Gå til innhold

Naboen "tar over" kattene våre...?

Anbefalte innlegg

Gjest katteeieren
Skrevet

Bor i tomannsbolig i et relativt lite tun med flere hus.

Har to katter. De er kastrerte og holder seg veldig nærme hus. Sosiale, og liker å være "der det skjer". Så om noen f.eks. er ute i hagen, så er de der og følger med. Alle naboene har sagt at de er _veldig_ begeistret for disse kattene, de har en egen "personlighet og er veldig fine å se på. :)

Alt dette er jo flott! Særlig når det fort kan bli konflikter med dyr i et så tett bomiljø.

Men vårt "problem" er nå at den ene naboen har begynt å ta inn kattene i den grad at de snart er mer hos de enn hos oss!

Har prøvd å si fra flere ganger om at det er greit at de tar de inn i _korte_ perioder, men at de ikke må gi dem mat eller ha dem inne om natta f.eks. Har fra sikre kilder at de både har mat- og drikkeskål til kattene på kjøkkenet! Vi har vårt eget fôr som vi helst vil at de skal spise. Vet at naboen har kjøpt f.eks. Friskies på Rema som de har "på lur"....

Det har jo vært en streng vinter. Kattene har vært mye inne (hos oss), men vi har sluppet dem ut med jevne mellomrom. Vi har ikke hatt kattedo inne. Særlig en av kattene har begynt å tisse inne, noe dyrlegen sier ikke er uvanlig, særlig for "innekjære" katter. En uvane den har lagt seg til med andre ord. Har vært hos dyrlegen og sjekket om det kan være noe fysisk galt med den, det er det altså ikke.

Ga i vinter beskjed til naboen om at vi ikke ønsket at de skulle slippe dem inn, for vi ville vite hvor lenge de hadde vært ute (slik at vi lettere kunne vite om de trengte en (lenger) tur ut før natta).

Det var helt tydelig at de syns vi var litt "strenge" med kattene, som ikke hadde tissekasse eller lot dem være ute "lenge" /mer enn 30. min. Jeg har vært hjemmeværende hele vinter, så det har stort sett vært folk i hus til å slippe dem inn når de har ønsket!

Ved flere anledninger har det vært helt tydelig at kattene har vært inne når de kommer og vil inn hos oss! De er tørre og varme, og har trolig kommet rett fra naboen og hjem til oss!

Ved flere anledninger (også nå på våren som vi lar dem være ute på natta) har vi sett at kattene blir sluppet ut grytidlig på morgenen - ergo har de tydeligvis vært inne der enten på natta eller i det minste på morgenen.

Katter er jo et utedyr! De har pels og de jakter. De har også ly som både er tørt og i le. Det er ikke synd på dem fordi de "må" være ute! Men klart, når de får lov å komme inn hos noen bare de maser litt, så foretrekker de selvsagt det?!

Vi kjenner oss litt frustrerte over situasjonen. Har prøvd å si fra ved flere anledninger. Naboene er helt supre og kunne ikke vært både hyggeligere eller snillere. De har passet kattene flere ganger når vi har vært bortreist. De er ganske forsiktige av seg, så det er ikke lett å si fra når vi vet at de ikke gjør ting for å være ekle eller er redde for å tråkke på andres tær.

Men når det blir slik at de både holder dem inne (i lengre perioder), og at kattene går til DERES inngangsdør fremfor vår når vi skal hjem(?) - OG de gir dem mat? Da syns jeg det har gått litt vel langt.

Hvordan kan vi håndtere denne situasjonen uten å bli uvenner eller at det blir ubehagelig?? Noen som har forslag??

Fortsetter under...

Skrevet

Dersom det ikke nytter å si fra på en ordentlig måte, og du ikke vil si fra så de ikke tør noe annet en å høre. Så må du nesten begynne å gjete kattene.

Ha dem inne hele tiden og siden være sammen med dem ute og så ta dem inn igjen. Når/om naboen lurer på dette så er det smart å si rett ut at kattene sliter med å vite hvor de bor. Fordi de har brydd seg for mye. Det er et kjempeproblem ettersom du faktisk EIER dem, og dersom du flytter en gang så vil det bli svært stressende for dyra som da har vent seg til at "alle" er hjem.

Eller noe lignende.. jeg innbilder meg at jeg, etter å ha sagt fra pent flere ganger ville kokt over og truet med vold... Som sagt, innbilder meg...

