Gå til innhold

Holder noen på med den store påskereisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som holder på med Den store påskereisen som står i noen aviser i forbindelse med påska. Vi har løst de fleste oppgavene, men står fast på noen - deriblandt denne:

Her bodde han (I) med et spesielt byks og som tale-debuterte i en by i samme fogderi som a) han (II) som har gitt navn til det området der vi skal fram til hører til, og B) han (III) som skriver om (I)

Det ser ut som svaret er et eller annet sted på Østlandet.

Er det noen som har løsningen på denne?

bestefarmor
Skrevet

Det er eneste svaret jeg mangler. Har et forslag, men er ikke sikker. Har du funnet det, gi meg et tips. Så kan du få svaret mitt på noe annet du mangler.

Skrevet

Det er eneste svaret jeg mangler. Har et forslag, men er ikke sikker. Har du funnet det, gi meg et tips. Så kan du få svaret mitt på noe annet du mangler.

Nei, vi har ikke fått det til ennå. Jeg syns det var ytterst få innfallsvinkler.

Vi har også igjen den som begynner med En som står bak et sterkt budskap som kom til Norge i februar,....

Hvis vi finner svaret på "bykset" skal jeg gi et hint her

Ser at det er en annen som har spurt om det samme senere

bestefarmor
Skrevet

Nei, vi har ikke fått det til ennå. Jeg syns det var ytterst få innfallsvinkler.

Vi har også igjen den som begynner med En som står bak et sterkt budskap som kom til Norge i februar,....

Hvis vi finner svaret på "bykset" skal jeg gi et hint her

Ser at det er en annen som har spurt om det samme senere

Jeg må sende inn oppgaven i kveld. Du kan få svaret på ditt andre problem hvis du hjelper meg med han med "bykset".

Krog ga navn til Sørlandet,men der finner jeg bare Terje Vigen som "sprang" over esingen ut. Han har jo ikke holdt noen tale, så der strandet dette forsøket. Har et forslag til. men er veldig usikker.

Bestefarmor

Skrevet

Jeg må sende inn oppgaven i kveld. Du kan få svaret på ditt andre problem hvis du hjelper meg med han med "bykset".

Krog ga navn til Sørlandet,men der finner jeg bare Terje Vigen som "sprang" over esingen ut. Han har jo ikke holdt noen tale, så der strandet dette forsøket. Har et forslag til. men er veldig usikker.

Bestefarmor

Jeg har funnet ut at Åsmund Olavsson Vinje har gitt navn til Jotunheimen. Har også blandet inn Peer Gynt, men får det ikke helt til å passe.

Vi trenger ikke levere før søndag, så vi skal bruke helga til å se om ikke vi får det til.

Lykke til

bestefarmor
Skrevet

Jeg har funnet ut at Åsmund Olavsson Vinje har gitt navn til Jotunheimen. Har også blandet inn Peer Gynt, men får det ikke helt til å passe.

Vi trenger ikke levere før søndag, så vi skal bruke helga til å se om ikke vi får det til.

Lykke til

Jeg har også vært innom Peer Gynt og bukkespranget. Har også forsøkt Bjørnson og Hopp, Karoline, men det stopper dessverre opp. Det er veldig ergerlig når det står bare ett eneste spørsmål igjen.

Skrevet

Jeg har også vært innom Peer Gynt og bukkespranget. Har også forsøkt Bjørnson og Hopp, Karoline, men det stopper dessverre opp. Det er veldig ergerlig når det står bare ett eneste spørsmål igjen.

Vi var også innom Bjørnson, så vi har visst endt opp med samme treff, men ikke blink!

Vi har ikke gitt opp ennå

Skrevet

Ja, eg held på med påskereisen. Jobbar med den same oppgåva om dette spesielle bykset. Trur eg har løyst dei fleste andre. Kanskje eg har funne ein ledetråd her også, men er usikker på korleis oppgåva skal lesast. "Det" vi skal fram til, kva betyr det?

Skrevet

Ja, eg held på med påskereisen. Jobbar med den same oppgåva om dette spesielle bykset. Trur eg har løyst dei fleste andre. Kanskje eg har funne ein ledetråd her også, men er usikker på korleis oppgåva skal lesast. "Det" vi skal fram til, kva betyr det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...