Gå til innhold

Kjøp inn til årets julegaver under vårens lopp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det kan vel tolkes sånn.

Sannheten er nok at de fungerte som "barneglass" mens noen i familien var litt for små til å løfte de tunge, fine mineralvanns-glassene vi bruker til "pent" (dvs. når vi har gjester og dekker i stua).

Ser du noen Holmegaard Tivoli RØDvinsglass på finn, så gi meg beskjed. Jeg søker en gang iblant, men det er så mye rart som heter Holmegaard at jeg går litt lei.

Jeg gidder ikke betale for frakt fra danske antikvitetshandlere...

OK, skal si fra om jeg legger merke til noe :-)

Skrevet

Hvis du har småkaker på de to nederste, kan du jo ha nonstop og marsipankuler i den øverste :-)

Ja, det ville blitt dritlekkert.

To ulike glass, 2-3 forskjellige porselenstyper - tror nok det er mest egnet for to sorter saltsnacks og dressing i "bøtta" på toppen.

Gjest fuchur
Skrevet

Her er det flere sånne glass:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21554163

Jeg har også noen, men jeg husker ikke hvor høye de er. De har grønn stett. Bor du i osloområdet er det bare å legge inn svar her hvis du er interessert i dem, jeg bruker dem ytterst sjelden nå som ingen i familien er i "knuse"-alder lenger.

Takk for det, men de glassene i linken var ikke akkurat som jeg hadde tenkt meg :-) Jeg har egentlig nok saker i skapet, så jeg prøver å styre meg ;-) Du har ikke noe bilde av dine da?

Skrevet

Var det ikke Kari Traa som lagde sånne i julegaver til venner og kjente? Leste en artikkel i VG eller DB-magasinet om det en gang før jul.

Så på bildene først, og skjønte ikke hvorfor hun satt med masse oppstablet servise rundt seg... :-)

Skrevet

Takk for det, men de glassene i linken var ikke akkurat som jeg hadde tenkt meg :-) Jeg har egentlig nok saker i skapet, så jeg prøver å styre meg ;-) Du har ikke noe bilde av dine da?

De ser vel omtrent sånn ut, men de har ikke gullkanter og ingen motiver i selve glasset:

http://www.straubs.net/images/wine_glasses/5641_5646.jpg

Høyden kan jeg sjekke hvis det er interessant.

Skrevet

Kanskje noe for svigermor? :-)))

Absolutt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...