Gjest katteeieren
Skrevet

Dersom det ikke nytter å si fra på en ordentlig måte, og du ikke vil si fra så de ikke tør noe annet en å høre. Så må du nesten begynne å gjete kattene.

Ha dem inne hele tiden og siden være sammen med dem ute og så ta dem inn igjen. Når/om naboen lurer på dette så er det smart å si rett ut at kattene sliter med å vite hvor de bor. Fordi de har brydd seg for mye. Det er et kjempeproblem ettersom du faktisk EIER dem, og dersom du flytter en gang så vil det bli svært stressende for dyra som da har vent seg til at "alle" er hjem.

Eller noe lignende.. jeg innbilder meg at jeg, etter å ha sagt fra pent flere ganger ville kokt over og truet med vold... Som sagt, innbilder meg...

''Ha dem inne hele tiden og siden være sammen med dem ute og så ta dem inn igjen.''

Hehe. Dette har vi faktisk snakket om. Å begynne å venne dem til å bruke bånd! Snart er det båtsesong.. kanskje det blir et par skipskatter? :)

''Når/om naboen lurer på dette så er det smart å si rett ut at kattene sliter med å vite hvor de bor. Fordi de har brydd seg for mye. Det er et kjempeproblem ettersom du faktisk EIER dem, og dersom du flytter en gang så vil det bli svært stressende for dyra som da har vent seg til at "alle" er hjem.''

Godt argument. Det er jo det vi føler også, at de er litt "husforvirra"...

''Eller noe lignende.. jeg innbilder meg at jeg, etter å ha sagt fra pent flere ganger ville kokt over og truet med vold... Som sagt, innbilder meg...''

Tja.. jeg begynner faktisk å irritere meg en del.. tviler det kommer til vold, men føler det kanskje kan være lurt å ta tak i dette før det blir et skikkelig problem... Nå er det jo straks "utetid" (vi er mye ute begge familier), og da står gjerne dørene åpne.. kattene kommer til å vandre inn og ut.. Og jeg ser for meg at de kommer til å gå mer inn der enn her.. :(

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd det samme, og det er fryktelig irriterende. Mine naboer klippte til og med pelsen på hannkatten når han hadde hårklumper. Jeg skulle gjøre det selv, men hadde ikke fått snudd meg før naboen gjorde det.

Jeg har sagt i fra. Og jeg tror det er blitt bedre. Bare pass på å ha kattene dine ID merket. Og det nytter å få satt inn kattedør. Da kan de gå hjem når de selv ønsker det.

Jeg må ha kattedo inne på vinteren. Hokatta er ikke begeistret for kuldegrader.

Si fra om at du ikke vil at kattene skal inn hos noen andre. Og hvis du ser at det skjer igjen, så må du gjøre innekatter av de. men at du setter pris på at de koser med dem når de er ute.

Lykke til :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

En venninne av meg opplevde det samme. Hun likt ikke naboene sine så det gjorde henne ikke noe at de ble sure på henne etterpå. Katen hennes forsvant oftere og oftere, og ble bare tykkere og tykkere. Etter hvert kom det frem at den koste seg hos naboen som ga "den stakkars katten" både fløtemelk og masse bløtfor. Til slutt lagde min venninne en plakat med bilde av katten, og skrev SAVNET. Min pus.......har vært savnet i lengre tid. Er dypt savnet av sine eiere. Den går vanligvis ikke så langt så vi mistenker at den kan ha blitt kidnappet. Har du sett noe, ring........

Denne plakaten nengte hun opp postkassen til naboen. Siden har det vært lite fløtemelk og tørrfor på katten, og vekten er igjen normal, og pus er inne. Kanskje litt stygt men veldig effektivt.

Flimmer1365381250
Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt. Om naboene fortsatte å ta inn kattene mine etter at jeg hadde snakket til dem, hadde jeg anmeldt dem for tyveri. For det er faktisk ikke deres katter!

Annonse

Gjest Dolores77
Skrevet

Bare si det sånn som det er,

pga pissingen, maten osv.

At det er kjempefint at de koser med de, at de tar dem inn korte perioder,

men at de skal være mest mulig ute så de får gjort fra seg før de kommer inn, fortell at det har blitt et problem at de har begynt å gjøre fra seg inne. Så kanskje de forstår problemet.

