Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• lu30

9

• Holmes

7

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Vel, jeg har sikkert en del fordommer... men lar det stå til. Jeg tenker at menn som skaffer seg thaidamer er dem som ikke har noen "sjans" på det norske markedet.

Jeg har f.eks sett svært overvektige, skitne, gamle grisegubber gå rundt å leie på slike thaidamer....

Thaidamene på sin side ser vel bare sitt snitt til å få oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap ved å gifte seg med slike. Jeg synes synd på dem som går gjennom slike ekteskap for på sikt å kunne få det bedre. (For jeg regner ikke med at de ikke blir så lenge i ekteskapet når de har oppnådd det de vil, nemlig frihet og selvstendighet i et godt og rikt land).

Men selvsagt, det _kan_ jo også dreie seg om ekte kjærlighet, men jeg tviler på at det gjelder majoriteten...

''Vel, jeg har sikkert en del fordommer... men lar det stå til. Jeg tenker at menn som skaffer seg thaidamer er dem som ikke har noen "sjans" på det norske markedet.''

Du får ta deg en tur til Thailand. Jeg begynner å få noen turer på baken nå, og 90 % av de du ser med thaidamer er normale, unge menn. Det er svært sjelden du ser disse gamle grisene du snakker om. De finnes, og du vil helt sikkert se et par av dem, men de er uten tvil unntakene.

''Jeg har f.eks sett svært overvektige, skitne, gamle grisegubber gå rundt å leie på slike thaidamer....''

Disse har jeg sett svært lite til.

Men feite, skitne menn får seg dame også i Norge. Selv enkelte feite damer klarer å ordne seg mannfolk.

Det tar sjeldent lang tid å tilegne seg et nytt språk - i hvert fall nok til å kunne snakke. Så kan jo heller lu30 spørre om hun kan hjelpe med norskundervisningen, hvis det er et problem.

Med vennlig hilsen

ha-ha,,,har en i fam nå da, skjønner faa...ikke hva hun babler om,så den læringa får den norske stat ta seg av :( og meg og deg "Sør" betale :(

Gjest drulle

Det tar sjeldent lang tid å tilegne seg et nytt språk - i hvert fall nok til å kunne snakke. Så kan jo heller lu30 spørre om hun kan hjelpe med norskundervisningen, hvis det er et problem.

Med vennlig hilsen

Hvor lang tid det tar å tilegne seg et språk er individuelt. Og lu30 kan sikkert strekke seg både hit og dit med å være behjelpelig med det, men allikevel ser det ut til at hun foretrekker noen hun kan snakke med fra dag 1. Og det er hennes holdning til saken.

Annonse

ha-ha,,,har en i fam nå da, skjønner faa...ikke hva hun babler om,så den læringa får den norske stat ta seg av :( og meg og deg "Sør" betale :(

Noen skrev ovenfor rundt dette med "ekle menn" som de får; det virker faktisk ikke som om svigermødrene (jeg antar det er det du blir) er stort bedre eller hyggeligere.

Den norske stat har betalt kanskje 12 år med skolegang for deg; jeg vil påstå at de få timene med gratis norskundervisning hun får er langt bedre bruk av statens penger.

Gjest drulle

''Ser ut som det er skikkelig in i tiden nå''

Jeg personlig kjenner ingen nordmenn med koner fra Thailand, men har jo hørt at det finnes noen, men "in" (eller for den saks skyld "ut") er det vel neppe.

Det der er litt avhengig av hvor du bor i landet. Trendene er litt ulike i ulike landsdeler ;)

Med vennlig hilsen

"å kunne snakke med" innbefatter som oftest mer enn bare språket - slike ting som personlighet og også kultur kan ha betydning for hvor lett det er å prate med noen.

Når det er sagt, er det selvsagt ingenting i veien for at man vil få "full klaff" med en utenlandsk svigerdatter, eller "superkræsj" med en norsk svigerdatter. Det siste hører vi jo ikke så sjelden eksempler på....

Noen skrev ovenfor rundt dette med "ekle menn" som de får; det virker faktisk ikke som om svigermødrene (jeg antar det er det du blir) er stort bedre eller hyggeligere.

Den norske stat har betalt kanskje 12 år med skolegang for deg; jeg vil påstå at de få timene med gratis norskundervisning hun får er langt bedre bruk av statens penger.

12 år ja, resten er betalt selv he-he.

Eller skal !!!

Du tror det er bare noen timer som skal til,ha-ha ihvertfall ikke lærer du ????????

