Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jaha ja, jeg tenkte ikke på disse åpenlyste gamle grisene med unge thai-damer jeg da, det ser vi jo også litt vel mye av etterhvert og det er jo bare ekkelt, og vi vet vel alle at det er en grunn for at de gidder være med disse typene menn.huffda.

Jeg mente sånn norske unge forsåvidt flotte menn, tror du virkelig det kan være kjærlighet?

Vel tenker,,de kan jo ikke engelsk engang, flere av disse jentene,nei jeg har ikke troen på det, bare syns det er noe ubehagelig å følge med på.

Nei tror nok det blir mer og mer vanlig dette her, jeg vil ihvertfall ha en norsk svigerdatter til mine sønner :) Men pokker og om jeg vet, det florere jo av disse thaiene, så den som lever får se :)

Siden du vil ha norske svigerdøtre så foreslår jeg arrangerte ekteskap for sønnene dine. Da får du bestemme og så slipper du sånne fæle utlendinger i slekta di.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• lu30

9

• Holmes

7

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest usjameg

Nå kom jeg til å tenke på "Reflektor"-programmet "Pattaya for mine føtter", om de ekle grisegubbene fra Stavanger :-(

Disse karene forbedret ikke inntrykket mitt. I 90% av tilfellene er det norske (uattraktive for norske damer) menn som søker søte thaidamer-

''Sånn umiddelbart tror jeg du kan anta at det "thailandske synet på kjærlighet" er akkurat like variert som det "norske synet på kjærlighet".''

Etter det jeg har hørt så tenker thai-damer gjerne "han kan forsørge meg, ergo kan jeg elske ham", ganske forskjellig fra de fleste norske kvinner håper jeg.

På den annen side er jeg ikke i tvil om at mange av disse forholdene utvikler seg til å bli kjærlige, gode forhold. Dessverre er det også en del som slett ikke blir det og det er vel disse som har "ødelagt" for de gode forholdene som tross alt finnes.

Tja, men da er det fattigdommen, og ikke "thai-heten", som taler - hvis du forstår? Så kan man selvsagt diskutere hva som er hva, men jeg tror ikke det ville vært så forskjellig i Norge hvis folk var like fattige (i noen generasjoner), eller for menn (hvis det var vanlig at kvinner forsørget menn).

Men jeg tror stort-sett vi er enige.

Med vennlig hilsen

Det er et par år siden nå, men jeg så en dansk dokumentarserie om danske menn med thailandske koner.

Vi fulgte mennene når de reiste til Thailand med det mål om å finne seg en kone, fulgte prosessen for at hun fikk oppholdstillatelse i Danmark og så så vi hvordan livet i Danmark ble.

Mennene vi fulgte var, for å si det stygt, stereotypen på gamle griser. Og veldig stakkarslige.

Men de var ihvertfall ærlig på at de ikke hadde noen tro på at de fant noen danske koner, så derfor måtte de dra til Thailand. De var middelaldrende og fant seg svært mye yngre koner. Kvinnene kunne ikke engelsk eller dansk. Så det ble giftermål uten at ektefellene kunne kommunisere med hverandre annet enn via kroppspråk og gestikulering. Når de kom til Danmark begynte de fleste kvinnene på danskkurs. På spørsmål om hvorfor de hadde valgt å flytte til Danmark med en mann de ikke kjente og ikke kunne snakke med svarte de fleste at pengene var grunnen. Husker spesielt én kvinne som reiste fra sin tenåringsdatter. Datteren ville bli med til Danmark men moren ville ikke ha henne med. Vi så noen samtaler der de snakket på skype. Moren lovet datteren at hun snart skulle få komme, men sa til kameraet etterpå at det bare var for å stoppe maset fra datteren.

Jeg kjenner en thailandsk kvinne i Danmark, som trodde hun bodde i Nederland.

Det er helt klart mange ekteskap som er slik du beskriver, dessverre.

Det sagt, den type ekteskap var nok ikke så helt uvanlig i Norge heller i fortiden.

Med vennlig hilsen

Enig med deg. Thaidamer ser små og søte ut, men de er livsfarlige når de er gifte. Reglene for forelskelse er kan hende annerledes, men jaggu er reglene for å være gift det også! Der i gården setter man ikke vekk svigermor på anbud! Så om disse gutta hadde sett for seg en føyelig liten snuppe med middagen klar, så tar han skammelig feil! *S*

Så jeg tror nok at disse forholdene er ekte nok, ellers hadde det rett og slett ikke fungert så bra som det faktisk gjør for de fleste.

Jeg tror thailandske kvinner er minst like forskjellige som norske kvinne (og menn). Du treffer på absolutt alle typer.

Med vennlig hilsen

Siden du vil ha norske svigerdøtre så foreslår jeg arrangerte ekteskap for sønnene dine. Da får du bestemme og så slipper du sånne fæle utlendinger i slekta di.

ha-ha,,jeg er vel ikke der , tror jeg, men det høres kansje sånn ut for "noen".

Uansett ja, jeg fortrekker norske svigerdøtre ja (tror jeg), som jeg kan prate med(ikke minst),ha-ha, må jo være pyton ellers,,men for alldel, vi er alle forskjellig.