Jeg og er sånn kattedame som gjerne koser med andre naboers katter... hadde satt pris på om naboen sa fra hva som var greit og ikke greit :)

Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt. Om naboene fortsatte å ta inn kattene mine etter at jeg hadde snakket til dem, hadde jeg anmeldt dem for tyveri. For det er faktisk ikke deres katter!

Det er vel å gå litt for langt?

Naboskapet blir vel ikke bedre av å anmelde naboene akkurat..

Skrevet

Med mindre de selv bærer kattene inn i huset, så er det ikke naboene som gjør noe galt. Det er ingen lov mot å gi mat til nabokatter som kommer inn i huset ditt.

Med vennlig hilsen

Gjest det er mange årsaker her
Skrevet

Vi har hund og har døren ofte oppe slik at hunden kan gå ut og inn. En stund hadde vi en nabo som hadde katt. Denne katten spankulerte inn og ut hos oss når dørene var oppe. Forsynte seg av hundemat og la seg til å sove. Jeg kunne ikke få denne katten til å oppføre seg anderledes. Katter gjør som dem vil. Hva naboen synes om dette brydde jeg meg aldri om. Da måtte naboen hatt katten i bånd eller inne bestandig. Jeg kan ikke lukke døren pga. av min hund.

Egentlig kunne jeg ha klaget meg ihjel til naboen om at katten var til ulempe. Men jeg er glad i dyr og hadde ingen problemer med dette.

Dine naboer må få åpne døren og ha den oppe så mye dem vil. Om katten velger å gå inn til dem og spise mat er ikke noe du har noe med. Da må du på en eller anne måte stoppe katten til å gå bort til dem. Om vinteren foretrekker de fleste dyr å være inne, så smarte er dem at de går til nestemann som lukker dem inn. Særlig med kuldegradene som var denne vinteren.

Du har også fått dem til å passe kattene når dere er på ferie sier du. Da har du lagt veien klar. Naboene dine har blitt glade i kattene og føler at de har litt ekstra tilknytning til dem når de er dyrepassere i tillegg.

Tenk over det hele. Vil du stoppe kattene dine så må du la dem bli innekatter eller la dem gå i stort bur ute. Da må du også belage deg på å betale det det koster ved å ha dem på dyrepensjonat i feriene.Naboene dine kan bli lei seg og sure.

Ønsker du dette? Jeg synes at du kan ta en snill prat med naboene, men på ingen måte legge ut om hvor ille du synes det hele er. Det viktigste her må vel være at kattene dine har det bra? Det er alltfor mange steder hvor folk nesten ikke tør å slippe sine katter ut pga. noen mishandler dem.

Jeg synes at du alt i alt er superheldig.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har hund og har døren ofte oppe slik at hunden kan gå ut og inn. En stund hadde vi en nabo som hadde katt. Denne katten spankulerte inn og ut hos oss når dørene var oppe. Forsynte seg av hundemat og la seg til å sove. Jeg kunne ikke få denne katten til å oppføre seg anderledes. Katter gjør som dem vil. Hva naboen synes om dette brydde jeg meg aldri om. Da måtte naboen hatt katten i bånd eller inne bestandig. Jeg kan ikke lukke døren pga. av min hund.

Egentlig kunne jeg ha klaget meg ihjel til naboen om at katten var til ulempe. Men jeg er glad i dyr og hadde ingen problemer med dette.

Dine naboer må få åpne døren og ha den oppe så mye dem vil. Om katten velger å gå inn til dem og spise mat er ikke noe du har noe med. Da må du på en eller anne måte stoppe katten til å gå bort til dem. Om vinteren foretrekker de fleste dyr å være inne, så smarte er dem at de går til nestemann som lukker dem inn. Særlig med kuldegradene som var denne vinteren.

Du har også fått dem til å passe kattene når dere er på ferie sier du. Da har du lagt veien klar. Naboene dine har blitt glade i kattene og føler at de har litt ekstra tilknytning til dem når de er dyrepassere i tillegg.

Tenk over det hele. Vil du stoppe kattene dine så må du la dem bli innekatter eller la dem gå i stort bur ute. Da må du også belage deg på å betale det det koster ved å ha dem på dyrepensjonat i feriene.Naboene dine kan bli lei seg og sure.

Ønsker du dette? Jeg synes at du kan ta en snill prat med naboene, men på ingen måte legge ut om hvor ille du synes det hele er. Det viktigste her må vel være at kattene dine har det bra? Det er alltfor mange steder hvor folk nesten ikke tør å slippe sine katter ut pga. noen mishandler dem.

