Gå til innhold

Jeg håper svinet får din straff, katolsk gris

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Men altså: Så du ham eller SÅ du ham? ;)

Jeg er ikke ateist. Jeg er åpen for alt av muligheter. For alt jeg vet finnes det en Gud.

Jeg tror derimot ikke på bibelens ord, og hvorvidt Jesus var Guds sønn har jeg egentlig ingen formening om. Jeg tror tross alt ikke på de som skrev boka og de som valgte bokas tekster.

Ikke vet jeg;)

Men "følelsen" fikk meg til å tro, men ikke til å følge vanlig kristendom, noe jeg tror er galt, men å følge i Jesu fotspor, noe som er umulig;))

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

22

• tzatziki1365380058

14

• hidi, the scorpion

11

• Axcia

6

Gjest thara
Skrevet

Nå har ikke jeg påstått at katolikker (eller kristne eller muslimer eller jøder for den saks skyld) er en gjeng drittsekker, ei heller har jeg forandret mening om organisert religion som følge av overgrepene som har blitt rullet opp de senere årene.

Det er ikke religiøse jeg har problemer med, men menneskene som siden tidenes morgen har sittet der oppe og prakket sin Guds regler på hauger av mennesker som kjøper idiotien.

Det eneste nye under solen nå er hvordan det tydeliggjøres hvordan denne steinaldermentaliteten (som sølibat innen katolismen eller deres hatske syn mot legninger - som hauger av ganger den senere tid er tydeliggjort fra representanter av Kristendommen og Islam), kolliderer så til de grader med tiden vi lever i.

I dag kan vi lese i avisa om denne kvinnen som for 10 år siden forsøkte å ta til motmæle mot denne presten som i dag er bretta ut som pedofil. Resultatet var at hun ble lyst i bann.

Har du hørt på makan i Norge i år 2010? Hun ble lyst i bann!

Vanlige mennesker ville jo ledd seg kvekk ihjel hvis noen lyste oss i bann, men ikke en katolsk kvinne. For henne er det alvor. Nøyaktig som det er for den kristne homofile som får høre fra repsenentater av kristendommen at han kommer til helvete.

Det er på tide å ta et seriøst oppgjør med denne idiotien.

Og det er absolutt ikke noe annet ord for det enn idioti. En idioti som siden tidenes morgen og til den dag i dag er roten til helt utrolig mye ondt.

Absolutt enig med deg i dette!

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, jeg modererte meg ikke. Jeg kaller fortsatt mørkemennene på topp for søplemennesker. Jeg kaller alle som i forankring av religion dømmer andre for søppelmennesker.

Og - selv om jeg ikke har skrevet det i denne tråden før nå - jeg kaller alle opplyste mennesker (og vi i Norge med vår utdannelse og kunnskap må kunne kalles det) som forholder seg til menneskeskrevne bøker for idioter. Ikke fordi de tror på Gud eller er religiøse, men fordi de tror på de organiserte religionenes menneskeskrevne tekster, tekster som i vesentlig grad er skrevet for å oppnå makt, og som den dag i dag brukes til undertrykking og fordømmelse.

Jeg skrev ikke at alle kirkesamfunn burde jevnes med jorden. Jeg skrev at alle religiøse HUS burde jevnes med jorden. I det ligger blant annet kirkene. Men jeg mente ikke bokstavelig med bomber og granater, selv om jeg avsluttet med å spøke med kirkebrannene tidlig på nittitallet. En symbolsk handling jeg ærlig må innrømme at jeg ikke har så alt for meget imot, men likevel kriminelt hærverk av dyrbare kulturskatter, noe jeg ikke støtter.

I motsetning til den katolske kirke forholder jeg meg tross alt til norsk lov.

Sammenligningen med idrett er uhørt. Du vet selv hvilken makt organisert religion har over milliarder av mennesker verden over, og hva disse religionene i alle år har resultert i av djevelskap.

Heldigvis lever vi i et land der selv de aller fleste som kaller seg kristne feirer mammon langt mer enn den bibelske "sannhet", og mer avkristnet vil vi bli.

''Nei, jeg modererte meg ikke. Jeg kaller fortsatt mørkemennene på topp for søplemennesker. Jeg kaller alle som i forankring av religion dømmer andre for søppelmennesker.''

For det første synes jeg dette innebærer en ganske drastisk moderasjon i forhold til det du skrev først. Dette - og det andre du skrev - går det jo an å diskutere.

Nå viser det seg vel at den katolske kirken strengt tatt har forholdt seg til norsk lov i denne saken. Overgrepene kom kirken for øret i form av "skrifte/sjelesorg", og det ER fullstendg forbudt å bryte taushetsplikten når ting blir fortalt under slike forhold, bortsett fra ved fare for gjentagelse. Dette ble bekreftet av flere advokater i dag, blant annet Jon Christian Elden. Så kan man spørre seg om slik taushetsplikt er lurt. Personlig tror jeg faktisk det - jeg tror det er bra at det finnes instanser i samfunnet som olk kan gå til, og hvor de kan være sikre på at det de sier faktisk forblir hos den de sier det til.

