Gå til innhold

Gryter til gasskomfyr i campingvogn?

Anbefalte innlegg

Gjest campern..
Skrevet

Skal på ferietur i sommer, fått oss ny campingvogn, aldri hatt det før,

og der er det gasskomfyr. Vi er litt i tvil om hva slags gryter og stekepanner vi kan bruke på det, hva vil dere anbefale, hva koster det og hvor selger de det?

Hvordan bruker man en slik, skal man slå på gassen på ovnen, så tenne til det kommer en blå flamme og så ha pannen på ? Har ikke brukt en slik på år og dag, så husker ikke helt.

Skrevet

Tror man anbefaler kokekar med relativt tynn bunn på gass.

Tenningsbeskrivelsen høres vel grei ut, noen har barnesikring slik at man må holde på bryteren en liten stund før man får tent blusset.

Kjøp alarm hvis dere ikke har, slik at dere våkner ved evt. lekkasje om natten. Altså, jeg har selv vokst opp med gass på hytta og er ikke det minste hysterisk, men det er en veldig enkel forsikring å ha en slik varsler.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har gasskomfyr hjemme, og har forskjellige panner. Kan bruke alt så og si, men billigpanner som f.eks IKEA kan fort brenne opp emalje på utsiden av pannen.

Bruker mest pannene jeg kjøpte på Til Bords, og noen fra Høyang Polaris, men siden jeg også har induksjon, så kjøper jeg gryter som kan brukes til begge deler, og er dermed ofte dyrere.

Så du kan egentlig bruke hva du vil, men med veldig tynn bunn kan den begynne og bule, for varmen er høy.

Jeg tenner med å holde knappen nede litt, altså en automatisk tenner. Hvordan det fungerer hos dere kan være annerledes.

Jeg er veldig glad i gassblussene mine, og bruker dem mer enn induksjonsplatene jeg har. Det er delte meningen om hva som er best, er kanskje smak og behag.

Gjest trådstarter
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1270721340' post='4337450]

Jeg har gasskomfyr hjemme, og har forskjellige panner. Kan bruke alt så og si, men billigpanner som f.eks IKEA kan fort brenne opp emalje på utsiden av pannen.

Bruker mest pannene jeg kjøpte på Til Bords, og noen fra Høyang Polaris, men siden jeg også har induksjon, så kjøper jeg gryter som kan brukes til begge deler, og er dermed ofte dyrere.

Så du kan egentlig bruke hva du vil, men med veldig tynn bunn kan den begynne og bule, for varmen er høy.

Jeg tenner med å holde knappen nede litt, altså en automatisk tenner. Hvordan det fungerer hos dere kan være annerledes.

Jeg er veldig glad i gassblussene mine, og bruker dem mer enn induksjonsplatene jeg har. Det er delte meningen om hva som er best, er kanskje smak og behag.

men tenkte litt at dette er til campingvogn, litt stort å drasse med svære panner,

hva med campingpanner til stormkjøkken? De tåler vel gasskomfyr?

Gjest Shira :o)
Skrevet

men tenkte litt at dette er til campingvogn, litt stort å drasse med svære panner,

Ja, gjør de ikke det da?

Jeg *host* har ikke så god kjennskap til stormkjøkken ;o)

Finnes jo små gryter også, og når det er til sjelden bruk, så funker helt sikkert rimelige typer fint. Har du ikke noen gryter hjemme som trenger skiftes ut, som er små? Jeg er endel i båt med gassovn, og det er det gamle gryter hjemmenfra som er ombord.

Skrevet

Men du har vel skap i vogna til slikt kjøkkenutstyr?

Vi har noen billige gryter med tynn bunn i campingvognen, ala slike sett som du får kjøpt for ca 300 kroner. Det funker helt greit. Min erfaring er at man trenger en stor gryte, samt et par små og en panne. Det er jo ikke de helt store middagene man lager på en tobluss i vogna:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...