har ikke veldig lyst til at han skal bli sint og troppe opp på døren..

Han høres litt tvilsom ut ja.. Skriv at du trodde du var klar for å date igjen, men at du er dessverre ikke det. Og du håper han finner ei som er klar for noe nytt :-)

Skrevet

Går de på sånt?

Ja! Mannfolk er noen dummer nek vet du.

Skrevet

Han høres litt tvilsom ut ja.. Skriv at du trodde du var klar for å date igjen, men at du er dessverre ikke det. Og du håper han finner ei som er klar for noe nytt :-)

Takk, det hørtes ut som en god formulering. Da går det jo på meg og ikke han. Tror jeg skal skrive noe i den duren jeg.

Skrevet

Takk, det hørtes ut som en god formulering. Da går det jo på meg og ikke han. Tror jeg skal skrive noe i den duren jeg.

Jeg datet en håndfull menn før jeg traff han som ble min kjære og om jeg var den som måtte avvise så pleide jeg å skrive (sms) noe sånt som at "Det var hyggelig å møte deg, men det ga dessverre ikke gjenklang i meg til noe mer. Ønsker deg lykke til videre i jakten på den store kjærligheten." :o) Om det var formuleringen som skremte vannet av dem eller om de syntes det var helt greit vet jeg ikke. *hehe* Men nå var vel ingen av disse av den typen mann som kunne finne på å troppe opp på trappa mi i etterkant da.

Du får alliere deg med en stor og sterk mannlig bekjent du ringe til, legge inn politiets nummer på mobilen og holde dørene låst den første tiden i alle fall.

Skrevet

Går det an å stille inn mobilen slik at dersom han ringer så kommer han rett til svarer så det virker som telefonen er tom for batteri?

Har skrevet en melding hvor jeg beklager at jeg må melde avbud ikveld. Det ville blitt å komme på falske premisser, som jeg ikke vil. Jeg har kommet frem til at jeg likevel ikke er klar for et nytt forhold enda. Unnskylder at jeg kanskje ga falske forhåpninger/signaler. Og jeg håper han finner en som er mer klar for noe nytt enn meg.

Gjest Lær deg å si nei, alt blir enklere da
Skrevet

Hvis du ikke tør snakke med ham direkte så send en melding.

Skriv at du trodde du var klar for forhold men at du nå føler at du ikke er klar for det.

Si at du beklager men at du ønsker ham lykke til og håper han finner ei anna ei som passer ham

Tror neppe at han blir sint og tropper opp på døren altså, det skal jo litt til for folk det da. Og dere har jo ikke hatt noe forhold som har laget noen sterkere følelser som kan utløse slikt

Skulle jeg ta feil så har du telefon og da får du ringe 112.

Skrevet

Jeg datet en håndfull menn før jeg traff han som ble min kjære og om jeg var den som måtte avvise så pleide jeg å skrive (sms) noe sånt som at "Det var hyggelig å møte deg, men det ga dessverre ikke gjenklang i meg til noe mer. Ønsker deg lykke til videre i jakten på den store kjærligheten." :o) Om det var formuleringen som skremte vannet av dem eller om de syntes det var helt greit vet jeg ikke. *hehe* Men nå var vel ingen av disse av den typen mann som kunne finne på å troppe opp på trappa mi i etterkant da.

Du får alliere deg med en stor og sterk mannlig bekjent du ringe til, legge inn politiets nummer på mobilen og holde dørene låst den første tiden i alle fall.

Det var en formulering å ta med seg. Om noen hadde skrevet en slik melding til meg etter en date hadde jeg synes det var helt ok. Jeg er jo egentlig litt på date'eren - bare ikke med han.

Gjest verinoca
Skrevet

Går det an å stille inn mobilen slik at dersom han ringer så kommer han rett til svarer så det virker som telefonen er tom for batteri?

Har skrevet en melding hvor jeg beklager at jeg må melde avbud ikveld. Det ville blitt å komme på falske premisser, som jeg ikke vil. Jeg har kommet frem til at jeg likevel ikke er klar for et nytt forhold enda. Unnskylder at jeg kanskje ga falske forhåpninger/signaler. Og jeg håper han finner en som er mer klar for noe nytt enn meg.

Vet ikke om noen slik innstilling dessverre. Men jeg ville ikke hatt noen beskjed på svareren jeg da, det må en liksom gi svar på. Om det bare ringer uten at noen svarer, plikter en ikke å ringe opp igjen. Føler jeg da. :-)

Gjest Lær deg å si nei, alt blir enklere da
Skrevet

Det gjør det. Du kan stille inn mobilen din til å sende alle samtaler direkte til svareren. Men hvordan du gjør det er vanskelig å si for det varierer jo fra merke til merke.

Men hva heller om å tørre å face han da, du har faktisk rett til å si nei og det er jo greit å fortelle seg selv.

Hvis han skulle ringe så får du heller si at sorry, sånn er det bare. Og blir han ubehagelig så er det jo bare å legge på. Går ting helt av skaftet, som jeg har vansker med å tro, så er det jo å true med å ta opp samtalene, ringe politiet osv.

Skrevet

Høres ut som en veldig grei melding det der synes jeg. Så får vi bare håpe han ser det på samme måte.

Om du kan stille inn mobilen kommer an på hvilken mobil du har, du får sjekke bruksanvisningen, evt. på nettet.

Skrevet

Hvis du ikke tør snakke med ham direkte så send en melding.

Skriv at du trodde du var klar for forhold men at du nå føler at du ikke er klar for det.

Si at du beklager men at du ønsker ham lykke til og håper han finner ei anna ei som passer ham

Tror neppe at han blir sint og tropper opp på døren altså, det skal jo litt til for folk det da. Og dere har jo ikke hatt noe forhold som har laget noen sterkere følelser som kan utløse slikt

Skulle jeg ta feil så har du telefon og da får du ringe 112.

Alt blir veldig mye enklere om man klarer å si nei - ikke bare når det gjelder dating. Men det ordet er ikke alltid så lett å si gitt..

Tror nok ikke han tropper opp på døren, men har aldri før møtt noen som har skrytt av slagsmål og over å ha slått ned folk.

Har skrevet en melding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...