Utfordringen er jo for dem som mottar slike betroelser, å vurdere fare for gjentagelse osv.

Så lenge offeret absolutt ikke ville "ut i lyset" og forholdet lå langt tilbake i tid at man mente det var foreldet, er jeg ikke sikker på om kirken kunne valgt annerledes enn de gjorde utehn å nettopp bryte loven om taushetsplikt. De kunne faktisk til og med valgt å beholde biskopen i Trondheim uten å gjøre noe med saken, og uten å bryte norks lov. Heldigvis ble han avsatt.

Ikke misforstå: Jeg er helt enig i at det må bli slutt på fortielses- og mørkemennskultur, blant annet i den katolske kirke. Men i motsetning til deg, mener jeg ikke at slike bare finnes i religiøse organisasjoner. Marie Simonsen, i Dagbladet i dag, nyanserte det bildet ganske kraftig. Faktisk overraskene, for hun er langt fra kirkenær. Ville nesten trodd at hun skulle bruke saken for det den var verd. Det gjorde hun for så vidt også, men altså mer nyansert enn jeg så for meg at hun ville gjøre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Nei, jeg modererte meg ikke. Jeg kaller fortsatt mørkemennene på topp for søplemennesker. Jeg kaller alle som i forankring av religion dømmer andre for søppelmennesker.''

For det første synes jeg dette innebærer en ganske drastisk moderasjon i forhold til det du skrev først. Dette - og det andre du skrev - går det jo an å diskutere.

Nå viser det seg vel at den katolske kirken strengt tatt har forholdt seg til norsk lov i denne saken. Overgrepene kom kirken for øret i form av "skrifte/sjelesorg", og det ER fullstendg forbudt å bryte taushetsplikten når ting blir fortalt under slike forhold, bortsett fra ved fare for gjentagelse. Dette ble bekreftet av flere advokater i dag, blant annet Jon Christian Elden. Så kan man spørre seg om slik taushetsplikt er lurt. Personlig tror jeg faktisk det - jeg tror det er bra at det finnes instanser i samfunnet som olk kan gå til, og hvor de kan være sikre på at det de sier faktisk forblir hos den de sier det til.

Utfordringen er jo for dem som mottar slike betroelser, å vurdere fare for gjentagelse osv.

Så lenge offeret absolutt ikke ville "ut i lyset" og forholdet lå langt tilbake i tid at man mente det var foreldet, er jeg ikke sikker på om kirken kunne valgt annerledes enn de gjorde utehn å nettopp bryte loven om taushetsplikt. De kunne faktisk til og med valgt å beholde biskopen i Trondheim uten å gjøre noe med saken, og uten å bryte norks lov. Heldigvis ble han avsatt.

Ikke misforstå: Jeg er helt enig i at det må bli slutt på fortielses- og mørkemennskultur, blant annet i den katolske kirke. Men i motsetning til deg, mener jeg ikke at slike bare finnes i religiøse organisasjoner. Marie Simonsen, i Dagbladet i dag, nyanserte det bildet ganske kraftig. Faktisk overraskene, for hun er langt fra kirkenær. Ville nesten trodd at hun skulle bruke saken for det den var verd. Det gjorde hun for så vidt også, men altså mer nyansert enn jeg så for meg at hun ville gjøre.

''Men i motsetning til deg, mener jeg ikke at slike bare finnes i religiøse organisasjoner.''

Det er merkverdig at jeg ikke gidder å svare deg med mer enn en setning når du presterer å påstå at jeg mener noe sånt.

tzatziki1365380058
Skrevet

''Men i motsetning til deg, mener jeg ikke at slike bare finnes i religiøse organisasjoner.''

Det er merkverdig at jeg ikke gidder å svare deg med mer enn en setning når du presterer å påstå at jeg mener noe sånt.

Du snakker jo hele tida om hvor uhyrlig det er at jeg sammenlikner idrett med religiøse samfunn, og at jeg påstår at fortielse og det å skjule overgrepskulturer også skjer innenfor idretten + en hel rekke andre "samfunn" naturligvis. Du derimot, hevder så vidt jeg kan se, at det å skjule negative forhold, KUN skjer innenfor religøse organisasjoner. Må du altså likevel ha det inn med teskje hva jeg mener??

Jeg mener at slike ting foregår OGSÅ innenfor idretten, og på mange forskjellige måter innenfor idretten. DET nekter du for.

Jeg mener også at det ville være fullstendig urimelig og rein diskriminering å stoppe pengestøtte til religiøse organisasjoner og samfunn, basert på det som skjer i den katolske kirke nå, eller basert på en forutsetning om at overgrep og fortielse av overgrep kun skjer innenfor religøse samfunn.

DU, derimot, taler varmt for at alle andrer ENN religiøse organisasjoner skal beholde støtten, selv om flere av dem har en mangslungen historie, for å si det mildt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...