Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er det med norske mannfolk og thaidamer????

Ser ut som det er skikkelig in i tiden nå, hvordan tenker disse mennene egetlig, som drar dit og henter seg jenter hjem.

Og hva med resten av familien,,barn, foreldre, søsken osv.

Litt nyskjerrig på hva folket her inne mener jeg.

Også undrer jeg litt over hvordan verden er om 10-20 år he-he.

Ser ut som jeg skal få enda en thai forholdsvis nært på livet.

og vel,,vet ærlig talt ikke om jeg syns det er noesærlig jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/345335-mannfolk-og-thaidamer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• lu30

9

• Holmes

7

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest solfryd

Vel, jeg har sikkert en del fordommer... men lar det stå til. Jeg tenker at menn som skaffer seg thaidamer er dem som ikke har noen "sjans" på det norske markedet.

Jeg har f.eks sett svært overvektige, skitne, gamle grisegubber gå rundt å leie på slike thaidamer....

Thaidamene på sin side ser vel bare sitt snitt til å få oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap ved å gifte seg med slike. Jeg synes synd på dem som går gjennom slike ekteskap for på sikt å kunne få det bedre. (For jeg regner ikke med at de ikke blir så lenge i ekteskapet når de har oppnådd det de vil, nemlig frihet og selvstendighet i et godt og rikt land).

Men selvsagt, det _kan_ jo også dreie seg om ekte kjærlighet, men jeg tviler på at det gjelder majoriteten...

Vel, jeg har sikkert en del fordommer... men lar det stå til. Jeg tenker at menn som skaffer seg thaidamer er dem som ikke har noen "sjans" på det norske markedet.

Jeg har f.eks sett svært overvektige, skitne, gamle grisegubber gå rundt å leie på slike thaidamer....

Thaidamene på sin side ser vel bare sitt snitt til å få oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap ved å gifte seg med slike. Jeg synes synd på dem som går gjennom slike ekteskap for på sikt å kunne få det bedre. (For jeg regner ikke med at de ikke blir så lenge i ekteskapet når de har oppnådd det de vil, nemlig frihet og selvstendighet i et godt og rikt land).

Men selvsagt, det _kan_ jo også dreie seg om ekte kjærlighet, men jeg tviler på at det gjelder majoriteten...

Jaha ja, jeg tenkte ikke på disse åpenlyste gamle grisene med unge thai-damer jeg da, det ser vi jo også litt vel mye av etterhvert og det er jo bare ekkelt, og vi vet vel alle at det er en grunn for at de gidder være med disse typene menn.huffda.

Jeg mente sånn norske unge forsåvidt flotte menn, tror du virkelig det kan være kjærlighet?

Vel tenker,,de kan jo ikke engelsk engang, flere av disse jentene,nei jeg har ikke troen på det, bare syns det er noe ubehagelig å følge med på.

Nei tror nok det blir mer og mer vanlig dette her, jeg vil ihvertfall ha en norsk svigerdatter til mine sønner :) Men pokker og om jeg vet, det florere jo av disse thaiene, så den som lever får se :)

Jeg vet om i alle fall to slike forhold som er tuftet på kjærlighet fra mannens side. Nå har thaiene et annet syn på dette med kjærlighet enn oss, så hvordan det er fra damens side kan jeg ikke si noe om.

Sånn umiddelbart tror jeg du kan anta at det "thailandske synet på kjærlighet" er akkurat like variert som det "norske synet på kjærlighet".

Med vennlig hilsen

Det innlegget sier nok mye mer om DEG enn om de du beskriver.

Annonse

Og det svaret du gav meg der sier utrolig mye om deg også.

Ja, at jeg er ærlig nok til å si fra direkte til folk på nett at de dyter ut dustete fordommer, i stedet for å "tenke mitt" bak ryggen din.

Du kunne like gjerne byttet ut mye av det du skrev med "nordlendinger" eller "jøder" eller andre grupper det er/har vært populært med fordommer mot.

Gjest solfryd

Jeg synes du bør gå en god del runder med deg selv, for å sortere fra fordommene dine, rasefordommene, og faktisk tenke gjennom hva det er du spør om, og hva du mener.

Det virker, for å si det høflig, veldig lite gjennomtenkt.

Men ser du overhodet ikke at det i mange tilfeller er slik at thaikvinner og andre kvinner fra fattige land ser det som sin lykkebillett til et bedre liv å gifte seg med f.eks. en nordmann?

Det er ikke nødvendigvis kjærlighet inne i bildet, men kynisme fra begge parter?

Men jeg mener ikke det gjelder "alle" slike forhold, men mange.

Ja, at jeg er ærlig nok til å si fra direkte til folk på nett at de dyter ut dustete fordommer, i stedet for å "tenke mitt" bak ryggen din.

Du kunne like gjerne byttet ut mye av det du skrev med "nordlendinger" eller "jøder" eller andre grupper det er/har vært populært med fordommer mot.