Eller?

Uansett meg, deg og stat betaler :)

Men seff, med glede :)

ShitDiddelyDo

Eller skal !!!

Du tror det er bare noen timer som skal til,ha-ha ihvertfall ikke lærer du ????????

Eller?

Det hun vil lære av er mennesker rundt seg. Thaier tar språk relativt enkelt. Vårt norske språk er tross alt ikke spesielt komplisert.

Ved å bli inkludert - noe jenta ikke ser ut til å stå i fare for rundt deg, dessverre, og etter hvert arbeid, vil hun raskt lære språket.

Språkkurset er kun en ørliten del av læreprosessen. En kjapp boost med norsk.

Uansett vil jeg tro du kan engelsk. Med mindre gubben har funnet sin kone på en eller annen risåker er det nærliggende å tro at også thaien forstår- og kan gjøre seg forstått på engelsk.

Annonse

Eller skal !!!

Eller?

''Du tror det er bare noen timer som skal til,ha-ha ihvertfall ikke lærer du ???????? Eller? Uansett meg, deg og stat betaler :) Men seff, med glede :)''

Og fruktene av 12 års skolegang lar vente på seg, skjønner jeg? ;-)

Nå er riktignok dette et veldig "muntlig" forum, med stor takhøyde for slurvete skriving, men det var unektelig litt komisk at ditt svar på Sørs kommentar om at staten har påkostet DIN skolegang var såpass ... spesiell! ;-)

Det hun vil lære av er mennesker rundt seg. Thaier tar språk relativt enkelt. Vårt norske språk er tross alt ikke spesielt komplisert.

Ved å bli inkludert - noe jenta ikke ser ut til å stå i fare for rundt deg, dessverre, og etter hvert arbeid, vil hun raskt lære språket.

Språkkurset er kun en ørliten del av læreprosessen. En kjapp boost med norsk.

Uansett vil jeg tro du kan engelsk. Med mindre gubben har funnet sin kone på en eller annen risåker er det nærliggende å tro at også thaien forstår- og kan gjøre seg forstått på engelsk.

Ja her var det ikke mye visdom gitt :)

I thailand er det ikke kun jenter fra åkeren (hvilken åker)som ikke kan engelsk, dette er ikke noe " fag " i den grad de har noen skole.

Ellers kan jeg opplyse deg om at Alle "impoterte"kvinner er pålagt norsk undervisning i Norge, ellers er det rett ut.

Du har tydligvis ingenting å komme med i denne debatten,sett deg ihvertfall inn i hva du prater om på forhånd.

Eller skal !!!

Eller?

Det er ikke mange timer som skal til før man kan kommunisere, hvis viljen er tilstede hos BEGGE parter.

Ellers bør du huske at DU kan gjøre livet hennes mye lettere ved å hjelpe til med integrasjonen, i stedet for noen av de holdningene du har gitt uttrykk for her.

''Du tror det er bare noen timer som skal til,ha-ha ihvertfall ikke lærer du ???????? Eller? Uansett meg, deg og stat betaler :) Men seff, med glede :)''

Nå er riktignok dette et veldig "muntlig" forum, med stor takhøyde for slurvete skriving, men det var unektelig litt komisk at ditt svar på Sørs kommentar om at staten har påkostet DIN skolegang var såpass ... spesiell! ;-)

Morsan sa det egentlig bra, men jeg er faktisk villig til å spytte inn noen tiere for å gi lu30 noen ekstra norsktimer.

ShitDiddelyDo

Ja her var det ikke mye visdom gitt :)

I thailand er det ikke kun jenter fra åkeren (hvilken åker)som ikke kan engelsk, dette er ikke noe " fag " i den grad de har noen skole.

Ellers kan jeg opplyse deg om at Alle "impoterte"kvinner er pålagt norsk undervisning i Norge, ellers er det rett ut.

Du har tydligvis ingenting å komme med i denne debatten,sett deg ihvertfall inn i hva du prater om på forhånd.

Jeg er fullstendig klar over at thaiene ikke lærer engelsk på skolen, men de fleste menn som møter sine utkårede i Thailand møter henne i et turistområdet. Ved å arbeide i et turistområde med turister lærer thaien engelsk på rekordtid.

Ergo risåkereksempelet.

Kjære morsan :)

Klarer meg fint jeg.

Du og Sør kan heller sponse noen ekstra kroner på skatteoppgjøret i år : :))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...