Veldig uenig med deg her: ''Dine naboer må få åpne døren og ha den oppe så mye dem vil. Om katten velger å gå inn til dem og spise mat er ikke noe du har noe med''

Husk at kastrerte hankatter har lett for å legge på seg, og gjerne må ha spesialfôr for å holde vekten. Det er dessuten sunt for alle katter å være mye ute og i bevegelse, og for kastrerte hankatter er det spesielt viktig med mosjon.

Av rent helsemessige årsaker bør en derfor kunne forhindre at andre mater katten, og også at andre lar katten være innendørs bare fordi katten "velger det selv".

Gjest mallet
Skrevet

En ting er om en katt går inn en dør som allikevel står åpen, og spiser av mat som allikevel står framme til huseiernes egne dyr. Det kan man ikke forhindre. Men er er det jo snakk om å ta katten inn til seg med vilje og fore den med mat kjøpt inn til formålet. Det blir litt annerledes.

Katter har også godt av å være ute og lufte seg litt, også på vinteren.

Skrevet

En venninne av meg opplevde det samme. Hun likt ikke naboene sine så det gjorde henne ikke noe at de ble sure på henne etterpå. Katen hennes forsvant oftere og oftere, og ble bare tykkere og tykkere. Etter hvert kom det frem at den koste seg hos naboen som ga "den stakkars katten" både fløtemelk og masse bløtfor. Til slutt lagde min venninne en plakat med bilde av katten, og skrev SAVNET. Min pus.......har vært savnet i lengre tid. Er dypt savnet av sine eiere. Den går vanligvis ikke så langt så vi mistenker at den kan ha blitt kidnappet. Har du sett noe, ring........

Denne plakaten nengte hun opp postkassen til naboen. Siden har det vært lite fløtemelk og tørrfor på katten, og vekten er igjen normal, og pus er inne. Kanskje litt stygt men veldig effektivt.

Kjempegod idé!

Annonse

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet med en katt jeg hadde for noen år siden da jeg bodde i et byggefelt. Katten min var stadig borte i flere dager. Etter hvert kom det fram at det var en av naboene som tok den inn, ga den mat og lot den være hos dem så lenge den ville. Oppdaget de en pelsfloke før jeg fikk tatt den, så kom katten hjem barbert på deler av kroppen.

Dette gjorde meg utrolig irritert, og jeg sa i fra i klare ordelag - uten at det hjalp. Prolemet tok ikke slutt før vi flyttet fra området (av andre grunner enn katten) Jeg husker enda hvordan det var å gå rundt å lete og rope etter den og blir mer og mer fortvilet, for deretter å få vite at den hadde vært hos naboen hele tiden..

Jeg skjønte at naboen tok seg til rette med vår katt, for å kunne ha katt uten de forpliktelsene/ansvaret det innebærer. Det var sikkert fint å ha katt når det passet dem, og så slippe ansvaret som en katteeier har når de dro på ferier o.l.

Jeg vet ikke annen råd enn at du må si i fra om at man ikke tar seg til rette med andres dyr. Kattene benytter seg jo bare av de godene de finner til enhver tid :-)

Gjest katteeieren
Skrevet

Bare si det sånn som det er,

pga pissingen, maten osv.

At det er kjempefint at de koser med de, at de tar dem inn korte perioder,

men at de skal være mest mulig ute så de får gjort fra seg før de kommer inn, fortell at det har blitt et problem at de har begynt å gjøre fra seg inne. Så kanskje de forstår problemet.

Jeg og er sånn kattedame som gjerne koser med andre naboers katter... hadde satt pris på om naboen sa fra hva som var greit og ikke greit :)

Det er jo akkurat det jeg har gjort, har til og med ringt på ens ærend for å snakke med dem om akkurat den saken... De forstår det, og bedyrer at de kun har kattene inne i korte perioder og at de ikke får mat.

Men nå har jeg fått vite av en person som er ofte hjemme hos dem, at de har både matskål og at "katt 1" gjør alltid sånn og sånn der inne, og "katt2" sover der og der.... Helt tydelig at de ikke bare er inne i 5 minutt nei.... :(

At kattene smetter inn når døra åpnes, er en ting, men når de bevisst slipper dem både inn og ut (for de henger på døra/vinduet og vil inn)... det blir noe annet. Da er det gjort med "hensikt" fra deres side.. en vanskelig situasjon syns jeg..

