Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, men da er det fattigdommen, og ikke "thai-heten", som taler - hvis du forstår? Så kan man selvsagt diskutere hva som er hva, men jeg tror ikke det ville vært så forskjellig i Norge hvis folk var like fattige (i noen generasjoner), eller for menn (hvis det var vanlig at kvinner forsørget menn).

Men jeg tror stort-sett vi er enige.

Med vennlig hilsen

I tidligere tider var det helt klart mye vanligere å gifte seg til penger og velstand her også enn det er i dag.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• lu30

9

• Holmes

7

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

I tidligere tider var det helt klart mye vanligere å gifte seg til penger og velstand her også enn det er i dag.

Jeg kjenner mange norske damer som har giftet seg rikt. Om rikdommen var motivet, vet vel bare damene selv, men hvis begge parter er fornøyd så er det ikke min oppgave å moralisere.

Gjest en som ikke har ei slik thaidame

''å leie på slike thaidamer.... ''

Ja, og så? Det er en uttrykksmåte der jeg kommer fra og hentyde til folk på den måten.

"Han Ola og hu Kari", Om været: "Har du sett slikt vær da gitt?", Om babyer: "De er nå søte, slike små", osv.

Av og til sniker det seg inn når jeg skriver. Beklager at det ikke er "korrekt norsk"...

Beklager også for at jeg ikke er flinkere til å forklare og til å komme med gode nok eksempler. Er jo ikke sikkert at du forstod hva jeg mente?

Nei, tror nok jeg forsto deg litt annerledes.

Fikk inntrykk at du mente at det var noe mindreverdig og "galt" ved thaidamer som kommer til Norge på disse vilkår.

mariaflyfly

Det hun vil lære av er mennesker rundt seg. Thaier tar språk relativt enkelt. Vårt norske språk er tross alt ikke spesielt komplisert.

Ved å bli inkludert - noe jenta ikke ser ut til å stå i fare for rundt deg, dessverre, og etter hvert arbeid, vil hun raskt lære språket.

Språkkurset er kun en ørliten del av læreprosessen. En kjapp boost med norsk.

Uansett vil jeg tro du kan engelsk. Med mindre gubben har funnet sin kone på en eller annen risåker er det nærliggende å tro at også thaien forstår- og kan gjøre seg forstått på engelsk.

Det er ikke gitt at svigermor kan forstå engelsk heller, så jeg skjønner jo at det kan være et problem. ;)

Gjest solfryd

Nei, tror nok jeg forsto deg litt annerledes.

Fikk inntrykk at du mente at det var noe mindreverdig og "galt" ved thaidamer som kommer til Norge på disse vilkår.

Nei, for all del. De er ikke "mindreverdige". Men spesielle på sin måte er de selvsagt, som gifter seg til "lykke" her i landet.

Det jeg mente med "slike damer" (altså de som gifter seg med f.eks. nordmenn pga håp om å få det bedre). , var en måte å henvise til dem på som en gruppe.

Jeg personlig ser ikke noe galt i det. Men noen (som deg) ser jo rasistjævelen i et menneske bare en bruker andre ord og uttrykk enn det en selv gjør, dessverre.

Jeg kunne godt ha henvist til dem med ordet "disse" istedet. Men for meg betyr det det samme i den sammenhengen her.

Men selvsagt, noen skal jo alltid kverrulere og flisespikke...

Skaff deg et liv...

Annonse

• 6 år senere...
På 4/7/2010 den 11.51, lu30 skrev:

Hva er det med norske mannfolk og thaidamer????

Ser ut som det er skikkelig in i tiden nå, hvordan tenker disse mennene egetlig, som drar dit og henter seg jenter hjem.

Og hva med resten av familien,,barn, foreldre, søsken osv.

Litt nyskjerrig på hva folket her inne mener jeg.

Også undrer jeg litt over hvordan verden er om 10-20 år he-he.

Ser ut som jeg skal få enda en thai forholdsvis nært på livet.

og vel,,vet ærlig talt ikke om jeg syns det er noesærlig jeg.

Norske kvinner er rett og slett for kresne.

Anonymkode: 109cf...903

Rundt 10% av norske menn gifter seg med utlendinger. 

Damer fra Thailand har en stor fordel fremfor sine norske medsøstre. Eller, skal vi si liten? Du finner ikke mange av dem med skostørrelse 42 og oppover. Jeg har flere asiatiske damer i omgangskretsen. Trivelige damer, men mye Prada og Louis Vuitton, etc. Og da snakker vi ikke fakes som de norske damene sprader rundt med. Alle, med ett unntak, ser ut til å være godt gift med helt normale, norske menn. Den ene er nyskilt fra en feit, dansk slask.

Også er det jævlig mye mat hver gang det er party.

Jeg må bare legge til et par som er norsk/marokkansk. I det forholdet er det helt klart hvem som lider. Det er ikke hun. Verre bitch har jeg ikke vært borti, uansett nasjonalitet.

Endret av nick

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...