Glimtipper Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Jeg flyttet til England i fjor, saa jeg antar jeg skal levere selvangivelse for den korte tiden jeg var i Norge i 2009. Men jeg har ikke mottatt selvangivelsen ennaa. Burde jeg etterlyse den? Skal jeg ogsaa levere selvangivelse til England for 2009? *forvirret* 0 Siter
Gjest Dolores77 Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Har du prøvd å logge deg på www.altinn.no? Du kan bruke pinkoder fra skattekort, evnt sende sms, eller evnt bruke smartkortet til norsk tipping for å komme deg inn og se den elektronisk 0 Siter
Gjest mittsvar Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 ''Jeg flyttet til England i fjor, saa jeg antar jeg skal levere selvangivelse for den korte tiden jeg var i Norge i 2009.'' Ja, det tar lang tid å bli skattemessig utflyttet, så du må regne med å levere selvangivelse i mange år fremover. Du bør oppgi til beskatning i Norge inntekt opptjent mens du var her, men legg også ved et skriv der du redegjør for at du anser deg for utlfyttet og opplys også hva du har tjent i England etter utflyttingen, slik at du ikke kan "tas" på at du har gitt "uriktige eller ufullstendige opplysninger", som er kriteriet for å ilegge tilleggsskatt. ''Men jeg har ikke mottatt selvangivelsen ennaa. Burde jeg etterlyse den?'' Mange får selvangivelsen først nå etter påske, så du kan jo vente noen dager til først. Du kan også be om utsatt leveringsfrist til 31. mai - det at du har flyttet til utlandet er mer enn god nok begrunnelse for å få utsettelse. ''Skal jeg ogsaa levere selvangivelse til England for 2009?'' Dette kommer an på engelske regler, men jeg ville bli overrasket om ikke svaret var "ja her. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. april 2010 Forfatter Skrevet 9. april 2010 Har du prøvd å logge deg på www.altinn.no? Du kan bruke pinkoder fra skattekort, evnt sende sms, eller evnt bruke smartkortet til norsk tipping for å komme deg inn og se den elektronisk Kommer meg ikke inn der, men har naa faatt selvangivelsen. Takk for forslaget 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. april 2010 Forfatter Skrevet 9. april 2010 ''Jeg flyttet til England i fjor, saa jeg antar jeg skal levere selvangivelse for den korte tiden jeg var i Norge i 2009.'' Ja, det tar lang tid å bli skattemessig utflyttet, så du må regne med å levere selvangivelse i mange år fremover. Du bør oppgi til beskatning i Norge inntekt opptjent mens du var her, men legg også ved et skriv der du redegjør for at du anser deg for utlfyttet og opplys også hva du har tjent i England etter utflyttingen, slik at du ikke kan "tas" på at du har gitt "uriktige eller ufullstendige opplysninger", som er kriteriet for å ilegge tilleggsskatt. ''Men jeg har ikke mottatt selvangivelsen ennaa. Burde jeg etterlyse den?'' Mange får selvangivelsen først nå etter påske, så du kan jo vente noen dager til først. Du kan også be om utsatt leveringsfrist til 31. mai - det at du har flyttet til utlandet er mer enn god nok begrunnelse for å få utsettelse. ''Skal jeg ogsaa levere selvangivelse til England for 2009?'' Dette kommer an på engelske regler, men jeg ville bli overrasket om ikke svaret var "ja her. Takk for godt svar Som du sa fikk jeg selvangivelsen naa for ett par dager siden, saa da er alt i orden saa langt (fra Norges side). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.