Gå til innhold

Må nok spare inn penger... men hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest Millioner av km fra svenskegrensa
Skrevet

1500 på mat i uken på fire stykker? Det er 6000 i måneden det...

Jeg bruker maks 2000 i måneden på mat, til sammenligning, og vi er også fire stykker. Det er ikke noe moro, men så lenge man handler der det er rimeligst, hamstrer litt når det er tilbud, og handler litt kjøtt i Sverige, så går det da rundt på et vis.

Har dere pannekaker til middag et par ganger i måneden, så er litt penger allerede spart inn. :)

Av og til glemmer dere her på DOL at ikke alle bor i og rett ved svenskegrensa.

For at de fleste Nordmenn skal kunne komme seg til svenskegrensa må de bruke fridager, kansje kjøre i 10-15 timer en vei. Så for storparten av norge er det ikke bare å svippe innom sverige en tur for å kjøpe billig, det blir som oftest dobbelt så dyrt!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Wow, 2000,- i mnd på mat for 4 stk??? Imponerende!

Men er alt iberegnet da, eller KUN mat?

Her er det alt...

Har ca 200,- dagen og handle for, hver dag må vi ha middag - koster fra 80-140 for oss 4 + brød, melk og litt frukt hver dag. Et par ganger i uken kjøpes det pålegg, syltetøy, ost, leverpostei, salami og makrell i tomat.

Så kommer dopapir, vaskemidler til klær, rengjøringsartikler, sjampoo/balsam, bind, såper, tannkrem osv... det må jo også kjøpes innimellom... Ingen røyk eller ukeblader.

+ at vi kjøper brus og snop i helgene...

Det er hva de 6000,- i mnd må dekke!

Har du sjekket slik som Europris, om dere kan spare på sjampo o.l. Jeg handler der med ujevne mellomrom, ofte har de rimelige store flasker med dusjsåpe, sjampo osv. Stor pakke med oppvaskmaskintabl.

Jeg følger også med på når det er tilbud, som Mega, denne uken er det 40% på alle vaskemidler til klær (unntatt X-tra sine produkter). For noen uker siden var det 40% på frysevarer fra Findus, en uke var det på Norvegia. Jeg handler da kun tilbudsvarene, og handler basisvarer på Rema som ofte er litt billigere.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1270732029' post='4337574]

At barna er med på idrett er vel noe jeg ville prioritert ja.

Er det mulig at mannen din kan trene utendørs? Sjekke finn.no for apparater som gies bort, eller koster lite? Sykle, jogge osv. Vi bruker ikke penger på treningsabb. Sambo trener ute, jeg sykler hjemme på ergometersykkel. Så dersom han er litt kreativ, så kan dere kanskje spare den utgiften på Sats?

Han sykler masse ute og han spiller fotball på old boys:o)

Treningsapparater hjemme har vi desverre ikke plass til...

Akkurat de 400,- på SATS i mnd syns jeg heller ikke vi kan ta bort, er jo helsegevinst det, og jeg er glad han trener og holder seg i form.

Skrevet

''Bruker mye på trening, men det gjør vel alle andre og? Koster endel med håndball og fotball på begge ungene, men kan ikke be de slutte med det! Mannen trener på SATS, det koster vel en 400,- mnd, men han er der 4 ganger i uken, så det er vel verdt pengene syns jeg...''

Men du, hvis dere ikke har noe opplagt å skrelle av, så må dere gå til slike ting som dette for å spare penger - selv om dere synes det er verdt pengene. Har dere ikke penger nok til mat og hus, så hjelper det ikke med medlemsskap på SATS. (Og mannen kan helt sikkert greie å trimme uten et treningsstudio, det er det veldig mange av oss som klarer.)

I siste ende er det å flytte som er løsningen, og selv om det kan høres drastisk ut er det bedre enn å sulte.

Joa, jeg skjønner det, og så ille er det da ikke heller, vi sulter ikke:o) Tråden min var igrunn som en ball, bare lurte på om folk hadde gode sparetips når det åpenbart ikke er så mange steder og skrelle som du sier, hehe...

Jeg vil gå ned i lønn og jeg skjønner at forbruket vårt må minskes, men vi sulter ikke og vi skal klare og beholde hus og å trene!

Skrevet

Det virker som om alle forslag her blir møtt med "Men vi MÅ jo...." Skal man spare så må man forsake noe. Det er så enkelt (og så vanskelig). Godteri og treningsstudio høres ut som en god begynnelse, spør du meg. Nå går det mot sommer, da er det greit å trene utendørs.

Enig, hvis dette var en tråd om liv og død, sult eller flytt... Men det er ikke lsik altså, og var ikke slikt ment heller... Lurte bare på lure triks for å spare penger - jeg går ned i lønn og vi MÅ spare, ingen tvil om det, men vi sulter ikke...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Han sykler masse ute og han spiller fotball på old boys:o)

Treningsapparater hjemme har vi desverre ikke plass til...

Akkurat de 400,- på SATS i mnd syns jeg heller ikke vi kan ta bort, er jo helsegevinst det, og jeg er glad han trener og holder seg i form.

Trening er bra ja :o) Det er deres vurdering, og dersom ikke alernativene passer, så setter dere jo den utgiften i budsjettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...