nick Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Himmel for en tørr og trasig gjeng. Hvordan er det mulig å snakke som om man står på prekestolen, hele tiden? "Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!" Hallelujah for en gjeng med ansvarsfraskrivere! 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Hva i all verden er en katolsk pressekonferanse - kanskje du kan forklare forskjellen mellom det og en muslimsk pressekonferanse? 0 Siter
Sør Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Hva i all verden er en katolsk pressekonferanse - kanskje du kan forklare forskjellen mellom det og en muslimsk pressekonferanse? En katolsk pressekonferanse holdes av katolikker. En muslimsk pressekonferanse holdes av muslimer. *klipper ut i papp* ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Kongen dy. Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 En katolsk pressekonferanse holdes av katolikker. En muslimsk pressekonferanse holdes av muslimer. *klipper ut i papp* ;-) Med vennlig hilsen Hjertelig takk! Dette skal noteres ned til senere bruk. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 En katolsk pressekonferanse holdes av katolikker. En muslimsk pressekonferanse holdes av muslimer. *klipper ut i papp* ;-) Med vennlig hilsen Hahaha. *Henger det papp-utklipte på kjøleskapsdøra også.* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Det er ikke rart du blir litt dradd i maska og tørr når du ikke har hatt utløsning på gud-veit-hvor-mange-år. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 ''"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"'' Det har jeg hørt at psykiatere/psykologer ikke har heller. Leste om en psykiater som hadde en mann til behandling som gjentatte ganger betrodde at han ikke greide å la dattera si være i fred... Det var altså snakk om incest, men psykiateren meldte ikke fra til politiet eller gjorde noe annet for å hjelpe den stakkars jenta... :-( Men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt taushetsplikt hos disse. Det er mulig at denne legen som forsømte seg tilhørte unntaket, mens regelen er å si ifra. ? 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 ''"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"'' Det har jeg hørt at psykiatere/psykologer ikke har heller. Leste om en psykiater som hadde en mann til behandling som gjentatte ganger betrodde at han ikke greide å la dattera si være i fred... Det var altså snakk om incest, men psykiateren meldte ikke fra til politiet eller gjorde noe annet for å hjelpe den stakkars jenta... :-( Men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt taushetsplikt hos disse. Det er mulig at denne legen som forsømte seg tilhørte unntaket, mens regelen er å si ifra. ? Når det gjelder barn gjelder ikke taushetsplikten,så den psykiateren må jo ha brutt loven. Alle er pliktige til å si ifra dersom barn lider. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Når det gjelder barn gjelder ikke taushetsplikten,så den psykiateren må jo ha brutt loven. Alle er pliktige til å si ifra dersom barn lider. Flott at taushetsplikten ikke gjelder barn, men jeg synes jo nå at den burde gjelde for voksne også. Sett at en person sitter hos behandleren sin og sier at han banker kona, eller hva om en sier at han planlegger et ran, drap, etc. 0 Siter
Sør Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 ''"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"'' Det har jeg hørt at psykiatere/psykologer ikke har heller. Leste om en psykiater som hadde en mann til behandling som gjentatte ganger betrodde at han ikke greide å la dattera si være i fred... Det var altså snakk om incest, men psykiateren meldte ikke fra til politiet eller gjorde noe annet for å hjelpe den stakkars jenta... :-( Men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt taushetsplikt hos disse. Det er mulig at denne legen som forsømte seg tilhørte unntaket, mens regelen er å si ifra. ? De har plikt til å melde fra hvis det er fare for liv og helse. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Flott at taushetsplikten ikke gjelder barn, men jeg synes jo nå at den burde gjelde for voksne også. Sett at en person sitter hos behandleren sin og sier at han banker kona, eller hva om en sier at han planlegger et ran, drap, etc. Da gjelder ikke taushetsplikten. Den gjelder ikke hvis de er fare for nye straffbare handlinger, men kun for ting som allerede er gjort. 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Flott at taushetsplikten ikke gjelder barn, men jeg synes jo nå at den burde gjelde for voksne også. Sett at en person sitter hos behandleren sin og sier at han banker kona, eller hva om en sier at han planlegger et ran, drap, etc. Hvis andres liv står i fare sier nok behandleren det videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.