Gjest katteeieren
Skrevet

''Dine naboer må få åpne døren og ha den oppe så mye dem vil. Om katten velger å gå inn til dem og spise mat er ikke noe du har noe med. Da må du på en eller anne måte stoppe katten til å gå bort til dem.''

Helt ok at de har åpne dører og kattene vandrer inn og ut.

Men dette er mennesker som ikke har dyr selv, og de "overtar" nå mine dyr ved å kjøpe inn eget fôr og har matskåler til dem på kjøkkenet?? Er det riktig da?? En ting er å gi en nabokatt litt drikke i ny og ne, men dette har tatt utviklet seg langt fra det til sånn det er nå.

''Om vinteren foretrekker de fleste dyr å være inne, så smarte er dem at de går til nestemann som lukker dem inn. Særlig med kuldegradene som var denne vinteren.'' Det er jeg fullstendig klar over. Det har vi også sagt til naboene. De er også informert om tissingen inne, og hvorfor de behøver å være ute tilstrekkelig tid for å få gjort fra seg. De gangene vi vet de har vært ute "lenge nok" har det ikke vært uhell inne. Det er da helt vanlig å slippe ut kattene for at de skal på do!? Greit nok at vi kunne velge å ha tissekasse inne, men det hadde vi sist vinter, og det tok helt av, og vi hadde problemer med å avvenne katten (særlig den ene), når våren og sommeren kom igjen. Derfor har vi valgt å ikke ha det i år. I og med at jeg er hjemme, er det jo ikke problem om katten vil inn eller ut, for der er jo noen hjemme til å slippe den inn/ut.

''Du har også fått dem til å passe kattene når dere er på ferie sier du. Da har du lagt veien klar. Naboene dine har blitt glade i kattene og føler at de har litt ekstra tilknytning til dem når de er dyrepassere i tillegg.''

Ja, vi har bedt dem passe de ved noen anledninger. Det er ikke ofte det er snakk om, og vi har flere andre til å passe de. Det er egentlig ikke et problem i det hele tatt. De passer dem ikke hver gang vi er bortreist, vi "bytter litt på" så det ikke skal bli for mye.

''Tenk over det hele. Vil du stoppe kattene dine så må du la dem bli innekatter eller la dem gå i stort bur ute. Da må du også belage deg på å betale det det koster ved å ha dem på dyrepensjonat i feriene.Naboene dine kan bli lei seg og sure.

Ønsker du dette?''

Klart vi ikke ønsker dette. Det er derfor vi ber om råd her inne. Syns ikke vi har lagt opp til denne situasjonen i det hele tatt ved å be naboen passe kattene ved noen anledninger. Syns heller ikke at vi har lagt opp til det, når vi har sagt fra på en snill måte flere ganger.

''Jeg synes at du kan ta en snill prat med naboene, men på ingen måte legge ut om hvor ille du synes det hele er. Det viktigste her må vel være at kattene dine har det bra? Det er alltfor mange steder hvor folk nesten ikke tør å slippe sine katter ut pga. noen mishandler dem.

Jeg synes at du alt i alt er superheldig.''

Ja, det syns vi også! :) Det er derfor denne saken er litt vanskelig. For naboene er GULL verdt, de er supersnille, hyggelige og rolige, de ønsker ikke tråkke noen på tærne. Derfor er det vanskelig når vi tross alt har sagt fra flere ganger om dette, og at det tydeligvis ikke har nådd inn.. :(

De var på ferie en ukes tid, og da merket vi endring på kattene, på den måten at de ble mer hjemmekjære og faktisk spiste maten som blir servert. (Maten liker de kjempegodt, så det er ikke det - men de er tydeligvis mette når de kommer hjem...)

Skrevet

Det der er i alle fall bare tull. Naboen vår har katt som gjerne vil inn til oss når dørene står åpne her. Og spise av maten til vår katt. Men det medfører at dersom vi lar den så begynner den å ta over territoriet til vår katt! Og det med alle som bor der (oss)

Så vår katt tror at den er byttet ut og tør ikke komme inn! Nabokatta stilte seg opp på VÅR trapp og reiste bust for VÅR katt.