For deg og andre betyr ikke det så mye, for meg og andre betyr det veldig mye.

Så det så.

Ellers må jeg bare si at : kansje alt blir rett til slutt ,,,hvem vet ?

Annonse

Gjest fra bergen

Nå kom jeg til å tenke på "Reflektor"-programmet "Pattaya for mine føtter", om de ekle grisegubbene fra Stavanger :-(

Disse karene forbedret ikke inntrykket mitt. I 90% av tilfellene er det norske (uattraktive for norske damer) menn som søker søte thaidamer-

Dette er med andre ord en vinn-vinn situasjon for begge parter.

hattifnatt1

Jeg tenker ikke ille om thaikvinnene. Mer om de norske menn som drar ned å finner seg kvinner. Jeg vet desverre noen tilfeller av slike menn som er voldelige. En thaikvinne står ofte svakere stillt i forhold til det å kunne bryte ut av et skadelig forhold i et fremmed land, fremmed kultur, uten nettverk og redsel for å bli sendt tilbake til fattigdom. Men det finnes nok lykkelige par her også, hvor partene har det godt sammen og er glade i hverandre..

Jeg tenker ikke ille om thaikvinnene. Mer om de norske menn som drar ned å finner seg kvinner. Jeg vet desverre noen tilfeller av slike menn som er voldelige. En thaikvinne står ofte svakere stillt i forhold til det å kunne bryte ut av et skadelig forhold i et fremmed land, fremmed kultur, uten nettverk og redsel for å bli sendt tilbake til fattigdom. Men det finnes nok lykkelige par her også, hvor partene har det godt sammen og er glade i hverandre..

Så du kan bevise at de er mer voldelige enn de mennene som skaffer seg en norsk dame? Link please!

Annonse

Gjest en som ikke har ei slik thaidame

Vel, jeg har sikkert en del fordommer... men lar det stå til. Jeg tenker at menn som skaffer seg thaidamer er dem som ikke har noen "sjans" på det norske markedet.

Jeg har f.eks sett svært overvektige, skitne, gamle grisegubber gå rundt å leie på slike thaidamer....

Thaidamene på sin side ser vel bare sitt snitt til å få oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap ved å gifte seg med slike. Jeg synes synd på dem som går gjennom slike ekteskap for på sikt å kunne få det bedre. (For jeg regner ikke med at de ikke blir så lenge i ekteskapet når de har oppnådd det de vil, nemlig frihet og selvstendighet i et godt og rikt land).

Men selvsagt, det _kan_ jo også dreie seg om ekte kjærlighet, men jeg tviler på at det gjelder majoriteten...

Dette var jo ikke å generalisere...

å leie på slike thaidamer....

hattifnatt1

Så du kan bevise at de er mer voldelige enn de mennene som skaffer seg en norsk dame? Link please!

Jeg kan ikke bevise det nei. Har heller aldri påstått at jeg kan det. Men jeg kjenner faktisk to-tre thai damer(de eneste jeg kjenner og), som alle har blitt utsatt for vold av norske menn. Det får meg bare til å lure om dette er tilfeldig eller ikke?

Jeg har heller ikke respekt for at menn utnytter kvinner i en svak posisjon. Mennesker har til alle tider gjort hva som helst for å komme ut av fattigdom. Så jeg har stor forståelse for at de er desperate nok til å gifte seg hit for å overleve. Overlevelsesinstinktet er menneskets sterkeste innstinkt.

Jeg kan ikke bevise det nei. Har heller aldri påstått at jeg kan det. Men jeg kjenner faktisk to-tre thai damer(de eneste jeg kjenner og), som alle har blitt utsatt for vold av norske menn. Det får meg bare til å lure om dette er tilfeldig eller ikke?

Jeg har heller ikke respekt for at menn utnytter kvinner i en svak posisjon. Mennesker har til alle tider gjort hva som helst for å komme ut av fattigdom. Så jeg har stor forståelse for at de er desperate nok til å gifte seg hit for å overleve. Overlevelsesinstinktet er menneskets sterkeste innstinkt.

Selv om du ikke kan bevise det, så tror du altså likevel at de er mer voldelige. God natt!

Gjest solfryd

Dette var jo ikke å generalisere...

å leie på slike thaidamer....

''å leie på slike thaidamer.... ''

Ja, og så? Det er en uttrykksmåte der jeg kommer fra og hentyde til folk på den måten.

"Han Ola og hu Kari", Om været: "Har du sett slikt vær da gitt?", Om babyer: "De er nå søte, slike små", osv.

Av og til sniker det seg inn når jeg skriver. Beklager at det ikke er "korrekt norsk"...

Beklager også for at jeg ikke er flinkere til å forklare og til å komme med gode nok eksempler. Er jo ikke sikkert at du forstod hva jeg mente?

hattifnatt1

Selv om du ikke kan bevise det, så tror du altså likevel at de er mer voldelige. God natt!

En gjør seg jo alltid tanker ut fra det en erfarer her i livet. Og det var mine tanker. Vi ble i tråden spurt hva vi tenker rundt temaet og det er det jeg har svart på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...