Gå til innhold

Går du på rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer det greit med meldekort og betaling to ganger i mnd?

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Var på rehabilitering før AAP, og så langt har jeg meldt inn 3 ganger uten problemer. Pengene har kommet som de skal også.

Har du noen spesiell opplevelse som gjør at du spør?

Skrevet

Arbeidsavklaringspenger. For et langt ord.. Ja det går greit, men jeg er så heldig at jeg har en mann i god jobb. Så jeg har ikke hovedtyngden av økonomien her i huset. Det som er dumt med det er at det er plundrete å spare eller planlegge ting. Jeg er svært svak med tall og tid. Må ha litt hjelp av og til rett og slett. (Lærevansker)

Skrevet

Nå er det jo ikke noe som heter rehabiliteringspenger lenger, alt går inn under arbeidsavklaringspenger. Og ja, det går greit å sende meldekort - jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe problem.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Arbeidsavklaringspenger. For et langt ord.. Ja det går greit, men jeg er så heldig at jeg har en mann i god jobb. Så jeg har ikke hovedtyngden av økonomien her i huset. Det som er dumt med det er at det er plundrete å spare eller planlegge ting. Jeg er svært svak med tall og tid. Må ha litt hjelp av og til rett og slett. (Lærevansker)

''Det som er dumt med det er at det er plundrete å spare eller planlegge ting.''

Eh... Det er det jo mange som må selv om man har full jobb også, da... Ikke alle tjener så mye penger at de kan bruke penger i vilden sky uten å tenke over forbruket...

Skrevet

''Det som er dumt med det er at det er plundrete å spare eller planlegge ting.''

Eh... Det er det jo mange som må selv om man har full jobb også, da... Ikke alle tjener så mye penger at de kan bruke penger i vilden sky uten å tenke over forbruket...

Hallooooooo... Jeg sa det er vanskelig å planlegge på grunn av oppdeling og tid. Ikke at det var for lite penger. Tæring etter næring.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Hallooooooo... Jeg sa det er vanskelig å planlegge på grunn av oppdeling og tid. Ikke at det var for lite penger. Tæring etter næring.

'' Jeg sa det er vanskelig å planlegge på grunn av oppdeling og tid.''

Nei, du sa ikke at det var vanskelig pga. oppdeling og tid, derfor var det lett å misforstå hva du mente.

Skjønner nå, med den tilleggsforklaringen og det du nevnte om dine egne problemer i første innlegg.

Håper det går seg til for deg.

Skrevet

'' Jeg sa det er vanskelig å planlegge på grunn av oppdeling og tid.''

Nei, du sa ikke at det var vanskelig pga. oppdeling og tid, derfor var det lett å misforstå hva du mente.

Skjønner nå, med den tilleggsforklaringen og det du nevnte om dine egne problemer i første innlegg.

Håper det går seg til for deg.

Takk, jeg har ingenting å klage over! ;0) Absolutt ikke noe. Men jeg forstår at andre får problemer og at systemet føles surt.

Gjest Rehabpenger
Skrevet

Takk, jeg har ingenting å klage over! ;0) Absolutt ikke noe. Men jeg forstår at andre får problemer og at systemet føles surt.

''Men jeg forstår at andre får problemer og at systemet føles surt.''

Surt - hvordan da?

Skrevet

''Men jeg forstår at andre får problemer og at systemet føles surt.''

Surt - hvordan da?

At de som har et vedtak må sende kort for eksempel. Jeg forstod det slik at dette kunne være en tilleggsbelastning for de som har det tungt fra før.

Skrevet

Var på rehabilitering før AAP, og så langt har jeg meldt inn 3 ganger uten problemer. Pengene har kommet som de skal også.

Har du noen spesiell opplevelse som gjør at du spør?

Nei, ingen spesiell opplevelse nei, bare lurer jeg... skal over i AAP nå i mai og lurer bare på om det er en ok ordning... Har jo hørt om mange som er missfornøyde, uten og vite grunnen til det!

Men hvis pengene kommer når de skal så er det vel ikke noe tull:o)

Justeres skatten selv ved første utbetaling, eller vet du hvordan jeg gjør det med det? Jeg skal vel ikke skatte like mye nå som når jeg har lønnsinntekt?

Jeg er så dårlig på å regne ut jeg.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Nei, ingen spesiell opplevelse nei, bare lurer jeg... skal over i AAP nå i mai og lurer bare på om det er en ok ordning... Har jo hørt om mange som er missfornøyde, uten og vite grunnen til det!

Men hvis pengene kommer når de skal så er det vel ikke noe tull:o)

Justeres skatten selv ved første utbetaling, eller vet du hvordan jeg gjør det med det? Jeg skal vel ikke skatte like mye nå som når jeg har lønnsinntekt?

Jeg er så dårlig på å regne ut jeg.

Jo, du skal skatte likt som lønnsinntekt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...