Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser mye denne påsken. Og "hypnotisøren" er veldig spennende! Anbefales! Jeg gleder meg til neste bok av samme forfattere og med samme etterforsker. Håper den blir like tykk som førstnevnte.

Skrevet

Her har det vært litt for mye familie-styr til at det har blitt lest bøker, men jeg klarte - såvidt - å få fullført Tom Egelands "sirkelens ende", og den synes jeg bare var sånn passe.

Skrevet

Jeg har sikkert 10 bøker liggende som jeg skulle lese i påska. Har ikke fått lest mer enn noen sider i en jeg holdt på med fra før og som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor jeg leser engang... *hehe*

Skrevet

Her har det vært litt for mye familie-styr til at det har blitt lest bøker, men jeg klarte - såvidt - å få fullført Tom Egelands "sirkelens ende", og den synes jeg bare var sånn passe.

Den har jeg ikke lest. Derimot "Fyrvokteren" av Läckberg. Tror jeg flytter til Fjällbacka når jeg blir pensjonist, gitt. Idyllisk sted!

Litt sør for Strømstad. Jeg har vært der, og det ser akkurat ut som i filmene og bøkene.

Caloni Makaroni
Skrevet

Den har jeg ikke lest. Derimot "Fyrvokteren" av Läckberg. Tror jeg flytter til Fjällbacka når jeg blir pensjonist, gitt. Idyllisk sted!

Litt sør for Strømstad. Jeg har vært der, og det ser akkurat ut som i filmene og bøkene.

Synes det skjer mye skummelt i Fjällbacka, jeg :P

Caloni Makaroni
Skrevet

Den har jeg lyst til å lese! Jeg har akkurat kjøpt meg en del krim nå, blant annet en av en dansk fyr, "Kvinnen i buret". Så skal pløye gjennom den bunken, og så skaffe meg flere!

Skrevet

Synes det skjer mye skummelt i Fjällbacka, jeg :P

Ja, og ofte i tilknytning til havet. Tande P har hus der, for øvrig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, og ofte i tilknytning til havet. Tande P har hus der, for øvrig.

Du får meg ikke til å dra på badeferie til Fjellbäcka, altså!

Skrevet

Den har jeg på ønskelista mi :)

Selv leser jeg Henning Mankells "Den urolige mannen".

Skrevet

Jeg har på hytta lest ut "slottet i skogen" - en røverroman om Adolf Hitlers oppvekst. Den var ikke noe bra.

Så leste jeg de to første Harry Hole-bøkene til Nesbø, de var lettleste og greie.

Også leste jeg en jeg ikke husker navnet på av en norsk debutant tror jeg det var. Liten sak om oppvekst og familiehemmeligheter.

Skrevet

Hvem er det som har skrevet den? Jeg har lest en god krim som het Når tiden er inne. Likte den kjempegodt.

Gjest Elextra
Skrevet

Som alltid handler jeg flittig bøker før påske, og innbiller meg at det skal bli grenseløst mye tid til lesing.

Men det ble ikke mange sidene. Henger kanskje sammen med at jeg ikke får helt grep om boken jeg har begynt på, selv om jeg synes den er interessant. Det gjelder Uroens bok av Pessoa.

Skrevet

Den har jeg også fullført i påsken og har samme vurdering som deg. Har brukt lang tid på den, men det ble litt bedre da jeg faktisk hadde tid til å lese mer enn en halv side om gangen...

Skrevet

Har nettopp started på "Marked" av Robin Cook. Synes Cook skriver utrolig spennende bøker. Har lest en 7-8 bøker av ham tidligere.

Kjøpte med meg 2 når jeg var i USA i februar :):):)

Skrevet

Den har jeg også fullført i påsken og har samme vurdering som deg. Har brukt lang tid på den, men det ble litt bedre da jeg faktisk hadde tid til å lese mer enn en halv side om gangen...

ja, det hjelper å lese litt mer i sammenheng:-) Men selv om jeg klarte et strekk på cirka en times tid i påska, syntes jeg ikke romanen tok seg sånn veldig opp. Den var helt grei, og kanskje ville jeg likt den bedre hvis jeg ikke tidligere hadde lest super-thrilleren da Vinci-koden....

Gjest prust
Skrevet

Jeg har lest 2,5 bok i påska :-)

*Cellisten i Sarajevo - kan absolutt anbefales. En annerledes bok om 4 hverdagsmennesker i Sarajevo under beleiringen.

*Vidunderbarn (Roy Jacobsen) - grei nok, men jeg hadde nok for store forhåpninger til den...

*Hendelser ved vann (Kerstin Ekmann) - har lest omtrent 1/3 av den, etter anbefalinger herfra - og den er veldig fengslende! har hatt den i bokhylla i et halvt år, og den har sett så kjedelig ut, men det er den absolutt ikke!

Gjest påsken i år
Skrevet

Jeg leser Aldri alene, som jeg fikk gratis gjennom bokelskere. Den har visst ikke blitt utgitt enda (kommer 13 april tror jeg) men jeg kan anbefale den :)

Skrevet

Jeg leser Aldri alene, som jeg fikk gratis gjennom bokelskere. Den har visst ikke blitt utgitt enda (kommer 13 april tror jeg) men jeg kan anbefale den :)

Den har jeg lest også, forsåvidt en god historie, men jeg synes boka ble skjemmet av for mange skrivefeil og grammatiske feil.

Gjest påsken i år
Skrevet

Den har jeg lest også, forsåvidt en god historie, men jeg synes boka ble skjemmet av for mange skrivefeil og grammatiske feil.

Du kan vel kanskje ha rett i det, men den var god toglektyre i alle fall. Den fikk meg til å smile opptil flere ganger, og det er ikke så mange bøker som gjør det... Men alt kan jo selvfølgelig ha med situasjonen rundt og slikt å gjøre... (Det var i grunn en snodig togtur på mange måter. Hehe)

Skrevet

Hvem er det som har skrevet den? Jeg har lest en god krim som het Når tiden er inne. Likte den kjempegodt.

Hypnotisøren er skrevet av psevdonymet Lars Kepler. Et svensk forfatterpar skjuler seg bak det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...