Gå til innhold

fotballjenter i hijab

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett bilder av det, og det så nesten ut som et ninja-outfit faktisk - det så langt kulere ut enn man skulle tro.. Tenk deg at det sys bukser ut av de lange kjolene, og det hele er i svart - oog så hjelper det jo at det er spreke jenter inni og ikke bestemødre da - resultatet var faktisk ikke verst. Men uvant..

Skrevet

Det finnes til og med egne nettsteder for sports-hijaber, som f eks dette:

http://www.thehijabshop.com/capsters/index.php

Jeg leste et sted at en type sportshijab hadde blitt populær også for ikke-muslimer - tror dett var i alpinmiljøet. Folk mente de var praktiske og behagelige.

Her er forresten et bilde av Marjan Kalhor - den første kvinne fra Iran som deltok i et vinter-OL. Hun har hijab under hjelmen:

http://www.presstv.ir/photo/20100225/fazeli20100225114339171.jpg

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg syns de kan få ha hijab om de absolutt vil ha det, men bare de ikke blir overopphetet....

Skrevet

Ført må man ta stilling til om jenter har noe på en fotballbane å gjøre. Dernest om de i tillegg skal ha anledning til å bære hijab.

Jenter kan, under tvil, få utfolde seg på fotballbanen. Men ikke med hijab. Ikke fan!

Gjest majas mamma
Skrevet

Ført må man ta stilling til om jenter har noe på en fotballbane å gjøre. Dernest om de i tillegg skal ha anledning til å bære hijab.

Jenter kan, under tvil, få utfolde seg på fotballbanen. Men ikke med hijab. Ikke fan!

Vil bare minne om at jentene i motsetning til gutta har tatt flere medaljer både i VM og OL sammenheng.

Skrevet

Jeg syns de kan få ha hijab om de absolutt vil ha det, men bare de ikke blir overopphetet....

hijab = skaut.

Mulig du ikke vet forskjellen på det og niqab, burka, osv.

Med vennlig hilsen

Gjest Dolores77
Skrevet

hijab = skaut.

Med vennlig hilsen

Jeg vet da det, jeg syns ikke hijab er noe problem,

eneste er om det blir varmt.

Er varmt å springe rundt med lue om sommeren.

Skrevet

hijab = skaut.

Med vennlig hilsen

Det trenger ikke være heldekkende for at det skal bli for varmt på en varm dag.

Skrevet

Vil bare minne om at jentene i motsetning til gutta har tatt flere medaljer både i VM og OL sammenheng.

Vil bare minne om at damelandslaget ble slått 9-0 av guttelaget til Lom (eller noe sånnt).

Damelandslaget har 5 store konkurrenter i ol-turneringen; usa, tyskland, kina, brasil og england. Konkurransen er så som så og prestasjonene er på nivå med en gjennomsnittelig småguttekamp på den norske landsbygda.

Kanskje er dette provoserende, men det er jo sant.

Skrevet

Du er 7 år gammel, og redd for jentelus, ja?

Skrevet

Men dette er jo ikke ensbetydende med at jentefotball er veldig bra, da, selv om det jo kan være det! :-)

Det er jo slik at i de blindes land er den enøyde konge...;-)

Gjest Dolores77
Skrevet

hijab = skaut.

Med vennlig hilsen

Skal ta det til ettertanke jølsen

Gjest Dolores77
Skrevet

"jølsen"?

Du minner meg om han :D lenge siden jeg har sett ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...