Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Himmel for en tørr og trasig gjeng. Hvordan er det mulig å snakke som om man står på prekestolen, hele tiden?

"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"

Hallelujah for en gjeng med ansvarsfraskrivere!

Skrevet

Hva i all verden er en katolsk pressekonferanse - kanskje du kan forklare forskjellen mellom det og en muslimsk pressekonferanse?

Skrevet

Hva i all verden er en katolsk pressekonferanse - kanskje du kan forklare forskjellen mellom det og en muslimsk pressekonferanse?

En katolsk pressekonferanse holdes av katolikker. En muslimsk pressekonferanse holdes av muslimer.

*klipper ut i papp*

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Kongen dy.
Skrevet

En katolsk pressekonferanse holdes av katolikker. En muslimsk pressekonferanse holdes av muslimer.

*klipper ut i papp*

;-)

Med vennlig hilsen

Hjertelig takk! Dette skal noteres ned til senere bruk.

Skrevet

*klipper ut i papp*

;-)

Med vennlig hilsen

Hahaha.

*Henger det papp-utklipte på kjøleskapsdøra også.*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke rart du blir litt dradd i maska og tørr når du ikke har hatt utløsning på gud-veit-hvor-mange-år.

Gjest solfryd
Skrevet

''"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"''

Det har jeg hørt at psykiatere/psykologer ikke har heller.

Leste om en psykiater som hadde en mann til behandling som gjentatte ganger betrodde at han ikke greide å la dattera si være i fred... Det var altså snakk om incest, men psykiateren meldte ikke fra til politiet eller gjorde noe annet for å hjelpe den stakkars jenta... :-(

Men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt taushetsplikt hos disse.

Det er mulig at denne legen som forsømte seg tilhørte unntaket, mens regelen er å si ifra.

?

Gjest Istapp
Skrevet

''"Presten har ikke plikt til å rapportere til politiet. Aaaaaaaameeeeeeeeen!"''

Leste om en psykiater som hadde en mann til behandling som gjentatte ganger betrodde at han ikke greide å la dattera si være i fred... Det var altså snakk om incest, men psykiateren meldte ikke fra til politiet eller gjorde noe annet for å hjelpe den stakkars jenta... :-(

Det er mulig at denne legen som forsømte seg tilhørte unntaket, mens regelen er å si ifra.

?

Når det gjelder barn gjelder ikke taushetsplikten,så den psykiateren må jo ha brutt loven. Alle er pliktige til å si ifra dersom barn lider.

Gjest solfryd
Skrevet

Når det gjelder barn gjelder ikke taushetsplikten,så den psykiateren må jo ha brutt loven. Alle er pliktige til å si ifra dersom barn lider.

Flott at taushetsplikten ikke gjelder barn, men jeg synes jo nå at den burde gjelde for voksne også.

Sett at en person sitter hos behandleren sin og sier at han banker kona, eller hva om en sier at han planlegger et ran, drap, etc.

Skrevet

?

De har plikt til å melde fra hvis det er fare for liv og helse.

Skrevet

Flott at taushetsplikten ikke gjelder barn, men jeg synes jo nå at den burde gjelde for voksne også.

Sett at en person sitter hos behandleren sin og sier at han banker kona, eller hva om en sier at han planlegger et ran, drap, etc.

Da gjelder ikke taushetsplikten. Den gjelder ikke hvis de er fare for nye straffbare handlinger, men kun for ting som allerede er gjort.

Gjest Istapp
Skrevet

Hvis andres liv står i fare sier nok behandleren det videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...