Gå til innhold

kjøkken igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest meg påny
Skrevet

Ja, et nytt spørsmål folkens.

Jeg ønsker svart blank benkeplate. Men når jeg sier det i kjøkkenbutikkene så griner de på nesa og forteller meg at da ser man jo alt støvet med en gang!

Men jeg mener at jeg minst en til to ganger i løpet av en dag så vasker jeg benkeplatene på kjøkkenet allerede. Da burde det ikke være noe problem?

Noen her inne som kan komme med innspill hvis de har mørk overflate med glans? Hva mener dere?

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg ville nok ikke valgt helt blank svart benkeplate, men heller en svart med litt mønster, sjatteringer eller litt farge forskjell. Ikke bare pga støv, men jeg ser også for meg masse fingermerker og skjolder hvis man ikke er nærmest maanisk med tørking.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvorfor gjør du ikke bare som du selv vil? De butikkansatte har gitt deg sine råd, men det er du som bestemmer om du vil høre på dem eller ikke. Man skal ikke alltid være snusfornuftig, ofte er det riktig å følge hjertet. Har du lyst på en sort, blank benkeplate, så kjøp den.

Gjest meg påny
Skrevet

Hvorfor gjør du ikke bare som du selv vil? De butikkansatte har gitt deg sine råd, men det er du som bestemmer om du vil høre på dem eller ikke. Man skal ikke alltid være snusfornuftig, ofte er det riktig å følge hjertet. Har du lyst på en sort, blank benkeplate, så kjøp den.

Synes du det er så galt i å få lov til å spørre her inne om tips fra folk som kanskje har det samme som jeg spør om og som kan gi meg gode råd og erfaringer på veien?

Jeg får innspill som har litt mer med virkeligheten når jeg spør erfarne folk. De ansatte i butikkene er veldig ofte menn og har kanskje ikke samme målestokk på hva som vi kvinner synes og mener. Derfor tar jeg meg den frihet og spør og graver ivei.

Hvis du blir lei av meg så bare hopp over trådene mine. Jeg advarer på forhånd om at det gjelder interiør så jeg henvender meg til de spesiellt interesserte.

Gjest mitt kjøkken
Skrevet

Har ikke svart høyglans benkeplate, men slipte i fjor ned furuplatene, beiset dem mørkebrune og lakket over med halvblank. Det går jo "helt greit", men det er opplagt at hver minste lille smule synes mye bedre enn før oppussingen. Og det blir lett "vannmerker" etter kluten, så løsningen blir ofte å spraye med glassvaskemiddel og tørke over med tørr klut (etter først å ha fått bort skitt osv med fuktig klut).

Så ja, det blir uungåelig mer synlig med rusk og rask oppå der, selv om man tørker over ofte. Men du må veie det opp mot hvor fint du synes det er med mørk plate. Det er greit å være klar over at det blir mer synlig, slik at det ikke kommer som en irriterende overraskelse.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Synes du det er så galt i å få lov til å spørre her inne om tips fra folk som kanskje har det samme som jeg spør om og som kan gi meg gode råd og erfaringer på veien?

Jeg får innspill som har litt mer med virkeligheten når jeg spør erfarne folk. De ansatte i butikkene er veldig ofte menn og har kanskje ikke samme målestokk på hva som vi kvinner synes og mener. Derfor tar jeg meg den frihet og spør og graver ivei.

Hvis du blir lei av meg så bare hopp over trådene mine. Jeg advarer på forhånd om at det gjelder interiør så jeg henvender meg til de spesiellt interesserte.

''Hvis du blir lei av meg så bare hopp over trådene mine''

Blir lei av deg? Hvorfor skulle jeg bli det? Jeg prøvde i beste mening å gi deg litt selvtillit til å gå for det du ønsker, uten å bry deg om hva andre måtte mene. At du tar det ille opp og lar det prelle av er ditt problem, ikke mitt.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt det, men jeg ville ikke hatt mørk benkeplate generelt da. :o) Det sluker mye lys og som de andre sier så vises alt på den med en gang.

Men om det er det du vil ha - så løp og kjøp! :o)

Gjest Dolores77
Skrevet

En annen ulempe med blank benkeplate er fingeravtrykk,

bare du tar borti benken blir det fettete avtrykk, veldig synlig pga lyset som treffer benkeplata... så da ser den skitten ut selv om den er nyvaska,

blir travelt å drive og gnukke og gni hver gang du ser avtrykk :D

Så kanskje litt derfor en fordel å ha matt benkeplate.

Har selv lyst på noe lignende, men får nå se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...