Sånn kan vi ikke ha det, så vi har trampet i gulvet og frest til nabokatta, og den har jaggu tatt et hint. Den går ikke inn til oss uansett hvor mye dører og vinduer står åpent. Det kan faktisk du også gjøre når andres dyr sniker seg inn. Dyr er ikke dumme, de vet meget godt hvor grenser går og hvem som bestemmer.

Ellers er du og en kattenapper!

Gjest katteeieren
Skrevet

Jeg hadde det samme problemet med en katt jeg hadde for noen år siden da jeg bodde i et byggefelt. Katten min var stadig borte i flere dager. Etter hvert kom det fram at det var en av naboene som tok den inn, ga den mat og lot den være hos dem så lenge den ville. Oppdaget de en pelsfloke før jeg fikk tatt den, så kom katten hjem barbert på deler av kroppen.

Dette gjorde meg utrolig irritert, og jeg sa i fra i klare ordelag - uten at det hjalp. Prolemet tok ikke slutt før vi flyttet fra området (av andre grunner enn katten) Jeg husker enda hvordan det var å gå rundt å lete og rope etter den og blir mer og mer fortvilet, for deretter å få vite at den hadde vært hos naboen hele tiden..

Jeg skjønte at naboen tok seg til rette med vår katt, for å kunne ha katt uten de forpliktelsene/ansvaret det innebærer. Det var sikkert fint å ha katt når det passet dem, og så slippe ansvaret som en katteeier har når de dro på ferier o.l.

Jeg vet ikke annen råd enn at du må si i fra om at man ikke tar seg til rette med andres dyr. Kattene benytter seg jo bare av de godene de finner til enhver tid :-)

''Jeg hadde det samme problemet med en katt jeg hadde for noen år siden da jeg bodde i et byggefelt. Katten min var stadig borte i flere dager. Etter hvert kom det fram at det var en av naboene som tok den inn, ga den mat og lot den være hos dem så lenge den ville. Oppdaget de en pelsfloke før jeg fikk tatt den, så kom katten hjem barbert på deler av kroppen.'' DA hadde jeg blitt skikkelig sinna!

''Jeg husker enda hvordan det var å gå rundt å lete og rope etter den og blir mer og mer fortvilet, for deretter å få vite at den hadde vært hos naboen hele tiden..'' Denne kjenner jeg meg igjen i - vår forrige katt ble påkjørt og drept, og vi har kjent veldig på litt angst når pus ikke kommer som vanlig.. Særlig når det går en del timer ut over det den vanligvis pleier å være vekke... Dette vet jo også naboen!

''Jeg skjønte at naboen tok seg til rette med vår katt, for å kunne ha katt uten de forpliktelsene/ansvaret det innebærer. Det var sikkert fint å ha katt når det passet dem, og så slippe ansvaret som en katteeier har når de dro på ferier o.l.'' Ja, det kjenner jeg også litt igjen. Jeg tror de ønsker seg katt, men ikke kan ha pga allergi. Det er tydeligvis ikke et problem lenger, siden kattene er der såpass mye, at den allergiske må ha opplevd problemer om det var tilfelle...

''Jeg vet ikke annen råd enn at du må si i fra om at man ikke tar seg til rette med andres dyr. Kattene benytter seg jo bare av de godene de finner til enhver tid :-)'' Takk for det.. ja må nok ha en prat til med de. Har snakket med andre naboer som tidligere tok dem inn, og de har i stor grad sluttet med det. En gang i blant er helt ok og bare hyggelig, men i den grad denne naboen har "tatt av", så er det ikke koselig lenger.

Flimmer1365381250
Skrevet

Det er vel å gå litt for langt?

Naboskapet blir vel ikke bedre av å anmelde naboene akkurat..

Vel, som jeg skriver, dette er hva *jeg* ville gjort. Men jeg er nok litt mer hårsår enn de fleste, gal kattedame som jeg er ;) Jeg bryr meg ikke en døyt om naboene, hvis de ikke kan innrette seg etter hva jeg sier om *mine* dyr.

Flimmer1365381250
Skrevet

Med mindre de selv bærer kattene inn i huset, så er det ikke naboene som gjør noe galt. Det er ingen lov mot å gi mat til nabokatter som kommer inn i huset ditt.

Med vennlig hilsen

Katteeieren skriver jo at kattene sannsynligvis blir holdt inne der om natten av og til. Det synes jeg virker helt galt for min del. Det hadde ikke heftet meg at det ikke var ulovlig. Jeg hadde ikke godtatt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...