Noen utidige kommentarer du kommer med,tipper du har en thai hjemme i beingen selv :)) ha-ha

Og nå er du på forsvarstoppen hi-hi

Skjønning du :) not

Men ser du overhodet ikke at det i mange tilfeller er slik at thaikvinner og andre kvinner fra fattige land ser det som sin lykkebillett til et bedre liv å gifte seg med f.eks. en nordmann?

Det er ikke nødvendigvis kjærlighet inne i bildet, men kynisme fra begge parter?

Men jeg mener ikke det gjelder "alle" slike forhold, men mange.

Jo, selvsagt skjer det. Og det skjer i Norge også, og alle steder hvor man har forskjell i penger, status, osv.

Poenget er at man ikke skal generalisere det, og dømme folk, og særlig ikke før man vet hva som ligger bak.

Gjest solfryd

Jo, selvsagt skjer det. Og det skjer i Norge også, og alle steder hvor man har forskjell i penger, status, osv.

Poenget er at man ikke skal generalisere det, og dømme folk, og særlig ikke før man vet hva som ligger bak.

Nei, enig i det. Men jeg generaliserer da heller ikke. Jeg sier jo at det ikke gjelder alle.

Annonse

Sånn umiddelbart tror jeg du kan anta at det "thailandske synet på kjærlighet" er akkurat like variert som det "norske synet på kjærlighet".

Med vennlig hilsen

''Sånn umiddelbart tror jeg du kan anta at det "thailandske synet på kjærlighet" er akkurat like variert som det "norske synet på kjærlighet".''

Etter det jeg har hørt så tenker thai-damer gjerne "han kan forsørge meg, ergo kan jeg elske ham", ganske forskjellig fra de fleste norske kvinner håper jeg.

På den annen side er jeg ikke i tvil om at mange av disse forholdene utvikler seg til å bli kjærlige, gode forhold. Dessverre er det også en del som slett ikke blir det og det er vel disse som har "ødelagt" for de gode forholdene som tross alt finnes.

Jeg mener man må få leve livet sitt slik man ønsker. Det er altfor mange ensomme i dette landet. Hvis det hjelper å få seg dame fra Thailand, så er det greit. Personens lykke er det viktigste. Og at han er i stand til å behandle dama på en skikkelig måte.

Hva forholdet er tuftet på, er av mindre betydning. Bedre at de har en dame fra Thailand, enn at de kjøper seg prostituerte og plager jenter som ikke er interessert.

Vi har plass til dem i dette landet, og mange av dem er kreative og flinke/pålitelige ansatte.

Jeg mener man må få leve livet sitt slik man ønsker. Det er altfor mange ensomme i dette landet. Hvis det hjelper å få seg dame fra Thailand, så er det greit. Personens lykke er det viktigste. Og at han er i stand til å behandle dama på en skikkelig måte.

Hva forholdet er tuftet på, er av mindre betydning. Bedre at de har en dame fra Thailand, enn at de kjøper seg prostituerte og plager jenter som ikke er interessert.

Vi har plass til dem i dette landet, og mange av dem er kreative og flinke/pålitelige ansatte.

Enig med deg. Thaidamer ser små og søte ut, men de er livsfarlige når de er gifte. Reglene for forelskelse er kan hende annerledes, men jaggu er reglene for å være gift det også! Der i gården setter man ikke vekk svigermor på anbud! Så om disse gutta hadde sett for seg en føyelig liten snuppe med middagen klar, så tar han skammelig feil! *S*

Så jeg tror nok at disse forholdene er ekte nok, ellers hadde det rett og slett ikke fungert så bra som det faktisk gjør for de fleste.

Jeg tenker nok omtrent det samme som deg om dette.

Gjest kinelle

Det er et par år siden nå, men jeg så en dansk dokumentarserie om danske menn med thailandske koner.

Vi fulgte mennene når de reiste til Thailand med det mål om å finne seg en kone, fulgte prosessen for at hun fikk oppholdstillatelse i Danmark og så så vi hvordan livet i Danmark ble.

Mennene vi fulgte var, for å si det stygt, stereotypen på gamle griser. Og veldig stakkarslige.

Men de var ihvertfall ærlig på at de ikke hadde noen tro på at de fant noen danske koner, så derfor måtte de dra til Thailand. De var middelaldrende og fant seg svært mye yngre koner. Kvinnene kunne ikke engelsk eller dansk. Så det ble giftermål uten at ektefellene kunne kommunisere med hverandre annet enn via kroppspråk og gestikulering. Når de kom til Danmark begynte de fleste kvinnene på danskkurs. På spørsmål om hvorfor de hadde valgt å flytte til Danmark med en mann de ikke kjente og ikke kunne snakke med svarte de fleste at pengene var grunnen. Husker spesielt én kvinne som reiste fra sin tenåringsdatter. Datteren ville bli med til Danmark men moren ville ikke ha henne med. Vi så noen samtaler der de snakket på skype. Moren lovet datteren at hun snart skulle få komme, men sa til kameraet etterpå at det bare var for å stoppe maset fra datteren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...